וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הקטן הזה מוריד את הלחץ מהר, בעיקר אצל נשים

בתקופה שהכל לחוץ ומלא סטרס' מסתבר שיש דבר קטן שיכול להוריד את המתח בגוף והוא יעיל בעיקר אצל המין היפה. הנה כל הפרטים

יש לך מבחן גדול, שיחה קשה או יום מלחיץ לפניך? יש משהו שבן הזוג שלך יכול לעשות עבורך בקלות. מחקר חדש מצא כי חיבוק יכול לעשות הבדל גדול עבור נשים. למרבה הצער, ההשפעה אינה כה חזקה כשמדובר בגברים.

חוקרים ניתחו כיצד 76 אנשים הגיבו ללחץ לאחר חיבוק מבן זוג רומנטי, במחקר שפורסם שבוע שעבר בכתב העת PLOS One. נשים שזכו לחבק את האחר המשמעותי שלהן הראו ירידה בייצור הקורטיזול - הורמון לחץ - בהשוואה לאלו שלא.

"זה לא מפתיע שמגע עוזר לוויסות הגוף", אמר מחבר המחקר הבכיר ג'וליאן פאקהייזר, חוקר פוסט-דוקטורט במכון ההולנדי למדעי המוח לאתר CNN. חיבוק עם אדם אהוב משחרר נוירוטרנסמיטר בשם אוקסיטוצין, הנקרא לעתים קרובות "הורמון האהבה", שמפחית את רמות הקורטיזול. תגובה זו, יחד עם תמיכה חברתית, חוסמת מתח, על פי המחקר.

גיף זוג מתכרבל. Giphy
חיבוקי קטן והכל עובר. גבר מחבק אישה/Giphy

בשנת 2017 מחקר שפורסם בכתב העת Personality and Social Psychology Bulletin, מצא כי מגע מיני אמנם עושה אותנו מאושרים יותר, אבל יש דבר יותר טוב ממנו. החוקרים, מאוניברסיטת פריבורג שבשוויץ ומאוניברסיטת טורונטו מיסיסוגה שבקנדה, מצא כי החיבוק והחיבה שאנחנו מרעיפים על בני הזוג תורמת לתחושת האושר והסיפוק מהחיים לטווח ארוך.

עוד בוואלה!

האמא הזאת מצאה טריק ממש פשוט לבלום טנטרום

לכתבה המלאה

אז למה גברים לא רואים את אותה ירידה בקורטיזול? קשה לומר, הודו החוקרים."זה יכול להיות גורם חברתי, שבו ייתכן שרבים מהגברים לא הרגישו טוב עם החיבוקים מכיוון שהם נתפסים מבחינה חברתית כיוצאי דופן או מביכים עבור גברים", אמר פאקהייזר. זה יכול להיות קשור גם להבדל בקולטני המגע בביולוגיה של גברים ונשים, הוא הוסיף. ההבדל בתוצאה היה בלתי צפוי ואינו בהכרח המילה האחרונה בעניין, אמר. "רק בגלל שלא מצאנו את ההשפעה אצל גברים, (לא אומר) שהיא לא שם", כתב פאקהייזר . "ההשפעה יכולה להיות פשוט קטנה יותר ופשוט לא זוהתה".

"עצה פשוטה תהיה לחבק את בן הזוג, קרובי משפחה או חברים אם אתה יודע שהם מתמודדים עם מצבי לחץ בקרוב", אמר פאקהייזר. אם הם רוצים את החיבוק, כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully