וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שאתם צריכים לאכול כדי שהעור שלכם יהיה בריא ויפה

ד"ר דלית דרימן מדינה

31.1.2023 / 14:55

כוס ציר עצמות, חלמוני ביצים, קימצ'י ודגי ים שמנים: רופאה מסבירה מה כדאי לכם לאכול (וממה להימנע) כדי לקבל את העור שאתם רוצים, בלי קרמים ובלי הזרקות

תרגילי פנים לעור צעיר/מערכת וואלה!

בעיות עור הן נפוצות מאד ויכולות להופיע בכל גיל. אנשים רבים סובלים מבעיות כמו אקנה, אקזמה, פסוריאזיס, סבוראה ובעיות נוספות, וגם מי שלא סובל משום מחלת עור בוודאי לא יתנגד למראה של עור צעיר וללא קמטים. ובכן, מסתבר שעל ידי תזונה נכונה ואורח חיים בריא אנחנו יכולים להשיג עור בריא ובעל מראה יפה יותר. אז מה כדאי לאכול - וממה להימנע?

1. הקפידו לאכול תזונה שמבוססת על מזונות אמיתיים כמו ירקות, בשר, דגים, פירות, אגוזים, זרעים, ושמנים בריאים כמו שמן זית,שמן קוקוס ושמן אבוקדו. חשוב להימנע ממזונות תעשייתיים ומעובדים, וכן משמני מאכל תעשייתיים (כמו שמן תירס, ושמן קנולה), ומסוכר.

2. הוסיפו לתזונה שלכם מזונות עשירים בוויטמין A, שמעודד את התחדשות העור ומשפר את התפקוד של מערכת החיסון. מזונות עשירים בויטמין A כוללים: כבד, חלמוני ביצים, שמן דגים, וחלב של בעלי חיים הניזונים מעשב.

ביצים קשות חתוכות. Africa Studio, ShutterStock
ויטמין A מעודד את התחדשות העור. ביצים/ShutterStock, Africa Studio

3. הוסיפו לתזונה שלכם מזונות עשירים באבץ. אבץ מעודד ריפוי של פצעים, משפר את התפקוד של מערכת החיסון, מגן מקרינת השמש, ומונע דלקות. המקורות הטובים ביותר לאבץ הם כבד, בשר אדום, פירות ים, וגרעיני דלעת.

4. הקפידו לאכול מזונות עשירים בוויטמין C, שחיוני לייצור של קולגן בריא, ומגן מהיווצרות של קמטים ואף מגן מקרינת השמש. המקורות הטובים ביותר לויטמין C הם פלפלים מכל הצבעים, גויאבות, עלים ירוקים כהים, ברוקולי, כרוב ניצנים, פירות הדר, ותותים.

עוד בוואלה!

5 בעיות עור קלות שיכולות להעיד על בעיה רפואית קשה

לכתבה המלאה

5. הכניסו לתפריט שלכם בערך 450 גרם של דגי ים שמנים מדי שבוע. הדגים הללו מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 שהן נוגדות דלקת. כמות לא מספקת של אומגה 3 בדיאטה יכולה להשפיע לרעה על הבריאות של העור ולהחמיר מצבים דלקתיים. דגי ים שמנים כוללים: סרדינים, טונה, מקרל, הרינג, ודגים לבנים.

6. הקפידו לאכול באופן קבוע מזונות כבושים (כמו כרוב כבוש, קומבוצ'ה, וקימצ'י). המזונות הכבושים משפרים את בריאות המעי, ובריאות המעי קשורה באופן הדוק לבריאות העור. המזונות הכבושים מכילים הן פרוביוטיקה (חיידקים מועילים), והן סיבים תזונתיים התומכים בבריאות המעי.

ברוקולי בקערה. ShutterStock
גם בו יש ויטמין C. ברוקולי/ShutterStock

7. הוסיפו לתזונה שלכם מרק ציר עצמות. מרק ציר העצמות מכיל חומצות אמינו שתורמות לגמישות של העור ולהחלמה שלו. כדי להכין את המרק השתמשו בעצמות שמכילות סחוסים ורקמת חיבור ובשלו אותן ל-8-12 שעות. השתדלו לשתות כוס אחת או שתיים של מרק זה מדי יום.

וזו לא רק התזונה

הקפידו לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה. לשינה יש השפעה משמעותית על בריאות העור, על מראה העור, ועל ההחלמה של פצעים. הבטיחו שהשינה שלכם תהיה טובה על ידי כך שתקציבו מספיק שעות לשינה, דאגו לחדר קריר וחשוך, ודאגו לזה שהמיטה שלכם תהיה נוחה.

עוד בנושא:
שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר
מה פילינג עושה לעור, והאם באמת צריך את זה?

בנוסף, הקפידו לבצע פעילות גופנית בצורה נכונה. גם פחות מדי פעילות גופנית וגם יותר מדי פעילות גופנית יכולים להשפיע לרעה על בריאות העור. חשוב שתשלבו הן פעילות אירובית כמו הליכה או ריצה קלה, והן אימוני כוח כמו הרמת משקולות. חשוב להימנע מאימון יתר שהוא מקור ללחץ ויכול להוביל לחוסר איזון הורמונלי ולבעיות בעור.

דאגו להפחית את הלחץ שלכם, שעלול להחמיר בעיות בעור, ובמיוחד בעיות עור על רקע אוטואימוני (כמו פסוריאזיס). כדי להפחית את הלחץ חשוב שתכניסו לסדר היום שלכם שיטות להורדת הלחץ כמו נשימות עמוקות, מדיטציה, ויוגה.

ד"ר דלית דרימן מדינה היא מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully