וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמי מייקאובר: מה כולל הניתוח שעברה מאיה בוסקילה?

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 15:00

הקטנת חזה ושאיבת שומן מהבטן - והכל בניתוח אחד. מאיה בוסקילה הצטרפה לטרנד הנשים שהולכות על ניתוח פלסטי ארוך ומקיף במיוחד. שאלנו את ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, איך עובד ההליך, הקרוי מאמי מייקאובר, והאם הוא בכלל בטוח

מאיה בוסקילה/מערכת וואלה!

מאיה בוסקילה חשפה השבוע שהיא עומדת לעבור ניתוח פלסטי מקיף, שכולתת ניתוח להקטנת חזה ועוד כמה הליכים ניתוחיים. "עם השנים הוא פשוט גדל וגדל וזו הפכה להיות בעיה רפואית. ניסיתי להתאמן ולא יכולתי, היו לי כאבי גב קשים מאוד, הרוב בגלל החזה. אז החלטתי לחפש איפה אני עושה ניתוח", כתבה בוסקילה.

היא סיפרה כי היא הולכת לעבור ניתוח המשלב תיקון ועיצוב החזה, תוך הקטנתו כיוון שבמקרה שלה היא זקוקה להקלה ניכרת בכאבי הגב מהם היא סובלת בשנים האחרונות, ובנוסף תעבור שאיבת שומן מאזור הבטן וככל הנראה מתיחה בהתאם לצורך. ההליך המורכב הזה נקרא מאמי מייקאובר, והוא הופך להיות יותר ויותר נפוץ בשנים האחרונות, אז שאלנו את ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, איך זה בדיוק עובד - והאם זה יעיל. הנה התשובות שלו.

מה זה בעצם מאמי מייקאובר?

מאמי מייקאובר הוא הליך פלסטי המתבצע בהרדמה מלאה, המורכב מכמה הליכים המתבצעים במקביל בטכניקה שמיועדת בעיקרון עבור מטופלות שעברו לידות והריונות, סיימו עם השלב הזה בחייהן, ויכולות להתפנות לשיפור מראה הגוף וחזרה למראה הטבעי שהיה להן בעבר. המטרה של מאמי מייקאובר היא לשלב שיפור של מראה החזה, החל מהרמה ועיצוב מחדש או הקטנה ועיצוב או הגדלה, לצד טיפול משמעותי בשאריות שומן ועור עודף באזור הבטן והמותניים ושיפור מראה הבטן.

הניתוח באזור החזה, נועד לשדיים שבמהלך השנים ועם הריונות והנקות השתנו באופן משמעותי. החזה גדל משמעותית בזמן ההיריון, ולא תמיד חוזר לממדיו הטבעיים שנים לאחר הלידות. במקרים אלה המטרה תהיה הקטנה, או הרמה ועיצוב מחדש, וחזרה למראה הדומה למה שהיה לפני ההריונות.

נערות ונשים רבות, המבקשות לעבור ניתוח הקטנת חזה, מתלוננות על סבל פיסי רב, כאשר מרבית התלונות הן על כאבי גב, כאבי כתפיים ופטריות עור שממוקמות מתחת לשד, וגורמות לגירודים ופצעים. לאחר ניתוח להקטנת החזה חל שיפור עצום במראה הגוף, בהרגשה האישית וכמובן גם בסימפטומים הפיסיים ובכאבים הנלווים. התגובה לאחר ניתוח להקטנת חזה אצל הסביבה הקרובה היא כאילו האישה ירדו במשקל, מכיוון שצללית הגוף משתנה, ובהתאם לכך גם המלתחה האישית.

בחלק אחר של המקרים לאחר ההריון ישנה ירידה בנפח השד שגורם להתרוקנות וצניחה של השד, ואז ידרש ניתוח של הרמה עם או בלי הגדלה של השד בעזרת שיתלי סיליקון.

עוד בוואלה!

איך בדיוק מבצעים מתיחת בטן ומתי פשוט אסור לעשות את זה

לכתבה המלאה
אישה עם חזה גדול. ShutterStock
הקטנת חזה גורמת לשינוי דרמטי במראה - ולחיים נוחים הרבה יותר. אישה עם חזה גדול/ShutterStock

הניתוח באזור הבטן מטפל בעיקרון בעודפי העור והשומן, ושם נעשית פעולת שאיבה של השומן העודף, והסרה ומתיחה של העור העודף. חלק ניכר בתוצאות הניתוח בבטן הוא גם שיפור במראה העור באופן משמעותי, למשל קמטוטים באזור הטבור, הסרת חלק מסימני המתיחה, תיקון בקע טבורי אם יש, והידוק שרירי הבטן מחדש.

והנה עוד כמה דברים שכדאי לדעת:
20 שנה לבוטוקס: למי זה מתאים - ואיך נמנעים מפרצוף קפוא?
כל מה שאתן צריכות לדעת על הניתוח הפלסטי הכי פמיניסטי שיש

בהליך מאמי מייקאובר ישנה את האופציה לנתח ולעצב את שפתי הנרתיק ולהחזיר אותן למצבן הקודם. מעבר לאלו, ישנה אופציה לבצע במסגרת ההרדמה המלאה הליכים נוספים כמו שאיבות שומן ממקומות נוספים כמו הזרועות והירכיים, ולמתוח עור עודף במידת הצורך. יש לדעת כי בישראל מותר לשאוב עד 5 ליטר. בנוסף יש לקחת בחשבון שלא תמיד ניתן לבצע את כל הניתוחים בבת אחת בגלל משך זמן הניתוח.

מה החסרונות של השיטה - ומה היתרונות?

לא הייתי מתייחס לזה כיתרונות או חסרונות, אך כן חשוב לי לציין שמדובר בהחלמה ממושכת ומורכבת. נכון שבעיני רבות זה שווה את זה, כי היתרון פה הוא לקבל את כל השינויים במכה אחת, אך חשוב לאסוף סביב תקופת ההחלמה סביבה תומכת, מכילה, שתטפל בכל המסביב.

משך זמן ההחלמה משתנה ממטופלת למטופלת, אך יש לקחת בחשבון שהניתוח גדול וזמן ההחלמה יכול לקחת חודש ולעיתים אף יותר.

האם מדובר בהליך נפוץ?

על פי הערכת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית התבצעו השנה בישראל כ-7,300 ניתוחי 'מאמי מייקאובר'. בעשור האחרון הניתוח זוכה לעליה יציבה של כ-7 אחוזים בשנה.

באיגוד לכירורגיה פלסטית מחדדים לציבור כי "לכל ניתוח, ובמיוחד למאמי מייקאובר המשלב מספר ניתוחים, יש סיכונים ותקופת החלמה מורכבת, שחייבת להתבצע בהשגחת פלסטיקאי מומחה. זו הסיבה שחיוני לבצע את הניתוח אצל מומחה לכירורגיה פלסטית ורצוי חבר איגוד, ואנחנו מברכים את מאיה בוסקילה שאכן בחרה כך, ולא חלילה בחו"ל, מכיוון שהניתוח מורכב מאוד ומתבצע כמובן בהרדמה כללית". בוסקילה עברה את הניתוח שלה בארץ, במרפאת מדיקה ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully