וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתן צריכות לדעת על הניתוח הפלסטי הכי פמיניסטי שיש

ד"ר שגית משולם

28.2.2021 / 10:03

ניתוח פלסטי להידוק הנרתיק הוא ניתוח שמוקדש כולו להנאה של נשים מיחסי מין ולאיכות החיים שלהן, אז למה במשך שנים התייחסו אליו בזלזול כאל "ניתוח של גרושות"? ד"ר שגית משולם מסבירה

אישה בתחתונים. ShutterStock
ניתוח שכולו מוקדש להנאה של נשים. אישה בתחתונים/ShutterStock

ניתוח פלסטי להידוק הנרתיק הוא לא ניתוח שנועד לגרום לנשים להיראות טוב יותר בבגד ים או מול בן הזוג, הוא לא ניתוח שמבטיח "לעשות אותך יותר יפה", אבל הוא כן ניתוח שכולו מוקדש להנאה של נשים ולאיכות החיים שלהן. אולי בגלל זה מדובר באחד מהניתוחים המתפתחים ביותר בעולם המערבי ותפוצתו הולכת ועולה משנה לשנה.

במשך שנים ניתוח פלסטי להידוק הנרתיק היה תוצר נלווה של ניתוחים לטיפול בצניחת שלפוחית או בבריחת שתן לנשים שעברו לידות מרובות או לידות מכשירניות שפגעו להן ברצפת האגן. גם כשסוף סוף הבינו שניתוח להידוק הנרתיק הוא ניתוח שעומד בפני עצמו כניתוח לשיפור ההנאה המינית, הוא הוצג בצורה מעוותת כ"ניתוח לגרושות". ניתוח שאשה שעומדת להתגרש מבן זוגה צריכה לעבור על מנת להפוך לאטרקטיבית שוב בעיני המחזר הפוטנציאלי. אישה בשנות הארבעים לחייה, אימא לילדים, שמוצאת את עצמה חוזרת לשוק הפנויים פנויות וכדי להתאים אליו היא עוברת מסע שיפוצים שכולל ניתוח להרמת החזה, מתיחת בטן והידוק הנרתיק.

ככירורגית פלסטית, אישה, אימא ובת זוג הסלידה שלי מהדרך שבה הוצג הניתוח הזה לאורך השנים היא ברורה. אני רואה את הניתוח הזה כניתוח הפוך לחלוטין מהתדמית הנוראית שיצא לו. זהו ניתוח שנועד להחזיר לאישה, ורק לאישה, את ההנאה מיחסי המין שירדה עם השנים. כל אישה אחרי לידות, מי יותר ומי פחות, יודעת במה מדובר. בגילאי הארבעים לחיינו, הילדים גדלו ופתאום יש יותר זמן להשקיע בזוגיות בין אם היא ותיקה או חדשה. נשים רבות מספרות לי שדווקא עכשיו כשהחשק המיני שלהן עלה, ההנאה שלהן מיחסי המין ירדה.

איך בעצם מהדקים את הנרתיק?

הניתוח מתבצע בדרך כלל תחת הרדמה כללית או בטשטוש עם הרדמה אזורית. הוא נמשך כשעה וחצי, בדומה לכל ניתוח מתיחה אחר, כמו מתיחת בטן או מתיחת פנים. מתבצעים בו 2 דברים: הוצאת עודפי עור מרירית הנרתיק והידוק הרקמות העמוקות יותר, את השרירים על מנת לתת אלסטיות וטונוס לרקמות. ההידוק יכול להתבצע בקדמת הנרתיק או בחלקו האחורי בדרך כלל כיון שהנרתיק בנוי כגליל, אין צורך בהידוק קדמי ודי בהידוק אחורי על מנת להצר את היקפו. ההידוק האחורי פשוט יותר טכנית, בעל פחות סיבוכים ונותן מענה טובה לריפיון שבו אנו מעוניינים לטפל.

הטכניקה הנפוצה ביותר היא על ידי הסרת רצועה צרה של רירית הדופן האחורית של הנרתיק. תחת הרירית אנו חושפים את שכבת השריר. תוך שימוש בתפרים נספגים שאין צורך להוציאם, אנו מהדקים את שכבת השריר מצד לצד, די בדומה להידוק של מחוך. ההידוק של הרירית ושל השריר מתחת מחזיר לנרתיק את הטונוס שהיה לו לפני הלידות ומאפשר לנשים ליהנות יותר בזמן קיום יחסי מין. בזמן הניתוח ניתן גם לתקן את איזור הפרינאום (איזור החיץ) שנקרע או נחתך בזמן הלידה ולא נתפר כהלכה.

ד"ר שגית משולם. עידו לביא,
הניתוח מאפשר לנשים ליהנות יותר בזמן קיום יחסי מין. ד"ר שגית משולם/עידו לביא

פעמים רבות הניתוח מסייע גם במצבים קלים עד בינוניים של בריחת שתן בזמן מאמץ. נשים רבות לאחר לידות סובלות מבריחת שתן קלה בזמן התעטשות, ריצה, קפיצה בחבל וכו'. הניתוח משנה את זווית השלפוחית ומצליח להקל בדרך כלל גם על הבעיה הזו.

תוך כמה זמן מתאוששים מהניתוח?

הניתוח מתבצע במסגרת אשפוז יום. האישה נשארת בהשגחה למספר שעות שלאחריהן היא משוחררת לביתה. ההחלמה מהניתוח היא קלה יחסית. ניתן ורצוי לבצע פעולות יומיומיות כרגיל כבר ביום שלאחר הניתוח אך מבלי להתאמץ או להרים משאות כבדים. בדרך כלל לאחר מספר ימים עד שבוע, אפשר לחזור כבר לעבודה ולפעילות השגרתית שלה אך קיים איסור על ביצוע פעילות גופנית מאומצת, ריצה, הרמת משאות כבדים או קיום יחסי מין למשך ששה שבועות. התפרים נספגים גם הם לאחר ששה שבועות.

נשים עם בעיות גניקולוגיות מורכבות יותר, כמו צניחת רחם או צניחת שלפוחית, לא מתאימות לניתוח הספציפי הזה וזקוקות לניתוח מורכב יותר. גם נשים צעירות לפני לידות לא מתאימות לניתוח ובכלל רצוי לסיים את תכנית הילודה לפני ביצוע הניתוח כיון שלידה נוספת יכולה לפגוע בתוצאת הניתוח.

אז אישה יקרה, נשואה או לא, זה ממש לא משנה, אם את מרגישה שעם השנים את פחות נהנית בזמן קיום יחסי מין, ניתוח להידוק הנרתיק הוא בראש ובראשונה ניתוח עבורך. אף אחד לא ייתן לך מחמאות בחוף הים או במקום העבודה כמו אחרי ניתוחים פלסטיים אחרים, אבל יש דברים חשובים יותר בחיים.

ד"ר שגית משולם היא אחראית שחזורי שד בבית החולים בילינסון ומנתחת פלסטית מומחית בכירורגיה פלסטית- אסתטית ומשחזרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully