וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הדברים הכי מביכים שקורים לנשים בזמן סקס - והדרך לפתור אותם

ד"ר פאני בר לוי

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 14:08

סקס הוא דבר נהדר, אבל גם הוא יכול לכלול גם אירועים מביכים. וכן, הם קורים ללא מעט מאיתנו. אספנו כמה מהמביכים ביותר (ואת הדרכים להתמודד איתם)

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

לפעמים נראה שכולם מדברים על סקס, כל הזמן, אבל גם בנושא המאוד מדובר הזה יש כמה סודות שמורים היטב, לרוב פשוט כי הם מביכים. אחד הנושאים הכי לא מדוברים הן כל מיני תופעות מביכות המתרחשות בחדר המיטות והורסות את החוויה המינית בעבור הנשים. אספנו את הנושאים שהכי מטרידים נשים, ואת הדרכים לפתור אותן.

נפיחות או גזים בנרתיק

למעשה מדובר רק בפליטת אוויר כלוא מהנרתיק, אבל זה לא הופך את זה לפחות מביך. פליטת האוויר מתרחשת לרוב במהלך פעילות מינית או פעילות גופנית או מיד לאחריה. מעבר האוויר דרך תעלת הנרתיק מייצר צליל הדומה לגזים בפי הטבעת. ההבדל ביניהם הוא שאין ריח גזים, אבל שחרור האוויר יכול להימשך שניות ארוכות, בווליום שאינו נשלט והסיטואציה מסתיימת רק כאשר האוויר שוחרר במלואו.

מה הפתרון? כיום, ניתן לטפל בפנים הנרתיק ולעבוד על הידוק פנימי של הנרתיק, טיפול המתבצע באמצעות מכשיר לייזר, הפוצע באופן מבוקר ומינורי את פנים הנרתיק. הפעולה הזו עוזרת לחידוש הקולגן והגברתו באזור, בנוסף גם לרירית מהודקת יותר, מה שיעניק לנו נרתיק חזק יותר ואקטיבי יותר.

זוג מקיים יחסי מין במיטה מתחת לסדינים. ShutterStock
איך פותרים אתך הבעיות המביכות? זוג בחדר המיטות/ShutterStock

ריח רע

ניחוחות שאינם נעימים זה אומנם סובייקטיבי, אבל בכל הקשור לניחוחות לא נעימים עקב דלקת או חיידקים וזיהום, אין ספק - זו סיטואציה לא נעימה ומביכה. ריח רע מהנרתיק לרוב נגרם לאחר וגינוזיס (מצב חיידקי אבל לא דלקתי) ומתגבר בזמן קיום יחסי מין. ריח הנרתיק יכול להשתנות מיום ליום, אך הוא מקבל בולטות מיוחדת לאחר קיום יחסי מין. גם הזעה יכולה גם לגרום לריח נרתיקי לא נעים, אם כי את הריח שלאחר וגינוזיס חיידקי יאפיינו קווי ריח של דגים. הסיבה אגב אינה ברורה אך ידוע כי ההרכב החיידקי בנרתיק השתנה, האיזון שלו הופר וזה עלול להיגרם גם משטיפה אינטימית (תוך נרתיקית). למרות הקשר הישיר ליחסי מין, וגינוזיס אינו נחשב למחלת מין.

עוד בוואלה!

כל מה שכדאי לדעת על החיידקים שחיים בוואגינה שלכן

לכתבה המלאה

מה הפתרון? וגינוזיס חיידקי הוא למעשה התרבות חיידקים הנמצאים בדרך כלל בנרתיק, ומומחה ברפואת נשים לרוב יאבחן ויטפל על ידי מתן אנטיביוטיקה מסוג פלג'יל או קלינדמיצין בקרם או בטבליות תוך נרתיקיות, או על ידי נטילת אנטיביוטיקה דרך הפה. הטיפול ניתן לטווח זמן שבין 3 ל-7 ימים, תלוי בהרכב התכשיר. ישנו שיעור גבוה של חזרה הדורש טיפול ממושך יותר, ולעיתים אף מתן טיפול מונע ממושך. ישנם מחקרים שמראים גם יעילות לפרוביוטיקה.

לאחר שהעניין טופל רפואית, ובין אם עזר והפחית או העלים לגמרי את התופעה, ניתן לשפר את החומציות בנרתיק ולהביא לתפקוד בריא יותר שלו באמצעות מכשור חדשני שיחדש את הרירית הנרתיקית. הטיפול מרענן ומחזיר את הרירית למצבה הטוב ביותר.

אקנה בפות

פצעוני אקנה דלקתיים, כפי שאנו מכירים אותם על הפנים, בחזה או בגב מתרחשים גם בנרתיק. בסיטואציה הזו, כאשר הימצאותם היא בנרתיק, הם בדרך כלל לא במצב חמור, אך הם כן יכולים להוביל לאבצס - בליטה מוגלתית. וכמובן שזה עלול להיות מביך, אך בעיקר מצריך טיפול מידי.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת על אקנה:
מה גורם לחצ'קונים בישבן - ומה עושים עם זה?
למה למלא גברים יש חצ'קונים עם הקרקפת?

מה הפתרון? הטיפול מצריך התערבות רפואית של גניקולוגית, לאבחנה מקצועית והבנה של הגורמים לסיטואציה. לעיתים הרופא יפנה לשימוש בתכשירים קוסמטיים או תכשירים מבוססי סטרואידים שיותאמו לטיפול באזור. בקליניקות המיועדות לטיפולים בנרתיק המענה רחב יותר, וניתן למצוא בהן בנוסף לגניקולוגית גם אחות מלווה וגם קוסמטיקאית נרתיקית, שיכולות לסייע.

בריחת שתן במהלך יחסי מין

לנשים יש סיכוי גבוה פי חמישה לחוות בריחת שתן מאשר לגברים. במהלך יחסי מין, מופעל לחץ רב על שלפוחית השתן על ידי הפין, האצבעות או הגוף המתחכך בה בקיום האקט, הסיבה לכך היא ששלפוחית השתן בגוף האישה, קרובה מאוד לנרתיק ולדגדגן עצמו ובשל הרגישות העצבית והריפיון המתרחש באקט עצמו, עלולה להיגרם בריחה בלתי נשלטת של שתן.

בריחת שתן. ShutterStock
תופעה נפוצה ולא נעימה - אבל יש פתרונות/ShutterStock

מה הפתרון? כיום בריחת שתן הפכה לתופעה מאוד מוכרת ומאוד מטופלת, הן ברמת השיח הנשי הציבורי והן ברמת שיטות הטיפול. הטיפולים בבריחת שתן כוללים שינוי באורח החיים כמו למשל הטלת שתן בשעות קבועות, ירידה במשקל, גמילה מקפאין, מיצי הדרים ועוד, וכן טיפולים תרופתיים או ניתוח כירורגי שנועד למצבים של דליפת שתן משמעותית.

במצבים מתקדמים יותר, מוצעים כיום טיפולים טכנולוגיים מתקדמים, בטכנולוגיות כגון לייזר וגלי רדיו. במהלך הטיפול, קרני הלייזר מחממות בצורה עדינה את רקמות השרירים השולטים בפעילות שלפוחית השתן ומעודדות את ההתחדשות שלהן. טיפול נוסף אפשרי במצבי בריחת שתן הוא הזרקת בוטוקס: טיפול זמני קצר וקל, מתבצע במרפאה, גורם לעיכוב בהתכווצות שריר השלפוחית. החלשת שריר השלפוחית גורם להפחתת ההתכווצויות הבלתי רצוניות, וכתוצאה מכך מונע את בריחת השתן.

ד"ר פאני בר לוי היא גינקולוגית בכירה וחלוצת הטיפולים הווגינליים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully