וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיקו חזק: לקפה עם חלב יש השפעה בריאותית מטורפת על הגוף

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 7:49

קפה נחשב למשקה בריא אם שותים אותו במתינות. ובכל זאת, אם התרגלתם רק לשבחים לקפה שחור, המחקר הזה הולך להפתיע אתכם

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אנחנו רגילים לשמוע על יתרונות של קפה, בעיקר שחור, אבל מחקר חדש מצא שלקפה עם חלב יש תכונות שמגבירות את ההשפעה האנטי דלקתית שלו. המחקר מאוניברסיטת קופנהגן, שפורסם בכתב העת Journal of Agricultural and Food Chemistry, מצא כי נוגדי החמצון מקפה בשילוב עם חלבונים מחלב מובילים להכפלת התכונות האנטי-דלקתיות של תאי החיסון.

למה זה חשוב? כי בכל פעם שחיידקים, וירוסים וחומרים זרים אחרים חודרים לגוף, מערכת החיסון שלנו מגיבה על ידי פריסת תאי דם לבנים וחומרים כימיים כדי להגן עלינו, ופעמים רבות נוצרת דלקת. "במחקר, אנו מראים שכאשר פוליפנול מגיב עם חומצת אמינו, ההשפעה המעכבת שלו על דלקת בתאי החיסון מתחזקת", אמרה עורכת המחקר הבכירה מריאן לונד, מומחית למדעי המזון בקופנהגן. "ניתן להעלות על הדעת בבירור שלקוקטייל הזה יכול להיות גם השפעה מועילה על דלקת בבני אדם. כעת נחקור יותר, תחילה בבעלי חיים. לאחר מכן, אנו מקווים לקבל מימון מחקר שיאפשר לנו לחקור את ההשפעה על בני אדם".

קפה הפוך. דנה מאירזון, דנה מאירזון
קוקטייל מושלם של מרכיבים. קפה הפוך/דנה מאירזון, דנה מאירזון

כדי לחקור את ההשפעה האנטי דלקתית של שילוב פוליפנולים עם חלבונים, החוקרים הפעילו דלקת מלאכותית על תאי מערכת החיסון. חלק מהתאים קיבלו מינונים שונים של פוליפנולים שהגיבו עם חומצת אמינו, בעוד שאחרים קיבלו רק פוליפנולים באותם מינונים. קבוצת ביקורת לא קיבלה דבר.

החוקרים הבחינו שתאי מערכת החיסון שטופלו בשילוב של פוליפנולים וחומצות אמינו היו יעילים פי שניים במלחמה בדלקת מהתאים שאליהם נוספו רק פוליפנולים.

עוד בוואלה!

הסיבה שלא כדאי לכם לשתות קפה על בטן ריקה

לכתבה המלאה

בעבר כבר הוכח שפוליפנולים נקשרים לחלבונים במוצרי בשר, חלב ובירה, ויש להם יתרונות בריאותיים גדולים. המחקר הנוכחי הראה שתהליך זה מתרחש גם בקפה עם חלב. "התוצאה שלנו מוכיחה שהתגובה בין פוליפנולים לחלבונים מתרחשת גם בחלק ממשקאות הקפה עם חלב שחקרנו. למעשה, התגובה מתרחשת כל כך מהר שקשה היה להימנע ממנה בכל אחד מהמזונות שחקרנו עד כה", אמרו החוקרים.

הם הוסיפו כי "מכיוון שבני אדם אינם סופגים כל כך הרבה פוליפנולים, מדענים רבים חוקרים כיצד לכלול פוליפנולים במבני חלבון המשפרים את ספיגתם בגוף. לאסטרטגיה זו יש יתרון נוסף של שיפור ההשפעות האנטי דלקתיות של פוליפנולים".

  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully