וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמא הזאת מצאה טריק ממש פשוט לבלום טנטרום

ההורים המנוסים שבכם יודעים לזהות את הרגע שבו בכי מר של ילד מסלים והופך להתקף זעם ותסכול, כזה שגם לו וגם לכם יהיה קשה להירגע ממנו. אמא אחת עלתה על טכניקה מעולה להרגיע את בן הארבע שלה בשלב הזה

מערכת וואלה!

בסרטון: סיפור בדקה על אישה שחילקה חיבוקים לחיילים

לפעמים נראה שהשימוש העיקרי שעושים הורים ברשתות החברתיות הוא להוציא את העיניים מקנאה לקוראים ולהוכיח שוב שהמשפחה שלהם היא המושלמת מכולן, אבל במקביל הרשת החברתית מלאה גם בעצות וטיפים מעשיים להתמודדות עם הצדדים הפחות נוצצים של ההורות. אחד מהם הוא הטיפ ששיתפה לאחרונה אם מאוסטרליה לבלימת התקפי זעם של ילדים.

האישה שיתפה את הדרך שמצאה להרגעת הילד בן הארבע שלה בהתקף בכי בדף הפייסבוק 5 Minute Mum. "רק רציתי לשתף טכניקה לנטרול טנטרומים שעובדת לי כרגע", היא כתבה. "זה עובד גם כשהוא מאבד את זה ולא מצליח להירגע לבד. אני קוראת לטריק הזה 'חיבוק מהלב' - אתם מבקשים מהם שיבואו לתת לכם חיבוק ויניחו את הראש שלהם מעל הלב שלכם, ושואלים אותם מה הם שומעים. אני גורמת לבן שלי להגיד לי איזה צליל משמיע הלב שלי וכמה מהר הוא פועל".

האמא הסבירה שבשביל לענות על השאלות שלה הילד צריך להקשיב ולשם כך הוא מפסיק לבכות ומתרכז, ואז המקצב הקבוע של פעימות הלב שלה עוזר לו להירגע. "בנוסף, גיליתי שזה גם ממש עוזר לי להירגע, כיוון שלרוב אני חשה כעס ותסכול בעצמי מההגעה לנקודה הזו", כתבה. "אני עושה את זה כבר כמה שבועות, ואתמול הוא נכנס להתקף כעס ובכי ואז בא וביקש ממני ביוזמתו חיבוק מהלב! אני מקווה שהטיפ שלי יעזור לפחות לחלק מכם".

עוד בוואלה!

כך תעשו קניות בסופר עם הילד בלי טנטרומים

לכתבה המלאה

הטריק הזה זכה לשבחים מהורים בכל ברחבי אוסטרליה. חלק מהקוראים שיבחו את הפשטות של הרעיון, אחרים כתבו שהם בהחלט מתכוונים לנסות את זה מתישהו, וחברה אחת בקבוצה שיתפה שגם היא עושה את זה עם הילדים שלה ומדובר בעצה שעובדת כמו קסם.

אמא מחבקת ילד במיטה. ShutterStock
החיבוק עוזר גם לאמא וגם לילד להירגע. אם מחבקת ילד עצוב/ShutterStock

על פי מחקר שנעשה באוניברסיטת קרנגי מלון בפנסילבניה בשנת 2014, חיבוק לא רק נותן תמיכה פסיכולוגית ורגשית, אלא מוריד את הסיכויים להידבק במחלות. המחקר מצא שתמיכה חברתית - שהחיבוק נבחר כמייצג שלה בזכות היותו אינטימי ומחבר בין אנשים, עזרה להגן מפני לחץ והמחלות שמתקשרות אליו. "אנחנו יודעים שאנשים שחווים משבר ביחסים שלהם עם אחרים, פגיעים יותר לווירוסים", הסביר עורך המחקר, פרופסור שלדון כהן בהודעה לעיתונות שפורסמה מטעם האוניברסיטה. "אנחנו יודעים מהצד השני, שאנשים עם תמיכה חברתית רחבה מוגנים חלקית מתסמינים של לחץ, חרדה ודיכאון", הוסיף.

על פי התוצאות, ולאחר שניפו את המשתנים האחרים, מצאו החוקרים כי חיבוק על ידי אדם קרוב מהווה כשליש מאפקט ההגנה של תמיכה חברתית. לפיכך, הוספת חיבוקים לתפריט היומי יכולה לצמצם לא רק את ההשפעות המזיקות לבריאות של לחץ וחרדה אלא גם של מחלות עונתיות כמו שפעת. "האפקט המגן של החיבוק יכול להיות קשור למגע האנושי עצמו, או לכך שחיבוק מצביע על אינטימיות ותמיכה", אמר כהן, "כך או כך, אלו שמקבלים יותר חיבוקים, הם גם אלה שמוגנים יותר מהידבקות במחלות".

כוחו של מגע

מחקר משנת 2017, בהובלת הישראלי ד"ר פבל גולדשטיין, המשמש כחוקר כאב באוניברסיטת קולורדו, בדק אם אקט פשוט כמו אחיזה ביד של מישהו יכול להפחית את הכאב שלו באמצעות מגע בלבד, ואם כן - כיצד פועל המנגנון הזה.

ד"ר גולדשטיין חשב על המחקר הזה כאשר צפה באשתו חווה צירי לידה וחיפש דרך להקל על הכאב שלה. כשהוא אחז בידה הוא והרגיש שזה אכן עוזר. "עד כה, חקר הכאב התרכז באדם שחווה אותו או באדם המנחם", סיפר ד"ר גולדשטיין בשיחה עם וואלה! בריאות. "הבשורה הכי גדולה של המחקר שלנו היא ההסתכלות על תקשורת בין אישית ולא וורבלית, שמתרחשת בזמן הכאב, בזכות המגע". במחקרו הוא בחן האם המגע משפיע על החוויה הלא נעימה והתוצאות מראות שהאנשים הקרובים לנו עשויים לסייע יותר משאנחנו משערים, אפילו בלי לומר מילה.

בנוסף גילו החוקרים שבעזרת מגע גם קצב פעימות הלב והנשימה של אנשים מסתנכרנים. הסנכרון הזה בין אנשים קרובים אינו זר לחוקרים בתחום. מחקרים קודמים הראו כי אנשים מסנכרנים את קצב הצעדים כשהם הולכים ביחד, ומשנים את היציבה שלהם כך שתתאים לאדם שמשוחחים עמו. מחקרים אחרונים אף מצאו כי בקרב אנשים שצופים בסרט מרגש, או שרים ביחד, קצב פעימות ליבם מסתנכרן, וכשבין מנהיג לחסידיו יש קרבה חזקה, גלי המוח שלהם מראים דפוסים דומים. עוד נמצא כי כשזוגות אוהבים מבלים ביחד, גם בלי לגעת, קצב הפעימות וגלי המוח מסתנכרנים. אם כך, גם חיבוק צמוד בין ילד בהתקף טנטרום להורה המנחם שלו יכול ככל הנראה לסנכרן ביניהם ולהרגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully