וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרון הבריאותי שיש ללעיסת מסטיק תוך כדי הליכה

2.6.2018 / 11:14

מחקר יפני ביקש לבדוק האם ללעיסת מסטיקים בעת הליכה יש השפעה פיזיולוגית כלשהי. הממצאים הראו כי לעיסת מסטיק יכולה לשפר לא רק את פעילות העיכול ואת בריאות הפה, אלא גם עשויה להגביר את כמות האנרגיה שאתם מוציאים

אישה מחזיקה מסטיקים. ShutterStock
מה שני מסטיקים יכולים לעשות לכם? רופאה מחזיקה מסטיקים/ShutterStock

אתם אולי שואלים את עצמכם מה הקשר של מסטיקים למחקרי בריאות רציניים, אבל לא מעט מחקרי עבר דווקא עסקו בנושא הזה. חלק מהם מצאו כי המסטיקים מצליחים לספוח אליהם חיידקים רבים, אחרים מצאו כי לעיסה של מסטיק מועילה מאוד לריכוז, מאיצה את הזמן התגובה שלנו ומעלה את המהירות בה מידע חדש נקלט במוח שלנו וחלק גילו כי החומצה שנוצרת מהרוק בלעיסה מסייעת למערכת העיכול לעכל בקלות רבה יותר את האוכל שאתם אוכלים. בנוסף, היא מעכבת עששת בשיניים. אבל כל המחקרים האלה עסקו בלעיסת מסטיק במנוחה ולא בהליכה.

המחקר הנוכחי שנערך על ידי אוניברסיטת ואסדה בטוקיו שביפן התרכז כאמור בלעיסת מסטיק בעת פעילות כמו הליכה. הממצאים הראו כי לעיסת מסטיק בעת הליכה הגבירה את היתרונות הפיזיולוגים, במיוחד אצל גברים בגיל המעבר. המחקר שהתפרסם בכתב העת Physical Therapy Science הוצג בקונגרס האירופאי להשמנה שנערך בווינה, אוסטריה.

עוד בנושא:
המאכלים שישמרו על השיניים שלכם
יד ראשונה מרופא: שאלנו 5 רופאי שיניים איך הם שומרים על פה בריא
מחקר: לעיסת מסטיק יכולה לסייע להחלמה מניתוח קיסרי

מסטיק. ShutterStock
לא רק טעימים. מסטיקים צבעוניים/ShutterStock

המחקר בחן 46 נחקרים בגילאי 21-69 וכלל גברים ונשים.
בקבוצה הראשונה שהשתתפה במחקר קיבלו הנחקרים שני מסטיקים אותם הם התבקשו ללעוס במקביל להליכה של 15 דקות בקצב רגיל. בקבוצה השנייה הנחקרים נתבקשו ללכת 15 דקות בקצב רגיל מבלי ללעוס מסטיק. במקום לעיסת המסטיק הם נתבקשו לבלוע אבקה שהכילה את כל החומרים שהכילו המסטיקים שניתנו לקבוצה הראשונה. במהלך שני הניסויים החוקרים מדדו את קצב הלב של הנחקרים, את המרחק שעברו במהלך 15 הדקות ואת כמות הצעדים שעשו. כמות האנרגיה שהוציאו נמדדה אף היא על ידי חישוב פשוט של מסת הגוף של הנחקרים וקצב ההליכה שלהם.

עוד באותו נושא

היתרונות הבריאותיים של לעיסת מסטיק

לכתבה המלאה

מי שלועס - שורף יותר אנרגיה

הממצאים הראו כי קצב הלב היה גבוה יותר משמעותית בקבוצה שלעסה את המסטיק תוך כי ההליכה. לדברי החוקרים, "מרחק ההליכה, מהירות ההליכה, קצב הלב ושינויים בקצב הלב בקרב המשתתפים היו גבוהים משמעותית בניסוי שבו נלעס מסטיק בהשוואה לקבוצת הביקורת". בקרב גברים מבוגרים התוצאות היו אף משמעותיות יותר בכל הפרמטרים שנבדקו.

למרות שהחוקרים צריכים לבדוק את התוצאות באמצעים נוספים שיאתרו את המכניזם של התוצאות, הם מאמינים שלעיסת המסטיק בעת ההליכה עוזרת איכשהו בסנכרון קצב הלב והתנועה. "לעיסת מסטיק תוך כדי הליכה משפיעה על מספר תפקודים פיזיולוגיים אצל גברים ונשים בכל הגילאים והמחקר שלנו על אף חלק ממגבלותיו מראה כי לעיסת מסטיק בזמן הליכה הגדילה את המרחק ואת הוצאת האנרגיה של גברים בגיל העמידה ומבוגרים בפרט", כתבו המחברים. למרות הממצאים, יש ממצא אחד שהחוקרים לא הצליחו לעקוב אחריו - מספר הלעיסות של הנחקרים בעת ההליכה, אותו הם ינסו למדוד במחקרים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully