וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה הזו ניסתה לחמם את הבית. זה נגמר בחדר מיון

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 18:00

שלושה בני משפחה הלכו לישון לאחר שניסו לחמם את ביתם באמצעות מנגל פחמים (כן, אנשים עושים את זה). הם התעוררו במצב חמור של הרעלה, ופונו להדסה שם טופלו בתא לחץ. זה הסיפור שלהם

לרבים יש תחושה שהחורף הזה קר במיוחד, וזה גורם לנו לא להתרחק מהחימום. בעוד שרוב סוגי החימום וההסקה לא מזיקים לבריאות (מלבד אולי תחושת יובש), יש כאלה שעלולים לסכן חיים. בימים האחרונים הגיעו אל המחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים שלושה בני משפחה שהורעלו באופן חמור לאחר שניסו לחמם את ביתם עם מנגל פחמים.

שלושת בני המשפחה, זוג הורים ובתם הנערה, סיפרו כי לאור הקור העז הדליקו בתוך ביתם מנגל פחמים ובלי לשים לב נרדמו. לאחר שעתיים הם התעוררו עם תחושות קשות של סחרחורת, כאבים בחזה וערפול הכרה. הם הובהלו על ידי בני משפחה אל חדר המיון בהדסה הר הצופים.

ד"ר נור עבאסי, מתמחה ברפואה דחופה בהדסה הר הצופים, הבין במהירות כי בני המשפחה סובלים מהרעלת חד תחמוצת הפחמן, וטיפל בהם במהירות, בין היתר על ידי חיבור מיידי לחמצן בריכוז של 100%. בהמשך נמצא כי מצבם של שניים מן הנפגעים חמור, והם הועברו להמשך טיפול בתא לחץ בהדסה עין כרם.

עוד בוואלה!

שיטת החימום הביתי שיכולה להרוג אתכם

לכתבה המלאה

זה נשמע נדיר, אבל זה לא

ד"ר שאדן סלאמה-יוסף, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים, מדגישה כי על אף שנשמע כי מדובר במקרה נדיר, הרי שפניות מסוג זו למיון הן אירוע אופייני בימים קרים אלה, והן קורות לא מעט.

"חשוב להעלות את המודעות בקרב הציבור לכך שחימום הבית באמצעות מנגל פחמים עלול לגרום להרעלת חד תחמוצת הפחמן, הנוצר משריפה לא מלאה של חומרים דליקים נוספים שמכילים פחמן ובהם גז, נפט, סולר ועץ, בנוסף לפחם", הסבירה, "הרעלה זו עלולה להביא לסכנת חיים ממשית, ולכן במקרה של שימוש באמצעי חימום אלה, מומלץ לאוורר את הבית ולהשאיר חלונות מעט פתוחים גם בימים קרים".

תא לחץ. דוברות הדסה,
טיפול הבחירה במקרים של שאיפת עשן קשהץ תא לחץ/דוברות הדסה

ד"ר אייל אברהם, מומחה בכירורגיית כלי דם ומנהל תחום רפואה היפרבארית בהדסה, סיפר כי מצבם של שני הנפגעים שהועברו הוטב לאחר הטיפול בתא הלחץ. "מדובר בטיפול במהלכו הנפגעים מקבלים חמצן רפואי טהור (בריכוז 100%) ומוכנסים אל תא לחץ בלחץ אטמוספרי גבוה פי 2-3 מהלחץ הסטנדרטי בחוץ" הסביר ד"ר אברהם, "במקרה של שאיפת עשן קשה, הטיפול בתא לחץ הינו טיפול הבחירה, והוא מוכר ומאושר על ידי משרד הבריאות".

הוא הוסיף כי הם מטפלים במגוון מצבים רפואיים בתא לחץ, בהם טיפול בפצעים קשיי ריפוי, נזקי קרינה, ומקרים דחופים כגון תסחיף אוויר, והרעלת גז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully