וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפולי יוניסקס: הכל על טיפולי הזרקות לנשים ולגברים

ד"ר משה רוזן, בשיתוף Zap doctors

11.3.2021 / 10:29

טיפולי אסתטיקה חצו ממזמן את הנושא המגדרי ומשותפים הן לנשים והן לגברים. אילו טיפולים נערכים לשני המינים? כיצד חומצה היאלורונית יכולה להחליף ניתוחי אף? ומדוע השמש היא הגורם מספר אחד לעור יבש ולקמטוטים? ד"ר משה רוזן, המעניק טיפולי הזרקות אסתטיות מרחיב בנושא

טיפול אסתטי. ShutterStock
הגברים "החדשים"? גבר עובר טיפול אסתטי/ShutterStock

לא רחוק מכאן, בארץ המגף, יש גברים שמטופחים לא פחות מבנות זוגן, הם שמים דגש על אסתטיקה, לבוש, בישום ותספורת, בארץ הם נקראים הגברים המטרו-סקסואליים, או הגברים "החדשים".

"זה נכון, והתופעה זאת קיימת גם פה בישראל, טיפוח גברי זה עניין בסיסי והדבר מתבטא גם בעולם האסתטיקה הרפואית, שמציעה טיפולי יוניסקס, אין הבדל בין גבר לבין אישה המעוניינים באף מחמיא והרמוני כך גם נכון לומר על כל טיפול המתמקד בהשבחת מרקם העור, השבת נפחים ומילוי שקעי עיניים, ולכן רוב טיפולי האסתטיקה מתאימים לשני המינים. נכון להיום, מילוי שפתיים הוא הטיפול היחיד, המיועד לנשים, שכן גברים לא מעוניינים בשפתיים עבות ובשרניות, אך כמו כל דבר בחיים, הדבר עשוי להשתנות, ממש בדומה לסקיני ג'ינס - עיצוב מובהק, שחלחל מהמלתחה הנשית למלתחה הגברית ורבים לא עושים מזה עניין".

מילוי שקעי עיניים - מה זה בעצם?

טיפול בשקע העין הוא טיפול שמתחיל ונגמר באנמנזה נכונה ובמילים פשוטות: התבוננות בשקע העין והבנת מרכיבי "המפה": "בשקע העין אנו מבחינים בין שלושה מרכיבים שונים: ראשית, השקע האנטומי, שצורתו דומה לקערה, המחסור בנפח מביא למראה עייף, עצוב ומוזנח. שנית- יש את נושא הפיגמנטציה מסביב לערובת העין, בעיקר בקרב אנשים כהי עור, והשלישי- השתקפות של כלי דם, שנראית יותר אצל אנשים בהירי עור.

צריך להבין שמדובר על שלושה מאפיינים, שונים זה מזה, אך כולם נמצאים בשקע העין ולכל אחד מהם מותאם טיפול אחר כאשר מילוי שקע העין עם חומצה היאלורונית בסמיכות דלילה מאוד מסייע בהשבת הנפחים ובהפחתת הצל, שמשפיעה על נראות הפיגמנטציה. המילוי אף יוצר סוג של מיסוך בין כלי הדם לבין העור וכך גם השתקפות כלי הדם יכולה להשתפר. יחד עם זאת כיום אין טיפול ממשי הנוגע להשתקפות כלי הדם ולפיגמנטציה באזור ולכן לא ניתן להעלים אותם אלא רק לשפר את הנראות שלהם".

"האנמנזה מחברת בין מאפיינים סובייקטיביים, שמפריעים למטופל לבין מאפיינים אובייקטיביים- כלומר להבין מה באמת קורה שם בשקע, על בסיס שני אלו נבנית תוכנית טיפול בהתאמה אישית, המתייחסת למורכבות הרגשית סביב הנושא ולצרכים המעשיים- כדי לוודא שהטיפול יצליח חשוב קודם לכן להסביר למטופל אילו תוצאות ניתן יהיה להשיג- ההבנה שלו את הנושא היא מרכיב מהותי".

רופא מזריק חומרי מילוי בהליך פיסול אף. ShutterStock
יש מצבים שמצריכים ניתוח. פיסול אף באישה/ShutterStock

פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית

אחד הטיפולים האהובים ביותר, מהווה חלופה הולמת לניתוחי אף ואהוד בקרב נשים וגברים כאחד. בטיפול אף ניתן לטפל במגוון מצבים בהם קיים גבנון, "טיפ" נפול וכן הלאה. הטיפול עצמו מאפשר ליישר את האף משני צדי הפרופיל וליצור אשליה של אף קטן יותר באמצעות הוספת חומר.

"פיסול אף מתאים גם לאחר ביצוע ניתוחי אף, ומטפל במגוון רחב של מקרים מלבד מצב מורכב הכולל "טיפ" רחב מדי היוצר צורה של "פונפון" בקצה האף. במקרה זה, סביר שאמליץ לגשת לניתוח".

טיפול בקמטים באמצעות חומצה היאלורונית

כשמדובר על מילוי קמטים- למשוואה נכנס ממד נוסף, הנוגע למרקם העור. "כשלב מקדים לטיפול יש להבין אם הקמטים נובעים כתוצאה מנפילות של רקמת השומן, נפילות של רקמת חיבור בשל חוסרים שנבעו מירידה במשקל או שמדובר בכלל על קפלים. קפל נוצר כאשר יש צניחה של רקמה, והוא עמוק יותר מקמט, הוא עלול להיווצר גם בשל ירידה משמעותית במשקל.

הטיפול בקמטים וקמטוטים נחלק לשלושה נושאים: מניעה, תחזוקה ושיפור:
מניעה: קמטים נוצרים עם השנים בעיקר בשל חשיפה לא מבוקרת לשמש. השמש היא הגורם מספר אחד לעור מקומט ולעור יבש, כיוון שהיא מאדה את גורמת לייבוש העור/ גורמת לאידוי הנוזלים מהגוף. מניעה היא הצעד החשוב ביותר, וזו כוללת שיזוף מבוקר והזנה מתמידה של העור בלחות.

"קמטים נוצרים במשך שנים בעיקר מחשיפה לא מבוקרת לשמש, ובתור ישראלים אנחנו אוהבים את השמש וגם אוהבים לשמור על כושר ולהפגין רעננות. עור שזוף נתפס כעור יפה ובריא אף בפועל הוא אינו נכון מבחינה רפואית לכל אדם".

תחזוקה: נוגעת לשימור ולשמירה על לחות העור באמצעות שילוב של הפחתת החשיפה לשמש, החדרת חומרים עשירים בלחות לעומק העור וכן באמצעות טיפולי קוסמטיקה וטיפולים ביתיים הכוללים הזנה שטחית של העור ומריחת קרמים.

גבר מורח קרם. ShutterStock
חשוב לשמור על לחות של העור. גבר מורח קרם/ShutterStock

"שילוב של הפחתת החשיפה לשמש, מריחה של מקדם הגנה טיפולים אסתטיים במרפאה וטיפולים ביתיים יביא לתוצאה הקרובה ביותר לשלמות, נוסף על כך מומלץ להקפיד על שתייה מים, כיוון שאנו מורכבים ברובנו ממים, ואם לא נקפיד על צריכה של נוזלים אז פשוט נתייבש, והמקום הראשון בו נראה סימנים לכך - הינו העור שלנו"

שיפור: נוגע למצב נתון, אנו לא מרוצים ממראה מסוים, ולכן מעוניינים לשפר אותו. טיפולי השיפור נחלקים לשני סוגים: טיפולים המתמקדים בהשבת נפחים וטיפולים המתמקדים במרקם העור. השבת נפחים נוגעת לקמטים עמוקים וקפלים, הנובעים מחוסרים בין הלחי לאף למשל ומשומן שנדד מאזורים אלו לאזורים נמוכים יותר בפנים. במקרה זה נשים את הדגש על מילוי הלחיים, הדגשת העצם והרמה של הרקמה שנפלה. טיפול זה שונה לחלוטין מטיפול, המתמקד בשימור מרקם העור, כאשר כל חומר מתאים למצב אחר, חלקם נועדו לעודד ייצור אלסטין (גמישות), חלקם נועדו לעודד ייצור קולגן (מבנה העור) וחלקם גורמים לספיחה של נוזלים ותורמים להזנה עמוקה לעור.

"גם כאן יש חשיבות גבוהה לאנמנזה. עלינו לחקור את המצב העור ולהבין אם מדובר על נפילות של רקמות שומן על עור יבש ומקומט עקב מרקם עור, ורק לאחר מכן יותאם הטיפול הנכון למצב".

דף האינסטגרם של משה רוזן ולצפייה בעבודותיו, הקליקו כאן

ד"ר משה רוזן, שירותי אסתטיקה רפואית

ד"ר משה רוזן, בשיתוף Zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • אסתטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully