וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די עם השקר הזה: 5 מיתוסים על סקס שאתם עדיין מאמינים להם

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 9:11

כמה קלוריות באמת שורפים בסקס, מה הקטע עם זה שגברים מגיעים לשיאם המיני לפני נשים - ועוד 3 מיתוסים שנתקעו לנו בראש בגלל שראינו יותר מדי טלוויזיה בגיל ההתבגרות, והגיע הזמן לנפץ

הרופאה המרקדת ממליצה - סקס משפר את המערכת החיסונית/מתוך הטיקטוק של faithfuldoc

יש המון מיתוסים על סקס שמסתובבים בחוץ (וגם בפנים, אצלנו בראש) - את רובם, יש להודות שתלו בראשנו תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע. התרבות הפופולרית עיצבה תודעה די כוזבת של סקס לאורך השנים, עם כל מיני סצינות מיטה בקומדיות רומנטיות שבהן דמויות עושות סקס בלי להוריד חזייה וכולם(ן) תמיד מגיעים לאורגזמה בדיוק באותה שנייה.

עם השנים והניסיון למדנו על בשרנו שחלק מהמיתוסים האלה ממש לא נכונים, אבל יש עדיין כמה שהיכו שורש איתן אצל רבים ורבות, והגיע הזמן לעקור ולנפץ גם אותם:

1. סקס שורף מלא קלוריות

מלא? ממש לא. מומחים מעריכים שב-30 דקות של יחסי מין אפשר לשרוף בין 85 ל-150 קלוריות. בחישוב גס וקליל שמשקלל צריכה קלוריות יומית ממוצעת - תצטרכו לעשות סקס יותר מ-30 פעם ביום כדי לשרוף חצי קילו. וזה עוד בלי שהתייחסנו לקבוע הזמן של 30 דקות (הייתם מתים!). אצל רוב האנשים סקס נמשך הרבה פחות מחצי שעה. כמה פחות? הממוצע נע בין 3 ל-7 דקות. אז תעשו את החשבון לבד (אולי המאמץ המתמטי ישרוף לכם עוד קלוריה או שתיים).

סקס. Giphy
30 דקות עלק. גיף גבר ואישה במיטה/Giphy

2. יש פער של עשור בין השיא המיני של נשים וגברים

רמות הטסטוסטרון (הורמון המין הגברי) מגיעות לשיאן סביב גיל 18, בעוד שרמות האסטרוגן (הורמון המין הנשי) מגיעות לשיא סביב אמצע שנות ה-20. מאחר שרמות הורמונליות נמוכות מקושרות לדחף מיני נמוך יותר, יש מומחים שמסיקים שהחשק המיני בהכרח מגיע לשיאו באותו זמן שבו ההורמונים מגיעים לשיאם. אבל אם מנסים לאמוד את מצב החשק המיני לפי פרמטר אחר - למשל, תדירות קיום יחסי המין - הרי שאין הבדל בין גברים לנשים, לא כזה שקשור לגיל לפחות. חשק מיני הוא עניין תנודתי ומשתנה אצל כל אחד ואחת והוא מושפע מהרבה גורמים, לא רק גיל. גברים ונשים כאחד חווים עליות וירידות ברמת החשק המיני שלהם לאורך כל תקופת חייהם.

3. גברים חושבים על סקס כל 7 שניות

מחקר שהתפרסם בכתב העת Journal of Sex Research הפריך לחלוטין את המיתוס הזה. כדי לגלות כמה פעמים ביום גברים (וגם נשים) חושבים על סקס, ביקשו החוקרים מסטודנטים באוניברסיטה לתעד את המחשבות שלהם על אוכל, שינה וסקס במשך שבוע שלם. ניתוח הנתונים העלה שגברים חושבים על סקס הרבה פחות ממה שנדמה לנו, כאשר הממוצע עמד על 19 פעמים ביום (שזה קצת יותר מפעם בשעה, בניכוי שעות שינה), ורחוק מאוד מ-8,000 פעמים ביום (שזה החישוב של מחשבה על סקס אחת ל-7 שניות, כפול 24 שעות). אוכל הגיע למחשבותיהם של הגברים במקום השני והצמוד מאוד עם 18 פעמים ביום, ושינה עם 11 פעמים. אצל הנשים - 10 מחשבות על סקס ביום (שזה בערך חצי מהגברים, כך שבכל זאת יש פער), 15 על אוכל ו-8.5 על שינה. ללמדכם על סדרי העדיפויות.

חלומות על סקס. ShutterStock
גברים חושבים על סקס 19 פעמים ביום, כמה פעמים נשים חושבות עליו? גבר ואישה שוכבים במיטה/ShutterStock

4. סקס עלול לפגוע בביצועים ספורטיביים

הסיפור של הימנעות מסקס לפני משחקים חשובים או תחרויות גדולות מלווה את הספורט המקצועני עשרות שנים, ויש מאמנים שממש מורים (או מבקשים) מהשחקנים שלהם להקפיד על כך. מחקר שהתפרסם לפני 5 שנים בכתב העת Frontiers in Physiology החליט לבדוק את זה לעומק והגיע למסקנה שלסקס יש השפעה מאוד מוגבלת על ביצועים ספורטיביים, ואם כבר - היא חיובית.

5. גירוי מיני אצל נשים קורה לאט יותר מאשר אצל גברים

האמת היא שגירוי מיני לוקח פחות או יותר אותו זמן אצל שני המינים - זו המסקנה שאליה הגיעו חוקרים שבדקו את הנושא, מבחינה ביולוגית ופיזיולוגית. במסגרת מחקר שהתפרסם בכתב העת The Journal of Sexual Medicine, נערך ניסוי שבו השתמשו החוקרים במצלמות תרמיות (שמודדות חום גוף) כדי לאמוד את זרימת הדם לאיברי המין של 28 גברים ו-30 נשים, בזמן שצפו בסרטונים מצחיקים, ניטרליים או אירוטיים. הם מצאו שזמן הגירוי המיני, שנמדד על פי הזמן שלקח לאיברי המין להגיע לטמפרטורה הגבוהה ביותר לאחר הצפייה בסרטונים הסקסיים - היה זהה אצל נשים וגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully