וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע גברים מתעוררים עם זקפה? השקרים שסיפרו לנו על סקס

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 10:35

מומחית למין ומערכות יחסים טוענת ש"זקפת בוקר" אינה מעידה על חשק מיני, מחלות מין אינן תמיד מורגשות או נראות לעין וסקס ממש לא חייב להסתיים באורגזמה. הנה כמה מיתוסים ידועים על סקס שהגיע הזמן לנפץ

מדוע לגברים יש זקפה פתאומית? רופא מסביר/@Dr Karan

סקס ומיניות הוא נושא שיש עליו הרבה מאוד מיתוסים, בעיקר כי בכל פעם יוצא לו מחקר חדש שמאשש או מפריך דברים שהיינו בטוחים בהם. מומחית המין ומערכות היחסים, קייט מויל, טוענת שיש שבעה מיתוסים נפוצים ושגויים אודות סקס שהיא מאוד רוצה לשים להם סוף. בשיחה עם הסאן הבריטי היא הפריכה את התפיסות השגויות אודות אורגזמה, זקפה, מין מלא, צעצועי מין, מחלות מין, אמצעי מניעה וסטוצים.

אז האם זקפת בוקר מעידה על חשק מיני? האם סקס בלי חדירה אינו נחשב סקס? ומה הסיכוי שנתמכר לצעצועי המין שלנו עד שנראה בהם תחליף לדבר האמיתי? הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת.

גבר במיטה מסתכל מתחת לשמיכה. Just dance, ShutterStock
על מה מעידה זקפת הבוקר?/ShutterStock, Just dance

זקפת בוקר מעידה על חשק מיני גבוה - שקר

מדוע גברים מתעוררים עם זקפה? קייט מויל טוענת שגבר שמתעורר בבוקר עם איבר מין זקוף - לא בהכרח מעיד שהוא בעניין של סקס בוקר. אולם, לדבריה, זקפת בוקר פשוט מעידה על מצב בריאותי תקין.

"זה די נורמלי שגבר מתעורר עם זקפת בוקר וזה למעשה סימן טוב", היא הסבירה, "צמיחת הפין הלילית (NPT) לא אומרת שגבר התעורר עם חשק מיני או חלם חלום ארוטי (אם כי לפעמים זה יכול להיות המקרה). זה למעשה סימן למחזור דם בריא ופעילות תקינה של מערכת העצבים".

גברים יכולים לחוות בין 3 ל-5 זקפות בכל לילה, כשסביר להניח שזו המורגשת ביותר תהיה זו שיתעורר איתה. קייט מציעה לגברים לפקוח עין על זקפות הבוקר שלהם, שכן אם אלה ייעלמו פתאום - כדאי יהיה לבקר אצל רופא המשפחה לביקורת. "אם זקפות הבוקר האלה יפסיקו פתאום, זו יכול להיות אינדיקציה למצב בריאותי בעייתי וכדאי יהיה לדון על זה עם הרופא שלכם".

כלב מציץ מתחת לתחתונים של גבר. Giphy
אם זקפת הבוקר נעלמת - פנו לרופא/Giphy

אם לך או לבן/ת זוגך יש מחלת מין, אתם בהחלט תדעו על כך - שקר

קייט הפריכה את המיתוס שאומר שלא צריך לעבור בדיקות תקופתיות למחלות מין כל עוד אין תסמינים. לדבריה, לא כל מחלות המין גלויות או בעלות תסמינים. היא אמרה ל"סאן": "כל מי שמקיים יחסי מין לא מוגנים - לא רק קיום יחסי מין מלאים אלא צורות מין אחרות כמו מין אוראלי - יכול לחטוף מחלת מין. חלק ממחלות מין הינן נטולות תסמינים ולכן מומלץ לבצע בדיקה תקופתית".

קייט מזכירה שחשוב תמיד להשתמש באמצעי מניעה, בעיקר אם אתם מקיימים יחסי מין עם פרטנר חדש.

סקס בטוח מתוך הסרט "כל מה שרצית לדעת על סקס ולא העזת לשאול". Giphy
חשוב תמיד להשתמש באמצעי מניעה/Giphy

לגמור בחוץ זה לא באמת עובד - אמת

ישנם סוגים רבים של אמצעי מניעה כולל קונדומים, גלולות והתקן תוך רחמי - אך רבים מסתמכים על שיטת ה"לגמור בחוץ" (משגל נסוג) כדי למנוע היריון. שיטת ה"לגמור בחוץ" היא לא אמצעי מניעה מספיק אמין, אומרת קייט - וצודקת. ב-Planned Parenthood מדווחים כי 22 מתוך 100 נשים מדי שנה נכנסות להריון בגלל שימוש בשיטת הלגמור בחוץ. "זה נובע מהעובדה שלעתים קרובות גברים לא מתזמנים נכון את השפיכה שלהם", היא מסבירה, "כלומר, הם לא מצליחים להרחיק את איבר מינם מהנרתיק בזמן". בנוסף, כל גבר בעת הגירוי המיני מפריש עוד קודם לשפיכה עצמה נוזל שקוף (PRECOME) המכיל זרע. לכן עוד הרבה לפני שהוא גמר כבר יש זרע שנכנס לגוף האישה והריון הוא אפשרי גם אם השפיכה הסופית היתה מחוץ לנרתיק. "אם אתם מנסים להימנע מהריון - השתמשו באמצעי מניעה אמינים".

אישה מציגה בטן הריונית. By Shay Mitchell, Giphy
אם אתם רוצים להמנע מהריון לא צפוי - אל תנסו לגמור בחוץ כאמצעי מניעה/Giphy, By Shay Mitchell

סקס חייב להסתיים באורגזמה - שקר

"אורגזמות יכולות להיות חלק מסקס ומחוויות מיניות - אבל הן אינן הכרח", אומרת קייט. היא מסבירה: "בני הזוג מסוגלים לחוות הנאה וסיפוק ממין גם ללא אורגזמה. התמקדות או לחץ להגיע לאורגזמה יכולים למעשה לגרוע מההנאה, ליצור חרדה ואף לקטוע את היכולת להגיע לאורגזמה. עבור אנשים מסוימים זה יכול להוביל ממש לתפקוד לקוי בסקס. מין הופך למכוון מטרה ואנחנו מגיעים למצב שאנחנו מתמקדים במטרה - או במה שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים להשיג - ולא בחוויה עצמה".

ג'ניפר אניסטון  חווה אורגזמה בסרט "ברוס הגדול מכולם". gg_2
בני הזוג מסוגלים לחוות הנאה וסיפוק ממין גם ללא אורגזמה/gg_2

סקס חפוז הוא הסקס הטוב ביותר - לא מדויק

סקס ספונטני עשוי להיות מלהיב ו"לוהט", אבל הוא לא טוב יותר מסקס מתוכנן ושגרתי. קייט טוענת שניתן להאשים את הוליווד בהנחה שחפוז בשירותים הוא מפגש מיני לוהט, מאחר שכך הם נוטים להציג לנו מפגשים מיניים תשוקתיים. היא אמרה: "סקס ספונטני מקבל המון הייפ, בעיקר בגלל מה שאנחנו רואים בסרטים ובסדרות, אבל גם בגלל שזה הסקס שיש לנו יותר ממנו בתחילת מערכת היחסים, כשאנחנו חוקרים ומנסים להכיר אחד את השני. המציאות היא שהחשיבות שאנחנו נותנים לזה היא הרבה יותר גבוהה ממה שזה והיא מפחיתה מערך הסקס שעשוי להיות פחות ספונטני, יותר שגרתי או מתוכנן, שיכול להיות מהנה ותשוקתי לא פחות".

גיף סקס במשרד. Giphy
ניתן להאשים את הוליווד בהנחה שחפוז הוא מפגש מיני לוהט/Giphy

אם זה לא יחסי מין מלאים, זה לא סקס - שקר

כשאנשים מדברים על סקס, רובם מניחים באופן אוטומטי שמדובר בחדירה, אך קייט טוענת שבימינו צריכה להיות גישה פתוחה יותר לסקס, מכיוון שיש מגוון דרכים לבטא אותו. "התמקדות בהנאה ולא בסוג מסוים של סקס יכולה לפתוח עולם של אפשרויות לחיי המין שלנו, ומניעה את הנרטיב לעשות מה שמרגיש לנו טוב, במקום לעשות את מה שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים לעשות", היא מסבירה.

מציגה חדירה בעזרת האצבעות. Giphy
חדירה - לא חובה/Giphy

שימוש מסיבי בצעצועי מין יכול ליצור אצלכם התמכרות - שקר

"את לא יכולה להתמכר לוויברטור שלך", אומרת קייט, "כמו כל דבר בחיים, אנחנו יכולים להתרגל למשהו, אבל זה רחוק מהתמכרות". אם אי פעם אמרו לכם שאתם עשויים להתמכר לצעצועי המין שלכם - אל דאגה, אתם לא. היא הסבירה: "צעצועי מין יכולים להיות כלי נהדר לחיי המין שלכם, בין אם אתם בזוגיות או רווקים. לא ניתן להתמכר לצעצועי מין, אבל בהחלט עשויים להתרגל אליהם ולהתקשות להשיג את אותה רמת הנאה בדרכים אחרות. זה לא בלעדי לצעצועי מין. אתם יכולים להתרגל לכל סוג של סקס שיקשה עליכם ליהנות מסוגים אחרים של סקס ולכן אני ממליצה לערבב ולהתנסות - ולא להישאר במקום הקבוע".

קייט הוסיפה: "מה שקורה זה שרבים מגיעים למסקנה שצעצועי מין הם הדרך הקלה ביותר להגיע לאורגזמה ולכן אנחנו מתחילים להשתמש בהם כברירת מחדל (אנשים רבים גם פחות מעוכבים כשהם לבד מאשר עם בן זוג) ואפילו החשיבה הזו יכולה להשפיע עלינו מינית. אין סיבה לעשות לעצמכם חיים קשים בנוגע לזה. פשוט תעריכו את כל הדרכים השונות שבהן אתם יכול לחוות חוויות מהנות גם לבד וגם עם בן או בת הזוג ואל תתקבעו על דרך אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully