וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזונות שמכילים ויטמין A מפחיתים את הסיכון לסרטן העור

מחקר גדול מצא כי אכילה של מזונות צמחיים שמכילים ויטמין A יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסוג של סרטן העור, אבל לא רק

סלט קייל ואבוקדו. ShutterStock
הוכחה נוספת לכוח שיש למזון על הבריאות שלנו. סלט קייל/ShutterStock

אנחנו מורגלים לקרוא כתבות על ויטמין C או B12, אבל כמה אתם יודעים על ויטמין A? מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת בראון מצא כי צריכה של ויטמין A יכולה לפחית משמעותית את הסיכון לחלות בסוג מסוים של סרטן העור.

קרצינומת תאי קשקש (Squamous cell carcinoma) הוא סוג של סרטן המתפתח באיטיות יחסית בשכבת האפיתל של העור או ברקמות הריריות השונות של הגוף. רוב הגידולים של סרטן זה נוצרים על העור במקומות שחשופים לשמש ויחסית קל לטפל בהם אם מגלים אותם מוקדם.

במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת JAMA Dermatology בחנו החוקרים את נתוניהם של למעלה ממאה אלף אנשים שהשתתפו בשני מחקרים ארוכי טווח. הם מצאו כי מבין 123,570 הנחקרים, לאורך 26 שנות המחקרים, נתגלו 3,978 מקרים של קרצינומת תאי קשקש.

אחרי ששלטו במשתנים השונים, כמו גיל הנחקרים, המין שלהם ואפילו מספר הפעמים שקיבלו כוויות שמש בחייהם, החוקרים מצאו כי מי שאכלו את הכמות הגדולה ביותר לשל ויטמין A, היו בסיכון מופחת של 17 אחוזים לחלות בקרצינומת תאי קשקש לעומת אלה שצרכו את הכמות המועטה ביותר של ויטמין A.

סרטן עור. ShutterStock
מפחית את הסיכון לסוג מסויים של סרטן העור. נגע סרטני באף/ShutterStock

החוקרים במחקר הבהירו כי האנשים צרכו את הוויטמינים שלהם ממזון ולא מתוספי תזונה. מזונות שמצוי בהם ויטמין A בכמות יפה כוללים ביצים, כבד, דגני בוקר, קייל, תרד, בטטות, גזר, תפוזים ועוד. בירקות המצויים ברשימה קיימים חומרי מוצא לוויטמין A, החשוב לא רק במניעת סרטן העור, אלא גם תורם לתפקוד הגוף ברמת התא ולחיזוק מערכת החיסון ומערכת הראייה.

"הקשר שמצאנו הוא אומנם צנוע, אבל חשוב לזכור שהרבה מוויטמין A מגיע דווקא מהצומח", אמרו החוקרים והוסיפו: "אנחנו מעודדים אנשים לצרוך יותר פירות וירקות, שיכולים להפחית את הסיכון לחלות במחלות כרוניות אחרות, כמו גם את הסיכון לחלות בסרטן העור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully