וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ככל הנראה הטיפול הכי מרגיע של הקיץ הנוכחי

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 12:16

לא כולם מתחברים לטיפולים אלטרנטיביים, אבל לים ולצלילים רובנו דווקא כן. שיטה של טיפול המערבת יאכטה וטיפול בצלילים וקיימת כרגע רק בישראל היא אולי מה שנדרש למי שהמתח הורג אותו

אם הרגשתם לאחרונה בסטרס או קצת מדוכאים (ובינינו, מי לא?) יכול להיות ששמעתם את העצה הבאה: לכו לים. זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל לים הכחול אכן יש השפעה מרגיעה על הנפש, ובשילוב קולות הגלים מדובר בתרופה טבעית ויעילה. עכשיו קחו את כל אלה, תארזו אותם על יאכטה קטנה בשילוב כלי נגינה מרגיעים וקיבלתם אולי את הטיפול הכי מרגיע של הקיץ הנוכחי - טיפול בצלילים על המים.

ואם אתם תוהים מה ליאכטה, כלי נגינה וטיפול לנפש? זה הזמן להכיר את גילעד נאה - האיש שהמציא את השילוב הזה והוציא אותו לפועל כאן בישראל - במרינה בהרצליה. נאה בן ה-41, הוא הסקיפר הראשון והיחיד (לעת עתה) בעולם שגם משיט יאכטה וגם מטפל עליה בעת ובעונה אחת. השילוב של סקיפר וטיפול בצלילים נולד, כמו שינויים רבים, בתקופת הקורונה, כשנאה החליט לעזוב את עבודתו כמהנדס חומרה ולחשוב מה הלאה.

"אחרי שעזבתי את העבודה עשיתי קורס סקיפרים והרגשתי שחזרתי הביתה", הוא מספר, "אבל משהו עדיין לא היה שלם, רציתי להביא איתי ריפוי אמיתי, משהו שעוד לא היה, שילוב של שתי רפואות יחד - רפואת הים והגלים ורפואת הצלילים. יש משהו בשילוב ביניהן שגורם לקסם בעיני, רגע של חלום".

גלעד נאה. פייסבוק גלעד נאה,
שילוב שהוא קסם. גילעד נאה על היאכטה עם הכלים שלו/פייסבוק גלעד נאה

אז ים כחול ורעש הגלים אנחנו יודעים כבר שמרגיעים, ולא מעט מחקרים כבר עסקו בנושא, ועיקר ההשפעה נובעת ככל הנראה מהעובדה שהצבע הכחול נקשר במוחנו עם תחושה של רוגע ושלווה, ושילוב רחש הגלים שמשפיע על מערכת העצבים הפאראסימפתטית, שמרגיעה את הגוף בצורה שמפחיתה את הגירויים השליליים במוחנו. אבל מה זה בעצם טיפול בצלילים?

עוד בוואלה!

האם פטריות הזיה הן התרופה האמיתית לדיכאון?

לכתבה המלאה

הקול בפנים

"הרעיון שקול משפיע על בריאות הנפש והגוף אינו חדש", מסביר נאה שלמד את השיטה אצל המטפל שיר סופר, "באמצעות חפצים שמהדהדים ושילוב של כלי נגינה, טיפול בצלילים הוא אחד ממספר הולך וגדל של טיפולי אנרגיה עדינים המרכיבים את תחום רפואת הרטט". הוא מסביר כי לפי חוקי הפיזיקה הכל רוטט: הכיסא שאתה יושב עליו, האוכל שאתה אוכל, הסלעים והעצים, ולכל דבר יש תדר אחר , בין אם אנחנו שומעים אותו ובין אם לא, לכל דבר יש צליל.

התדר שבו עצם רוטט באופן טבעי נקרא תהודה. לכל חלק בגופנו יש תהודה טבעית משלו, ורפואת הרטט מבוססת על הרעיון שמחלה היא תוצאה של חוסר התאמה של התהודות הטבעיות - בין אם בגלל מתח או גורמים סביבתיים . במילים אחרות, צלילים מסוימים פשוט גורמים לנו להרגיש טוב יותר מאחרים. הסאונד יכול לעזור לנו להפחית מתח , ליצור תחושת רווחה עמוקה ואף לקדם ריפוי.

טיפול בצלילים צובר פופולריות הן כתרופה מונעת והן כהשלמה לטיפולים מסורתיים יותר, הוא הוכח כמסייע בהפחתת דיכאון, ניקוי סינוסים ועוזר לחולי סרטן להתאושש מהר יותר מכימותרפיה.

אז מה בעצם קורה בטיפול כזה?

הטיפול כאמור מתרחש על יאכטה קטנה אותה מוציא נאה לכיוון הים לכשעה או שעתיים ובמשך כחצי שעה, כשאתם שכובים על הגב על מזרנים וכריות אתם חווים את האנרגיה של הים הכחול המרגיע, של הגלים שמערסלים וכמובן את הצלילים שנאה מפיק מכמה כלים שאיתו על הסיפון. "הצלילים עושים סוג של שטיפה אנרגטית בעזרת אובר טונים שמוגדרים כ'צלילים עילאיים'", הוא מסביר, "הקערות למעשה משמיעות מספר תדרים שמרגיעים את הגוף ומעבירים בו ויברציה נעימה".

לפני הסשן הטיפולי גילעד מוודא מה מטריד אתכם ולפיכך מכוון את הטיפול, אך הוא ברובו נועד להרגעת מתחים ושיפור אנרגטי. הטיפול יכול להתרחש פעם אחת או כמה פעמים בודדות. לפי בחירתכם.

טיפול בצלילים. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
הקערות למעשה משמיעות מספר תדרים שמרגיעים את הגוף/מערכת וואלה!, מערכת וואלה
טיפול בצלילים. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
'צלילים עילאיים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

מחירים

טיפול זוגי על יכאטה לשעה: 600 ש"ח, לשעתיים: 1,000 ש"ח
טיפול קבוצתי (4 אנשים בשכיבה או 8 בישיבה) לשעה: 800 ש"ח. לשעתיים -1,400 ש"ח


לפרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully