וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופתעים? אלה הטרנדים הכי חמים בטיפולי אסתטיקה לגברים

ד"ר ערן אלנבוגן וד"ר רוי טיאמן

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 8:09

יותר ויותר גברים פונים לטיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים בתחום שנשלט עד לאחרונה כמעט באופן בלעדי על ידי נשים. כן, כיום "בוטוקס" ו"שאיבת שומן" הן כבר לא מילים גסות בעבור גברים. אז מהם הטיפולים הפופלריים ביותר?

מגיפת הקורונה שגרמה לנו להסתגר בבית ולעטות מסיכה שמסתירה את הפנים, הביאה איתה מגמה מפתיעה - עלייה בפנייה של גברים לטיפולים אסתטיים שונים ומגוונים. מסיכום של התקופה הזאת ברשת מרפאות "כללית אסתטיקה", ניתן להבחין בשוני בין המינים גם בדרישות לטיפולים השונים. בעוד שאצל הנשים עדיין נשמרת הפופלריות של ניתוחי האף, החזה וטיפולי הפנים, אצל הגברים התמונה שונה.

אז מהם הטרנדים האסתטיים אצל הגברים הישראלים? אספנו שבעה כאלה:

בוטוליניום טוקסין (בוטוקס)

"בוטוקס" או "דיספורט",הוא טיפול שיכול לסייע במלחמה בקמטים ובמניעת נזקי הגיל. בהוליווד רואים בבירור את ההשפעה של החומר על מפורסמים כמו מיקי רורק וסיימון קאוול, וגם בארץ יש כאלה שקיבלו את הזריקות.

השוני בהזרקת בוטוקס בין נשים לגברים הוא בעיקר בכמות החומר בכל טיפול. החומר מוזרק לשליש העליון של הפנים (מצח, בין הגבות וצדי העיניים), אצל גברים השרירים המניעים את המצח לרוב יותר דינמיים ובחלק רב מן המקרים נדרשת כמות גדולה יותר של חומר להזרקה כדי להגיע לאותה תוצאה סופית.

סיימון קאוול. GettyImages
עושה בוטוקס. סיימון קאוול/GettyImages

הזרקות וחומרי מילוי

חומרי המילוי כמו חומצה היאלרונית משמשים למילוי קמטים ולהדגשה או לעיצוב מחדש של הפנים. טיפול זה שונה מהבוטוקס, בעוד האחרון משתק שריר בצורה זמנית בלבד ועוזר בכך לשיפור הקמטים בשליש העליון של הפנים, חומרי מילוי שונים מספקים נפח או עוזרים להדגיש קווי מתאר.

לשני הטיפולים יש אותה מטרה - לטשטש את פגעי הזמן. מטופלים גברים נעזרים בחומרי מילוי שונים, אם על בסיס של חומצה היאלורונית או קלציום, כדי לעצב ולחדד את קו הלסת, לתקן אף או סנטר ולמלא את האזור שמאבד נפח עם הגיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

טיפולי יוניסקס: הכל על טיפולי הזרקות לנשים ולגברים

בשיתוף Zap doctors

טיפולי לייזר להסרת נגעים בעור

אם בעבר היה צורך בסכין מנתחים כדי להסיר נגעים שונים מהעור (סרטניים וגם כאלה שמהווים רק מפגע אסתטי), הרי שכיום באמצעות טכנולוגיית לייזר, גם גברים פונים למרפאות האסתטיקה כדי להסיר נגעים מהעור.

מדובר על נגעים בצבע אדום או חום שלעיתים "מגיעים עם הגיל", או מופיעים על רקע גנטי, תרופתי או לאור חשיפה לשמש. בישראל הוכנסה לשימוש פלטורמת לייזר טיפולית חדשה בשם XEO והיא נותנת מענה לגברים ונשים עם אופציות טיפוליות רבות למגוון רחב של נגעים עוריים.

שאיבת שומן

הניתוח הוותיק שומר על פופולריות רבה אצל נשים, ובשנים האחרונות הפך למבוקש גם אצל גברים. השוני בין הגוף הגברי לזה הנשי בא לידי ביטוי גם בניתוחי שאיבת שומן, ובעוד שאצל נשים מקובל לבצע שאיבה כזאת באזורים כמו ירכיים, ידיים ובטן, אצל הגברים אנחנו רואים ביקוש לשאיבת שומן בעיקר באזור שמתחת לסנטר ובצדי הבטן.

גבר מזיע. ShutterStock
בעיה שכיחה מאוד. גבר מזיע/ShutterStock

לייזר או הזרקות להזעת יתר

הזעת יתר בבית השחי מלווה אחוז לא מבוטל באוכלוסיה, והיתה בעיה גברית מאז ומעולם, אך במשך שנים לא הרבה אנשים ידעו שיש לרפואה האסתטית פתרון לנושא - אפילו שני פתרונות יעילים.

הראשון הוא הזרקת בוטוליניום טוקסין (בוטוקס). אותו חומר המשמש להעלמת קמטים, מוצע היום כטיפול בטוח ולא פולשני להזעת יתר, אם כי יש לחזור עליו אחת למספר חודשים. בהזרקת החומר לגוף מבטלים למעשה את הפעולה של בלוטות הזיעה במקום.

שיטה נוספת היא באמצעות סדרת טיפולים במכשיר ייעודי (miraDry) בו הרופא או המטפל מבצע הקרנה של חום לאזור בלוטות הזיעה הסוררות ומצליח להפחית כ-82 מהבלוטות בבית השחי שגורמות להזעת יתר. יתרון נוסף של שיטת טיפול זאת מלבד הפתרון ארוך הטווח הוא בכך שלרוב המטופלים נפטרים גם מריח הזיעה באזור.

ניתוחי עפעפיים

דווקא כיום בעידן הקורונה שבה רואים האחד את השני קצת פחות, עולה המודעות וגובר הביקוש לניתוח עפעפיים - ניתוח להסרה של עודפי עור הגורמים לקמטים בעפעפיים והרחקת שומן הפורץ ממקומו הטבעי מאחורי גלגל העין אל מתחת לעור. הפופולריות הגוברת של הניתוח בזמן הסגרים והמגיפה נובעת ככל הנראה פגישות הזום שבהן רואים קודם כל את הפנים ואת העיניים.

הניתוח עצמו קיים בשוק כבר עשרות שנים, אך רק לאחרונה צבר תאוצה גם אצל הגברים. הם פונים לניתוח במספרים הולכים וגדלים החל מגיל 40 - הגיל שבו מתחילים לראות את סימני הזמן - כאשר העיניים הן כאמור המקום הראשון לזהות זאת. ניתוח מוצלח עוזר להיפטר מהמראה העייף והמבוגר לטובת מראה צעיר וחיוני יותר.

מתיחת פנים חלקית - "מיני פייס ליפט"

עוד לא נולד אדם שיכול לעצור את השעון... גברים ונשים כאחד מתבגרים ומזקנים ככל שהשנים חולפות, העובדה הזאת באה לידי ביטוי לעיתים בקמטים באזור הפנים, ואצל גברים רבים אפשר להבחין בצניחה של הרקמות באזור הלסת שבאה לידי ביטוי בעור מדלדל יותר או במעין "שק" שנופל מהסנטר ומסתיר חלק מהצוואר או את כולו.

זו הסיבה שהביאה יותר ויותר גברים לפנות לניתוח מתחית פנים חלקית או "מיני פייס ליפט", שהוא הליך דרמטי פחות מניתוח מתיחת פנים מלא. מיני פייס ליפט מתמקד בחלק התחתון של הפנים - קו הלסת והצוואר ומעצב מחדש את האזור ועוזר להגדיר מחדש לסת חזקה וצוואר מתוח.

יתרון חשוב נוסף בהיבט הגברי הוא שהצלקת הניתוחית של מיני פייסט ליפט לא נמשכת מעלה לתוך הקו השיער (מעבר לאוזן). גברים רבים מתמודדים לא רק עם קמטים והדלדלות של העור אלא גם עם קו שיער נסוג או קרחת של ממש ולא יכולים "להסתיר" את הצלקת מאחורי השיער כמו נשים בעלות שיער שופע.

ד"ר ערן אלנבוגן הוא רופא מומחה לרפואת עור בכללית אסתטיקה, וד"ר רוי טימאן הוא רופא מומחה לכירורגיה פלסטית בכללית אסתטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully