וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום יבש: איך נלחמים בהזעת יתר?

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה, בחסות מדיסון

30.9.2018 / 7:47

למי שסובל מהזעת יתר, אפילו לחיצת ידיים הופכת לפעולה מאיימת. היצע הפתרונות לטיפול בתופעה רחב, אך לא כולם יעילים באותה המידה. ד"ר עופר לנדאו, שכתב ספר בנושא, מציג את הפתרונות היעילים

גבר מזיע. ShutterStock
כשחולצה יבשה הופכת לאתגר. גבר מזיע/ShutterStock

לשמור על החולצה יבשה לאורך כל היום, ללחוץ ידיים מבלי להסס, לא לפחד לשהות בחדר סגור עם הרבה אנשים - כל אלו נחשבות פעולות לגיטימיות לרובנו, אך למי שסובל מהזעת יתר מדובר בחלומות, לא פחות, שספק אם יתגשמו. אם גם אתם מזדהים עם השאיפות הללו - חשוב שתדעו שזו לא גזרה משמיים ובהחלט יש לא מעט פתרונות בתחום שיכולים לשפר את חייכם. אז כדי לנסות לעשות סדר. שוחחנו עם ד"ר עופר לנדאו, מומחה בכירורגיה שאף כתב ספר בשם "הזעת יתר - כל הפתרונות".

ראשית, בואו נבין מהי הזעת יתר. "התפקיד של הזעה הוא כמובן לווסת את חום הגוף. בכל מקרה שבו מזיעים כאשר אין צורך לחמם את הגוף - כמו למשל בשהייה בחדר קריר, זה נחשב להזעת יתר", אומר ד"ר לנדאו. "במובן הסובייקטיבי יותר, הזעת יתר היא כל מצב שבו הזיעה מפריעה לחיי היום יום של האדם. יש אנשים שיבקשו טיפול להזעה קלה לכאורה, בעוד שחלק מהאנשים שסובלים מהזעת יתר חמורה כלל לא יתייעצו עם רופא".

מי שסובל מהזעת יתר יודע שהבעיה לרוב ניכרת באזור ספציפי בגוף. "בדרך כלל אנשים מתלוננים על הזעה בכפות הידיים, בתי השחי או כפות הרגליים", מדגיש ד"ר לנדאו. "לכן גם הטיפולים הם נקודתיים ובאזורים הספציפיים שמפריעים למטופל. יש גם כאלה שבוחרים לטפל בהזעה בפנים, למרות שכדאי לזכור שהתהליך הזה קצת מורכב יותר והתוצאה יכולה להיות פחות מוצלחת". הנה מה שיש לו להגיד על הטיפולים הבולטים בתחום:

sheen-shitof

עוד באותו נושא

אמת או שקר: 7 שאלות שיגלו מה אתם יודעים על זיעה

מערכת וואלה! NEWS בחסות מדיסון פארמה

הטיפול הכירורגי

טיפול שכיח להזעה בכפות הידיים היא ניתוח שנקרא סימפטקטומיה. "זהו ניתוח המבוצע בהרדמה כללית שבו נעזרים במצלמה שמוכנסת לתוך חלל החזה ומנתקים את עצב הסימפטטיק - המשפיע על תהליכים במערכת העצבים הסימפתטית הגורמים להזעה", הוא מספר. זהו ניתוח שאורך בדרך כלל כרבע שעה עד עשרים דקות, ונחשב יעיל ביותר בקרב מי שסובל מהזעת יתר בכפות הידיים או הרגליים.

"הבעיה העיקרית עם הסימפטקטומיה היא שבכשליש מהמקרים המטופל יסבול ממה שנקרא 'הזעה מפצה' - זיעה מוגברת באזורים אחרים בגוף", מסביר ד"ר לנדאו, ומדגיש כי אם זה קורה - מדובר במצב בלתי הפיך. עם זאת, כיום ניתן לבצע ניתוח דומה לסימפטקטומיה, אך בדרך שמצמצמת את אפקט ה'אל-חזור': "כיום אנחנו יכולים לבצע את אותו הניתוח אבל להשתמש בתופסנים (קליפסים)", מסביר ד"ר לנדאו. כך למעשה, במקום לחתוך את העצב הבעייתי, מניחים עליו תופסנים ואז במקרה של הזעה מפצה - ניתן להסיר אותם. חשוב להדגיש כי כמו בכל התערבות כירורגית, גם לטיפול זה יש סיכונים משלו.

טיפול בהזרקה

קיימת פרוצדורה נוספת, די פשוטה ויעילה לטיפול בתופעה - באמצעות הזרקה של חומר ממשפחת הבוטוליניום ישירות לאזור הבעייתי. ד"ר לנדאו הינו בעל ניסיון של מאות טיפולים מסוג זה. מנסיונו מספר ד"ר לדנאו "זהו טיפול שנחשב יעיל בכ-99% מהמקרים שטיפלתי בהם", "זהו טיפול שאינו דורש הרדמה, אלא רק אלחוש באזורים רגישים כמו כפות הידיים והרגליים". הוא מספר שבבתי השחי, האזור הנפוץ ביותר לטיפול מהסוג הזה, תחושת הדקירה בדרך כלל כמעט לא מורגשת.

זיעה בכף היד. ShutterStock
באזורים רגישים כמו כפות הידיים יש צורך באלחוש. יד מזיעה/ShutterStock

טיפול זה בהזעת יתר אפשר לכולם, למעט נשים בהיריון או אנשים שסובלים מבעיות במערכת העצבים. הוא לא אורך יותר מעשרים דקות וכבר בסופו ניתן לחזור לתפקוד מלא. אולם, גם כאן יש חיסרון אחד שחשוב לקחת בחשבון - היעילות שלו מורגשת לתקופה של עד שישה חודשים.

תכשירים ביתיים

טיפולים נוספים להזעת יתר הם תכשירים אנטיפרספירנטים - אלו דאורדורנטים שיכולים להפחית את כמות ההזעה בבלוטות, או טיפולים בגלי רדיו או חשמל. ישנם גם טיפולים לכפות הידיים או הרגליים הכוללים שימוש במכשירים השולחים זרמים חשמליים לאזורים הבעייתיים.

בואו לבדוק האם אתם סובלים מהזעת יתר

תוכן המאמר הינו כללי ואינו בא להחליף התייעצות עם הרופא המטפל

מומלץ לבצע המשך בירור המצב הרפואי ולפנות הרופא המטפל. לרשימת רופאים לאבחון וייעוץ לחצו כאן

מערכת וואלה! News בחסות מדיסון פארמה, בחסות מדיסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully