וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בסדר שם למטה? המחקר הזה אומר שכן

3.7.2018 / 14:14

לאחר שבדקו יותר מ-650 איברי מין נשיים מאוד מקרוב, הגיע צוות חוקרים למסקנה שפות היא כמו טביעת אצבע - אין אחת זהה לאחותה. אז לא משנה איך את נראית שם למטה, כנראה שזה בסדר

אישה בתחתונים. ShutterStock
לא משנה מה הצורה - זה ממש בסדר/ShutterStock

לאחר שבחנו מקרוב פותות (כן, זה הרבים של פות) של 657 נשים, צוות של רופאים וחוקרים מבית חולים שוויצרי הגיע למסקנה שאף אישה לא צריכה לדאוג מאיך שהיא נראית שם למטה. מסתבר שגם אם חשבתן אחרת, אין דרך אחת מסויימת שבה הפות אמורה להראות, ולא משנה איזו צורה יש לה - זה ממש בסדר.

הקביעה הזאת עשויה להשמע טריוויאלית או מובנת מאליה לחלק מהנשים, אבל היא חשובה במיוחד לאור העובדה שישנן גם לא מעט נשים שחוות חוסר ביטחון לגבי הנראות של איברי המין שלהן. כך למשל, מחקר משנת 2016 שסקר 443 רופאי משפחה באוסטרליה גילה ש-97 אחוזים מהם סיפרו שיצא להם לייעץ למטופלות שפנו בעקבות חרדה או חשש שהפות שלהן אינה "נורמלית".

עוד בנושא:
זה רשמי: שטיפה אינטימית מזיקה לבריאות
שמתן לב שיש לכן פס לבן בתחתונים? זו הסיבה
תמונות הנשים הללו יוכיחו לכם שהמשקל לא אומר כלום

אילוסטרציה פות. ShutterStock
הטווח התקין הוא רחב ביותר/ShutterStock

מדו"ח של האגודה הבינלאומית לניתוחים אסתטיים משנת 2017 עולה שמספרן של הנשים שעלו על שולחן הניתוחים כדי לשנות את גודל או צורת הפות שלהן עלתה ב-39 אחוזים במהלך השנים 2015-2016. מדובר בניתוח שמשווק כ"הצערת" וגינה ואמור לשוות לחלק החיצוני של איבר המין הנשי מראה "רענן" יותר (כן, יש פה הרבה מרכאות. זה בגלל שאי אפשר לראות גלגולי עיניים בטקסט).

בחלק קטן מהמקרים, נשים פונות לניתוחים הללו משום שהעור שמקיף את פתח הנרתיק משתפשף בבגדים או במהלך קיום יחסי מין וזה גורם לכאב. אולם, ברובם המכריע של הניתוחים הסיבה היא אסתטית בלבד, ונובעת מתחושת הנשים שהפות שלהן גדולה מדי או שאינה סימטרית. הסיבה שהן מרגישות כך היא משום שבכל המקומות שבהן אנו נחשפים למראה של ווגינות (בעיקר בפורנוגרפיה ובאיורים אנטומיים) מוצגות לנו פותות קטנות וסימטריות.

עוד באותו נושא

רופאים יצרו וגינה מעור דג לצעירה שנולדה ללא איברי רבייה

לכתבה המלאה

אין דבר כזה "פות ממוצע"

במחקר הנוכחי, שפורסם בכתב העת לגניקולוגיה ומיילדות BJOG, החוקרת הראשית אן קרקלאו והקולגות שלה ביקשו סוף סוף לתעד בספרות הרפואית מגוון מורפולוגי רחב של ווגינות בריאות. הנשים שהשתתפו במחקר, בנות 15-84, עברו מדידות מפורטות שכללו את גודלם של כל חלקי הפות העיקריים והמרחק שלהם זה מזה. באתר New Scientist נטען שמדובר במחקר בעל ההיקף הנרחב ביותר שנערך אי פעם בנוגע לצורת הפות.

אישה מחזיקה את הידיים על המפשעה. ShutterStock
הטאבו החברתית תורם לבורות ולבושה/ShutterStock

החוקרים והחוקרות הגיעו למסקנה שאין כל טעם לנסות ולאמוד גודל ממוצע כלשהו של איברי המין הנשיים משום שהטווח התקין הוא רחב ביותר. אורכן של השפתיים החיצוניות של הפות למשל, יכול לנוע בין 12 מילימטרים ל-180 מילימטרים. ופתח הנרתיק יכול להיות בגודל של 6-75 מילימטרים. עם זאת, יש לקחת בחשבון מגבלה אחת והיא שכל הנשים שהשתתפו במחקר היו נשים לבנות. לו מדגם הנשים שהשתתפו בו היה מגוון יותר מבחינה אתנית, ייתכן שהטווחים היו מתגלים כרחבים אפילו יותר.

ממצאי המחקר הנוכחי יכולים בכל זאת לשמש כמקור הפניה עבור רופאים שרוצים להניח את דעתן של מטופלות המוטרדות מהנראות של הווגינה שלהן. מה גם שממצא אחר של מחקר אוסטרלי העלה שכרבע מרופאי המשפחה לא היו בטוחים מספיק ביכולתם לזהות אנטומיה תקינה של איברי המין הנשיים.

תתרשמו בעצמכן

בסקר שנערך בשנת 2006 תחת הכותרת "סקר בינלאומי לשיח על ווגינות" הסכימו 78 אחוזים מהנשים שהטאבו החברתית שאופף את איבר המין הנשי תורם לבורותן של נשים לגבי האנטומיה האינטימית שלהן. אז אם אתם ואתן סקרנים וסקרניות להתרשם מהטווח הרחב של ווגינות נורמליות ורגילות לחלוטין, ניתן לעשות זאת ב"ספריית הפות", ועשו זאת ללא בושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully