וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר המדהים שלעיסת מסטיק עושה לנשים בהיריון

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 7:37

מחקר שנערך במשך עשור מצא יתרון מובהק ללעיסת מסטיק ללא סוכר לנשים בהיריון. אז איך זה עבד ומה בדיוק הקשר בין הדברים? הנה כל הפרטים

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל אם חוקרים השקיעו בזה זמן, אנחנו לגמרי מאמינים להם. ניסוי שנערך במלאווי גילה שלנשים הרות שלעסו מסטיק במשך 20 דקות ביום יש סיכוי נמוך יותר ללידה מוקדמת או למשקל לידה נמוך. המסטיק היה עם קסיליטול - תחליף סוכר המופק מפירות וירקות שונים ומקובל להשתמש בו כממתיק חלופי במגוון מוצרים.

המחקר שנערך על ידי חוקרים אמריקנים במשך עשור וכלל למעלה מ-10,000 נשים גילה כי רק 12.6 אחוזים מהנשים ההרות שלעסו את המסטיק מדי יום ילדו בלידה מוקדמת, לעומת 16.5 אחוזים בקבוצת ביקורת. זה שווה לירידה של כ-25 אחוזים בשכיחות הלידות המוקדמות בין הקבוצות.

פגות מאוחרת מוגדרת בתינוקות שנולדו בין שבוע 34 ל-37 להריון. בקנה מידה עולמי, ארגון הבריאות העולמי העריך ש-15 מיליון תינוקות נולדים פגים או פגים מאוחרים מדי שנה, בערך אחת מכל 10 לידות ברחבי העולם.

מקרים של משקל לידה נמוך, המוגדר כיילוד במשקל של פחות מ- 2.5 ק"ג או מתחת, גם נכללו בקבוצת המחקר, כאשר רק 8.9 אחוזים מהתינוקות נולדו בתת משקל. לשם השוואה, 12.9 אחוזים מהתינוקות שנולדו לאמהות שלא לעסו מסטיק מדי יום במשך 20 דקות נולדו במשקל נמוך.

פגים. ShutterStock
1 מתוך 10 לידות היא של פג. פג באינקובטור/ShutterStock

המחברת הראשית של המחקר החדש, פרופסור קג'רסטי אאגארד, מומחית לבריאות אימהות מהמכללה לרפואה של האם והילוד בטקסס, אמרה שזה מרגש לגלות כי התערבות בעלות נמוכה יחסית יכולה לספק תוצאה כזו. "המיוחד במחקר שלנו הוא שהשתמשנו באמצעי זמין, זול וטעים כדי להפחית את הסיכון לתינוק שייוולד מוקדם מדי או קטן מדי", אמרה, "זה מתאים לראיות ארוכות הקושרות את בריאות הפה עם לידות מוקדמות".

מחקרים רבים קשרו בריאות פה לקויה עם לידות מוקדמות, אם כי הסיבות המדויקות לכך אינן ברורות. כמה מדענים חושדים שחיידקים בפלאק יכולים לעבור לשליה דרך זרם הדם, ולגרום לה להיות מודלקת. זה עלול לשבש את שק השפיר המקיף את העובר, ולגרום לו להיקרע מוקדם מדי.

מסטיק ללא סוכר מסייע בשיפור בריאות הפה על ידי עידוד הפה לייצר רוק. זה עוזר לנטרל את החומצה המזיקה בשיניים המשתחררת על ידי פלאק, חומר דביק המכיל חיידקים הניזונים מהסוכר שנותר מאחור על ידי צריכת מזון ושתייה.

עוד בוואלה!

היתרון הבריאותי שיש ללעיסת מסטיק תוך כדי הליכה

לכתבה המלאה

המחקר הנוכחי גייס 10,069 נשים דרך שמונה מרכזי בריאות במלאווי, שנרשמו לפני שנכנסו להיריון או תוך 20 שבועות מההתעברות. מתוך קבוצה זו, 9,670 יכלו להשתתף באופן מלא, כאשר בריאותן נוטרה על ידי החוקרים במשך שש שנים. בערך מחציתן קיבלו אספקה של מסטיק קסיליטול והן הונחו ללעוס את המסטיק לפחות 10 דקות ביום, אך רצוי פעמיים ביום, במהלך ההיריון. החצי השני של קבוצת הניסוי לא קיבל את המסטיק ופעלו כביקורת בקרה.

החוקרים, שהציגו את ממצאיהם במפגש השנתי של האגודה לרפואת האם-עובר, אמרו שהצעד הבא שלהם הוא לשכפל את המחקר במקומות אחרים בעולם. זה יאפשר להם לקבוע אם אספקת מסטיק ללא סוכר יכולה לספק יתרונות דומים במדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully