וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפולים האלטרנטיביים שיכולים לסייע לחולי סרטן

איריס קול

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 7:22

חולי סרטן מתמודדים לא פעם עם טיפולים קשים, שאולי מרפאים את המחלה אבל גובים מהם מחיר כבד. בשונה מהעבר, היום יש דרך להקל על חולי סרטן, גם אם בעיני רבים זו לא הדרך המקובלת. האזינו לפודקאסט מרפאת מומחים

כשאנחנו חושבים על טיפולים לסרטן, אנחנו בדרך כלל חושבים על כימותרפיה או הקרנות, אבל בשנים האחרונות התפתח תחום טיפול נוסף בחולי סרטן - רפואה אינטגרטיבית. הזמנו לאולפן "מרפאת מומחים" את ד"ר קובי פריד, מנהל היחידה לרפואה אינטגרטיבית במערך האונקולוגי באיכילוב, כדי להבין איך דיקור, הומאופתיה ומגע יכולים לסייע לחולי סרטן, לצד הטיפולים המקובלים.

"אני התחלתי מהתחום הזה. עוד לפני שהלכתי לבית ספר לרפואה, טיפלתי באנשים במגע ובהילינג, ומאוד הרשימו אותי התוצאות", סיפר ד"ר פריד, "ואז החלטתי שאני רוצה להיות רופא שיעסוק בסוף הדרך, או בחיים המקצועיים, באחד התחומים של הרפואה שנקראה אז רפואה משלימה. כל הדרך שעשיתי הייתה כדי להגיע לשילוב הזה". היום ד"ר פריד מנהל יחידה שכל מטרתה היא להקל על הקושי - הפיזי והרגשי - שחווים חולי סרטן במהלך הטיפולים והמסע אל ההחלמה.

וזו נקודה שחשוב להבין. הטיפולים הללו לא מרפאים סרטן או מטפלים במחלה, אלא עוזרים עם הסבל של החולים בדרך אל הריפוי. "הטיפול האינטגרטיבי לא מטפל במחלת הסרטן, הקונספט האינטגרטיבי בא ואומר שאפשר להקל על סבל ומצוקה פיזית ונפשית של מטופלים אונקולוגים, גם כתוצאה מהמחלה וגם מתופעות הלוואי של הטיפולים, גם בשיטות לא פרמקולוגיות - שיטות של הרפואה המשלימה, דיקור, מגע, גוף נפש, הומאופתיה, ועוד שיטות שקיימות בספקטרום של הרפואה האינטגרטיבית", הסביר ד"ר פריד.

עוד בוואלה!

זו הכתבה הכי אופטימית שאי פעם פרסמנו על סרטן

לכתבה המלאה

האם השיטות האלה מוכחות מדעית?

השיטות האלה, הסביר המומחה, בעצם באות לעודד ולתמוך בכוחות המרפא של הגוף והנפש של המטופלים כדי להתגבר ולהפחית את תופעות הלוואי, את הסבל והכאב. אבל אל תתנו לביטוי "כוחות המרפא של הגוף" לבלבל אתכם. "התחום הזה הוא תחום מבוסס עובדות. הטיפולים שאנחנו עושים באיכילוב הם טיפולים שהוכחו מחקרית כמקלים סבל", הסביר ד"ר פריד.

טיפול דיקור יבש בגב. ShutterStock
טיפול מבוסס עובדות. דיקור/ShutterStock

כך לדוגמא, תרופות הומאופתיות, שבנויות מחומרי מקור מעולם הטבע שעוברים דילול מאוד גדול, מסייעים לדבריו לחולי סרטן. "אין שם חומר פעיל, לא ברור איך זה עובד, לא ברור אם זה אנרגיה שנמצאת שם, אבל ניתן להוכיח את זה חד משמעית מחקרית", אמר ד"ר פריד, "אני אומר את זה כי אני גם עוסק במחקר, וגם כי היה פרסום ב-2013 בחולדות שהראה שטיפול הומאופתי היה יעיל מול פלסבו, וגם עבודה שפורסמה ב-2021".

מחזירים את השליטה לחולה

קרוב ל-80 אחוזים מהמטופלים האונקולוגים השתמשו בשיטות של רפואה משלימה, כך לפי מחקרים בתחום, וזו אחת הסיבות שנפתח המערך הזה באיכילוב, שעובד בשיתוף פעולה מלא עם הצוות האונקולוגי. וכך זה עובד גם במרכזים הרפואיים הגדולים הנוספים בארץ.

"אפשר להגיע אלינו מוקדם ככל האפשר, כבר בשלב הגילוי של הגידול הסרטני. יש התנהלות שלוקחת זמן - בדיקות, ביופסיה ועוד - וכבר בשלב הזה אנחנו יכולים לעזור, גם ברובד הגוף-נפש, בשיטות כמו מיינדפולנס, חשיבה חיובית, מדיטציות עבודה עם נשימות, כלים שמפחיתים חרדה", הסביר ד"ר פריד, והוסיף כי "יש אצלנו טיפול בעיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, גם אלה יכולים להרגיע. יש מגוון של טיפולים".

לצפייה בראיון המלא:

איריס קול מראיינת את ד"ר קובי פריד מאיכילוב על טיפול אינטגרטיבי לחולי סרטן/מערכת וואלה

איך זה עובד? "כל מפגש מתחיל בשיחה איתי, במשרד או בטלפון אם אי אפשר להגיע, שבה אני לומד על הצרכים, על הכאבים, על הסטרס, איפה הם נמצאים במסע האונקולוגי, וביחד אנחנו בונים את הטיפול", הסביר ד"ר פריד, "וזה מאוד משמעותי למטופלים אונקולוגים, בעיקר הצעירים בהם. אחד הדברים הראשונים שהמטופלים האלה חווים זה אובדן שליטה, ובעבודה איתנו בבניית הליכי הטיפול ובהתאמה, כל הנושא של השליטה חוזר אליהם, וזה עוד דבר שמפחית את הסטרס".

"אחת החוויות הכי משמעותיות היא לראות את האנשים במסדרון, לראות אותם באים עם סבל ויוצאים אפילו מטיפול של 50 דקות, קצת יותר עם רוגע, קצת יותר נושמים", אמר לסיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully