קר לכם? נסו את הדרכים הטבעיות הללו לשמירה על חום גוף

על פי הרפואה הסינית, הדרך הטובה ביותר לשמור על חום הגוף היא באמצעות התזונה. אילו מאכלים מומלץ לאכול בחורף כדי להתחמם ולהכין את הגוף לטמפרטורות הנמוכות ולמחלות העונתיות

אורי ארמון
14/12/2021

הרפואה הסינית רואה את האדם כחלק מהטבע, ולכן כדי לשמור על הבריאות חשוב לא להתעלם מעונות השנה, אלא להתמסר אליהן. העידן המודרני מספק לנו דרכים רבות ומגוונות להקל על עצמנו בפני פגעי מזג האוויר - הלבוש מיוצר בטכנולוגיות מתקדמות ומאפשר ללבוש בגדים מנדפי זיעה בקיץ ובגדים שומרי חום וטרמיים קלים ונוחים בחורף, והטכנולוגיה מביאה לנו עוד ועוד מערכות מיזוג וחימום שונות. אבל האם זה בריא?

עוד בוואלה!

אלו תוספי התזונה ששולחים הכי הרבה אנשים לחדר מיון

לכתבה המלאה

דמיינו לעצמכם יום קיץ ובו 32 מעלות בצל, האם תעדיפו להיות בחוץ ביום זה? או אולי בחדר ממוזג? ומה עם יום חורפי ישראלי רגיל של 18 מעלות, האם תצאו החוצה בבגדים קלים? או שתעדיפו חדר מחומם קלות? ואחרי שעניתם על שאלות אלה בדקו עם עצמכם - על איזו טמפרטורה אתם מכוונים את המזגן בקיץ? ועל איזו בחורף? רובנו דואגים לקרר בקיץ את החדר לטמפרטורה של 18-20 מעלות ובחורף מחממים את החדר לטמפרטורה של 30-32 מעלות.

וזה פשוט מבלבל את הגוף שלנו. חשוב להבין כי גופו האדם בכלל, ומערכת החיסון בפרט, מתכוננים למחלות הנפוצות יותר בעונות שונות אך ורק על פי התחושה וההסתגלות למזג האוויר.

זה בסדר לחמם את הבית ביום קר, אבל אל תיסחפו עם הטמפרטורה. גיף של אישה עם סוודר בחורף(צילום: Giphy)

יש גם אנשים שלוקחים את זה רחוק יותר, ומקררים מאוד את החדר בקיץ ואז ישנים עם שמיכת פוך כאילו זהו שיא החורף, או מחממים את החדר בחורף וישנים בבגדים קלים (או ללא) כאילו זהו שיא הקיץ. פעולות אלה גורמות לכך שהגוף אינו מוכן לעונה האמיתית שבה אנחנו מצויים, וכך גם אינו מגן על עצמו מפני המחלות העונתיות.

אין מניעה לחמם קצת את הבית ביום קר, אבל חשוב מאוד לחממו בצורה מתונה - לא יותר מ-21-24 מעלות שיתנו לנו גם תחושה טובה ונעימה וגם לא יגרמו לגופנו להרגיש שאנחנו מצויים בקיץ כאשר סופת ברקים משתוללת בחוץ. ומאידך, חלון פתוח עם אוויר צח יעזור מאוד לתחושה הטובה ולשמירה על הסנכרון שלנו עם הטבע.

מזון בבישול ארוך על אש קטנה אוגר בתוכו כמויות אנרגיה גדולות. מרק דלעת וחומוס(צילום: מערכת וואלה!, איילה ג'ני)

על פי הרפואה הסינית, הדרך הטובה ביותר לשמירה על חום גוף היא באמצעות התזונה. באופן כללי מזון שבושל בבישול ארוך על אש קטנה יאגור בתוכו כמות אנרגיה גדולה ומשמעותית יותר מכל מזון שיחומם בצורה מהירה. תבשילי קדרה, או כל תבשיל אחר שכזה יעזרו לגוף לספק לעצמו אנרגיה וחום לזמן רב.

בנוסף, תבלינים שונים נחשבים ברפואה הסינית כבעלי אנרגיה חמה - כזו שתחמם את הגוף ותעזור לו להישמר מהקור: תבלינים כמו קינמון, ג'ינג'ר, הל , צ'ילי, כורכום, כמון, חילבה, פלפל שחור ולבן ועוד.

לצד שמירת חום הגוף באמצעות תזונה נכונה, דאגו גם להתלבש טוב. גם כאן - לא להגזים, אנחנו לא בסיביר, והטמפרטורות בחוץ ברוב חלקי הארץ סבירות ברוב ימות החורף. אם בחרתם לחמם את הבית - דאגו לחמם לטמפרטורה סבירה ולשמור את הבית מאוורר כמה שיותר.

הכותב הוא ראש תחום דיקור ברשת המרפאות לרפואה משלימה במכבי טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully