וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון נשים בוחרות להקטין את החזה. למה זה קורה?

איריס קול

23.9.2022 / 7:45

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בעלות חזה גדול בוחרות להקטין אותו כדי להרגיש טוב יותר עם עצמן. פרופ' יואב ברנע מסביר למי ההליך הזה מתאים, איך הוא עובד ולמה זה טוב בעצם?

פרופ' יואב ברנע מסביר למי ניתוח הקטנת חזה מתאים וכיצד הוא מתבצע/מערכת וואלה!

לא מעט נשים עם חזה גדול חוות תסכול, כאב ואי נוחות, ובוחרות לעבור ניתוח להקטנת השדיים. פרופ' יואב ברנע, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב, התארח בפודקאסט מרפאת מומחים כדי להסביר איך עובד ההליך הכירורגי הזה ולאילו נשים הוא מתאים.

פרופ' ברנע הסביר כי "הניתוח מתאים גם לנשים שיש להן חזה מאוד גדול שפוגע בדימוי הגוף שלהן, גם לנשים שיש להן חזה מאוד גדול שגורם לעקמת, מכיוון שהוא דוחף את כל הגוף קדימה, לנשים שמאוד מוגבלות בפעילות ספורטיבית או בביגוד, אפילו להשיג חזיות במידות גדולות מאוד זה נורא מסובך ומורכב". הוא הוסיף כי שדיים גדולים עלולים לגרום גם לפטרת בכפל התת-שדי, הזעה וחוסר נוחות כללית.

מעבר לעובדה שמדובר בניתוח אסתטי שמשפר את נראות החזה ואת הפרופורציות שלו, "אנחנו בעצם משפרים את איכות החיים של המטופלות האלה, אנחנו רואים נשים מאושרות אחרי הניתוח הזה, ללא כל קשר לתוצאה האסתטית, הן מרגישות את ההקלה כבר ימים אחרי הניתוח. אין להן יותר כאב בכתפיים, בצוואר ובגב, הן הולכות זקוף יותר, הביגוד יותר קל להשגה, הן הולכות יותר לים ולבריכה, וכמובן כל ההתעסקות עם החזיות ועם השאלה איך הן נראות ואיך הן הולכות, הכל הופך להיות פשוט יותר וקל", אמר פרופ' ברנע. "הניתוח הוא ניתוח של איכות חיים, ואני כל הזמן שומע 'למה לא עשיתי את זה קודם'", הוסיף.

עוד בוואלה!

13 דברים שלא ידעתן על הפטמות שלכן

לכתבה המלאה

"ניתוח הקטנת שדיים נמצא בעלייה מבחינת שכיחות, גודל החזה זה עניין של טרנדים, יש היום גישה חברתית של חזה קטן יותר", אמר פרופ' ברנע, אבל הוסיף כי מי שיש לה חזה מאוד גדול אובייקטיבית היא סובלת ולא מעניין אותה טרנדים או מה בן הזוג חושב. "מי שחשוב שזה יפה חזה גדול, הוא לא זה שסוחב אותו 24 שעות ביממה", אמר.

למי מתאים הניתוח הזה?

יש שתי קבוצות עיקריות של נשים שמגיעות לניתוח הזה: נערות בנות 18-19, בחורות צעירות עם חזה מאוד גדול, או נשים אחרי לידות והנקות שהחזה גדול עוד יותר, והניתוח הזה מאוד מקל עליהן מבחינת כאבי גב ועקמת.

לשאלה מאיזה מידת חזייה אפשר לעשות את הניתוח, התשובה יותר מורכבת. "אם למטופלת יש גוף יותר מלא או רחב, היעד הוא שונה מבחורה מאוד צרה או קטנה, הניתוח תמיד יהיה פרופורציונלי לגוף, אין מידת קסם", הסביר פרופ' ברנע. עם זאת, מבחינת מידת החזה, יש מגבלת גודל אחת. "הקטנת שדיים מורכבת מזה שמקטינים את נפח השד ומרימים את הפטמה, לא רק מקבלים חזה יותר קטן אלא גם יותר מורם ויושב במקום שבו החזה צריך לשבת. לכן, הגודל צריך להיות כזה שמאפשר זרימת דם לפטמה ותחושה, יש גודל סף, רקמה שצריך להשאיר, אי אפשר שטוח לגמרי".

אישה עם חזה גדול. ShutterStock
הניתוח ייערך בהתאם לפורפציות הגוף של האישה. אישה עם חזה גדול/ShutterStock

עוד חשוב לדעת כי "גם אחרי הקטנה החזה חי ובועט, אם האישה תרד או תעלה במשקל, החזה יגדל או יקטן", אמר פרופ' ברנע, " מדובר בכל עלייה או ירידה משמעותית, לא קילו שניים, מעל 7-10 ק"ג, תהיה לזה משמעות אסתטית". לכן, הזמן הכי טוב לעשות את הניתוח הוא כשהאישה במשקל יציב והיא מרוצה ממנו.

האם הניתוח משאיר צלקות?

כן. אף שמדובר בניתוח מאוד יעיל, הוא בהחלט כזה שמשאיר צלקות סביב העטרה, מהפטמה לכפל התת שדי, ועוד צלקת מתחת לכפל התת שדי. "המחיר הוא הצלקות, שזה בגלל הורדה של עודף העור. אין דרך אחרת היום להוריד עודף עור חוץ מלחתוך. וזה דבר שאנחנו אומרים למטופלות, הצלקות יהיו וכל מי שיראה אותך בלי חולצה וחזיה יראה את הצלקות. אבל הצלקות משתפרות עם הזמן, נהיות יותר בהירות", אמר פרופ' ברנע. יש לציין כי ההחלמה של הצלקות מאוד שונה מאחת לשנייה, "כל אישה מחלימה אחרת מבחינת הצלקות, כל אישה תצטלק אחרת".

האם מדובר בניתוח כואב?

יש להקטנת שדיים דימוי של ניתוח מאוד כואב וקשה, אבל זה דווקא בין הניתוחים הפחות כואבים, הסביר פרופ' ברנע. "יש תחושה של גודש, עקצוצים, מתיחות, משיכות, כאב עמום, אבל בלי כאב חד וקשה, זה לא מערב שרירים עמוקים רק את רקמת השד, וההחלמה מאוד מהירה, בהרבה מקרים תוך שבוע הנשים חוזרות לעבודה משרדית ויוצאות מהבית", אמר, "זה ניתוח מאוד נסבל, והמטופלות מאוד מופתעות שהן פתאום מרגישות טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully