וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 סיבות שיסבירו למה הפרטנר שלכם לא רוצה סקס

בזמן האחרון בן או בת הזוג שלכם פחות בעניין של יחס מין? לפני שאתם מתבאסים, אספנו כמה סיבות שיכולות לגרום לאיבוד חשק ולירידה במספר הפעמים שאתם והפרטנר נכנסים למיטה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר

מערכות יחסים הן לרוב לא עניין קל, וכך גם יחסי המין, בעיקר כאשר מדובר ביחסים ארוכי טווח של שנים. סקס הוא מרכיב מכריע ומשמעותי בכל זוגיות, את זה יגיד לכם כל סקסולוג, רופא או אפילו חבר, ובכל זאת יש מקרים בהם מתרחשת ירידה בחשק המיני אצל בן או בת הזוג ונראה שאין הסבר באופק. הנה כמה סיבות שיסבירו לכם מדוע הפרטנר שלכם פחות בעניין של סקס לאחרונה:

יותר מדי הסחות דעת
בימינו קשה לשבת על הספה ולצפות בנטפליקס עם בן או בת הזוג או לצאת לארוחת ערב במסעדה מבלי להסתכל בטלפון כל חמש דקות, שלא לדבר על מה שקורה במיטה כשאתם הולכים לישון או קמים. וזה יכול לגרום ללא מעט ריבים ופגיעה באינטימיות הזוגית שהופכת עם השנים ממילא לשבירה יותר.

נסו להשאיר את הטלפון שלכם מוטען במטבח ותהיו יותר זמינים לבן הזוג, מאשר להודעות בווטסאפ.

מתח במערכת היחסים
זו אולי הסיבה הנפוצה ביותר לחוסר חשק מיני אצל בני זוג. כל מתח שנבנה בזוגיות, בין אם זה ויכוח על ניקיון, על מי אוסף את הילד או אצל איזה משפחה חוגגים את החג, גורם גם לפגיעה באינטימיות וביחסי המין.

בזוגיות יש חשיבות לפתירת המתחים והריבים כמה שיותר מהר, להתנצל מכל הלב, ולהבטיח לעצמכם ולבן הזוג לתקשר טוב יותר בעתיד. דווקא לשיחות הקשות יש פוטנציאל להצית את התשוקה מחדש במערכת היחסים.

עוד בוואלה!

8 סיבות שעלולות לגרום לכאב ביחסי המין

לכתבה המלאה

בעיות כלכליות
בהתחשב בכך שבעיות כספיות הן מהגורמים המובילים להתפרקות של מערכות יחסים, זה לא מפתיע שסוגיות כלכליות עלולות לגרום לקרעים אפילו אצל הזוגות החזקים ביותר. לחץ כלכלי לא גורם רק למינוס בחשבון הבנק והוא עלול לגרום לתחושות שליליות כלפי בן / בת הזוג, פחד וחרדה, בעיות אמון, דיכאון וחוסר חשק מיני.

אימון ספורט בערסלים. ShutterStock
תחושה טובה שיכולה להוביל לסקס. נשים מתאמנות/ShutterStock

חוסר בפעילות גופנית
כשמעלים את הדופק באימון גופני ומזיעים, הגוף משחרר אנדורפינים - כימיקלים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר ואפילו באופוריה. ההרגשה הטובה הזו יכולה לגרום לבן ובת הזוג ליותר עניין בסקס, ואם תצרפו אל זה את ההרגשה הטובה שיש עם הגוף אחרי אימון גופני קיבלתם מתכון מנצח.

מנגד, חוסר בפעילות גופנית גורם לא רק לעייפות וחוסר אנרגיה, אלא יכול לייצר דימוי גוף נמוך - מה שמוביל אנשים שלא לרצות להתפשט מול אחרים.

תרופות
תרופות מרשם מסוימות יכולות לפעמים לגרום לליבידו נמוך. כל למשל טיפול בסטרואידים למחלות אוטואימוניות או אסתמה יכולים להוריד את ייצור הטסטוסטרון בגוף ובכך לפגוע בחשק המיני.
תרופות לסרטן, אופיואידים, תרופות נגד חרדה, טיפולים נגד פטריות וכמה תרופות משתנות יכולות גם הן להשפיע על התפקוד המיני, זאת באמצעות ההשפעה שיש להן על מערכת הלב וכלי הדם.

ההורמונים שלכם לא מאוזנים
אם אתם גברים שחווים ירידה בחשק המיני, זה יכול להיות בגלל שיש לכם רמות נמוכות של טסטוסטרון. תסמינים אחרים המצביעים על כך עשויים לכלול רמות אנרגיה מופחתות ועלייה בלתי מוסברת במשקל.

הורמונים לא מאוזנים יכולים להשפיע גם על נשים, במיוחד מעל גיל 35, כאשר הגוף מייצר פחות הורמונים טבעיים. ההורמונים האלה הם התורמים החשובים ביותר לדחף המיני שלנו.

חדר לידה. ShutterStock
לידה יכולה להשאיר טראומה על היולדת, וגם על בעלה. אישה יולדת/ShutterStock

טראומת לידה
זה נושא שלא מרבים לדבר עליו, אבל במקרים רבים נשים שעברו הריון וילדו לא יכולות לחשוב על סקס במשך חודשים ארוכים ואף יותר, אחרי הלידה. הסיבה לכך נעוצה לא רק בתהליך הלידה שיכול לכלול קרעים ותפרים באיבר המין, אלא דווקא טראומה בעקבות הלידה שעלולה להיחוות כפוסט טראומה כשהאישה כבר בבית. גם ההורמונים המשתוללים, מצבים כמו דיכאון אחרי לידה או פשוט חוסר שינה וטיפול בילד עלולים לגרום לחוסר עניין בסקס לתקופה לא קצרה.

ואולי אתן הנשים לא תשמחו לשמוע את זה, אבל גם גברים עלולים לחוות פוסט טראומה אחרי הלידה (כן, גם אנחנו מגלגלות עיניים), שיכולה לגרום לו לרתיעה מיחסי מין לתקופה.

כאבים
כאב ביחסי המין מונע לרוב מבני זוג, ובמיוחד מהנשים, לרצות לעשות סקס. ישנן כמה סיבות לכך שהכאב האמיתי מאוד הזה מתרחש במהלך קיום יחסי מין, וזו הסיבה שמומלץ לנשים לפנות לטיפול רפואי במידה ומדובר בכאבים שאינם עוברים.

מצבים רפואיים כמו וגיניזמוס בו השרירים המקיפים את הנרתיק מתכווצים באופן לא רצוני בעת ניסיון חדירה, זיהומים שונים ויובש בנרתיק עלולים בין היתר לגרום לכאבים משמעותיים בעת קיום יחסי מין. חומרי סיכה וטיפולים רפואיים מסוימים יכולים לעזור, כמו גם תרגול של רצפת האגן.

בעיות בזקפה
תופעות של אין אונות אומנם שכיחות בעיקר בגילאים מבוגרים, ועשויות להופיע אצל 60 עד 70 אחוזים מהגברים בגילאי 60 ומעלה, אך לא מדובר בהפרעה של הגיל המבוגר בלבד. מחקרים מצאו כי רבע מהצעירים באמצע שנות ה-30 סובלים גם הם מהפרעות זקפה שונות. מעבר לקושי ביחסי מין, תפקוד מיני לקוי משפיע גם על מצב רגשי, נפשי, זוגי ואף עשוי לפגום בפעילות ברמה החברתית..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully