וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליתם בקורונה ואתם עדיין מותשים? הטיפול הטבעי הזה יכול לעזור

טל אליאס

1.3.2022 / 7:29

אובדן חוש ריח וטעם, עייפות ובעיות שינה ואפילו דיכאון - כל אלה תסמינים של הלונג-קוביד או הפוסט קורונה שתוקפת מחלימים מהמחלה, גם שבועות וחודשים אחרי. למרבה המזל לרפואה הסינית יש פתרונות יעילים

כאשר פרצה הקורונה לחיינו עוד לפני 2020, הרפואה הסינית עמדה בחזית הטיפולים בחולים הראשונים שהיו בסין. המטפלים התאימו צמחי מרפא סיניים לחולים שסבלו ממחלת חום ונשימה ורשמו הצלחה לא מבוטלת. עם הזמן שחלף ואופי המחלה המשתנה, עבר המיקוד בטיפולים למתן מענה מותאם לאנשים שהחלימו מקורונה וכעת חווים שלל תופעות לוואי ותסמינים אחרים שמאפיינים מחלה מתמשכת.

אחד המאפיינים הייחודים להופעה של תסמיני פוסט-קורונה או "לונג-קוביד" הוא בשכבת הגיל הצעירה יחסית. אצלנו במרפאות כללית רפואה משלימה, וגם אצל העמיתים שלנו בעולם, יש גל הולך וגובר של צעירים וצעירות בני 20 עד 40 שמגיעים עם תלונות דומות על תסמינים שמאפיינים מחלימי קורונה. ובהם:

  • אובדן חוש טעם וריח
  • בעיות שינה
  • חולשה בשרירים
  • עייפות רבה
  • דיכאון, חרדה ומצבי רוח משתנים
  • תחושות נימול וחולשה בגוף
  • בעיות מערכת עיכול
  • מחזור שהשתבש לאחר החלמה אצל נשים

למרות העובדה ששכבת הגיל הזאת מאופיינת באנשים בריאים בדרך כלל המקפידים על אורח חיים בריא, על תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית וכדומה, עדיין הווירוס מצליח לפגוע בבריאות שלהם לאורך זמן. למה זה קורה?

טיפול דיקור יבש בגב. ShutterStock
חדירה של חום ורעילות למערכות. דיקור/ShutterStock

אם מסתכלים על קורונה ב"עיניים סיניות" רואים כי המחלה חודרת לגוף לשכבה של אנרגיה יחסית עמוקה ומצליחה להתגבר על מערכת החיסון של הגוף. באותה שכבה שוכבת לה עוד מחלה נפוצה שכולנו מכירים - מחלת הנשיקה, או בשמה הרשמי "אפשטיין בר וירוס", שתיהן יכולות לגרום לתופעות לוואי לאחר ההחלמה, אולם בקורונה אנחנו רואים חדירה של חום ורעילות למערכות, שמובילה לפגיעה עמוקה יותר משאר הווירוסים, וזה מה שהופך אותה לפוגענית יותר גם בעבור צעירים וצעירות.

הרפואה הסינית אמנם מבוססת על תורת טיפול בת יותר מ-3,000 שנים, אך יודעת להשתנות ולהתאים את עצמה לצרכים המשתנים של המטופלים. היתרון שלה הוא ביכולת להתאים ולבנות תוכנית טיפול אישית שתתאים לתסמינים ולמצב שלו.

איך נראה טיפול לפוסט קורונה ברפואה סינית?

השלב הראשון הוא אבחון של הבעיה הייחודית איתה מתמודד כל מטופל, ואת זה מבצעים באמצעות אבחון של דופק ולשון יחד עם תשאול מעמיק כדי להבין כיצד הקורונה פגעה במערכות הפנימיות שמייצרות אנרגיה (צ'י). השלב הבא הוא הטיפול עצמו, המורכב משילוב של דיקור סיני, צמחי מרפא בהתאמה אישית והמלצות תזונה. כל אלה הפכו את הרפואה הסינית לפופולרית מאוד בקרב המטופלים הצעירים שמדווחים על שיפור וחזרה טובה יותר למסלול.

חשוב לפנות לרפואה הסינית ברגע שמחלימים, כך עולה מהניסיון הטיפולי שצברנו בטיפול במחלימים רבים. מטרת הטיפול היא להחזיר את הגוף לאיזון הטבעי שלו, לחזק אותו ולמנוע הופעה של תסמינים. אך גם אם החלו תסמינים, הרפואה הסינית יכולה לעזור בצורה ניכרת למצב.

הדיקור הסיני שעובד על מסלולי האנרגיה בגוף מסייע בהזרמת האנרגיה בגוף, מתקן ופותח את החסימות שנוצרו, את צמחי המרפא המותאמים אישית ניתן ליטול בבית והם עוזרים בחיזוק המערכות, גם התזונה המותאמת עוזרת לגוף להתחזק הכל כדי לחזור לתפקוד מיטבי כמה שיותר מהר. חשוב לציין כי אין ליטול צמחי מרפא או תוספי תזונה ללא התייעצות עם מטפל מוסמך.

טל אליאס הוא רכז תחום רפואה סינית בכללית רפואה משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully