וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית לשינה: "זה מה שתנוחת השינה מעידה על הזוגיות וחיי המין שלכם"

9.11.2021 / 23:43

מומחית השינה אן מארי בויאן טוענת שתנוחת השינה המועדפת עלינו יכולה להעיד רבות על הזוגיות וחיי המין שלנו - ואולי תופתעו לגלות ששינה ללא מגע עשויה דווקא להעיד על הדבר ההפוך ממה שחשבתם

רופא מסביר מדוע לא כדאי לישון בעירום/@tonyyounmd

מומחית השינה אן מארי בויאן טוענת שהתנוחה בה אנחנו מעדיפים ללכת לישון עם בן הזוג שלנו מעידה הרבה על טיב הקשר - על יחסי הכוחות, רמת האינטימיות ואפילו על חיי המין שלנו. האם שינה גב על גב מעידה על ריחוק? התכרבלות מעידה על אינטימיות דביקה? ומה זה אומר עלינו אם אנחנו הולכים לישון כל לילה בכפיות? למומחית השינה ומחברת מדריך השינה Sleep Journal - הכולל טכניקות מגובות במדע לשיפור איכות השינה שלכם - יש תשובות לכל השאלות האלו ועוד. היא גם טוענת ששינה משפיעה על חיי המין והליבידו שלנו.

בשיחה עם הסאן הבריטי, סיפרה אן: "מחסור בשינה משפיע על הבריאות והרווחה שלנו בכל כך הרבה דרכים. זה מערפל את המוח, גורם לעצבנות ולחוסר ריכוז, מגביר תיאבון ומשפיע לרעה על החשק המיני שלנו. לשגרת ערב טובה הכוללת סקס ישנם יתרונות בריאותיים רבים. על אף שאימונים בעצימות גבוהה מקשים על הירדמות, תרגיל מרגיע כמו קיום יחסי מין הוא למעשה אימון ערב מושלם. סקס שורף בממוצע 60-100 קלוריות ומשפר את זרימת הדם בגוף, נותן לאיברים אספקה יפה של דם טרי לפני השינה, משחרר מתחים ועוזר להירגע. האורגזמה מגבירה את ייצור המלטונין, הורמון 'השינה' שהגוף שלכם מייצר כדי להכין את עצמו לשינה".

אן טוענת שסקס יכול גם לשפר את איכות השינה שלכם, במיוחד עבור נשים, שכן קיום יחסי מין מוביל לעליית אסטרוגן. בנוסף היא מספרת: "התכרבלות זוגית במיטה מגבירה את תחושת הביטחון שלכם, מה שמקל על תהליך ההירדמות". אן התייחסה למספר תנוחות שינה נפוצות ולמה שניתן ללמוד מהן על טיב מערכת היחסים שלנו. הנה הבולטות ביותר:

תנוחות שינה. Giphy
מה תנוחת השינה מעידה על הזוגיות וחיי המין שלכם? זמן לגלות/Giphy

כפיות

כפיות היא כנראה התנוחה הנפוצה ביותר מבין תנוחות השינה הקיימות והיא גם המועדפת על זוגות שמאוד נוח להם עם אינטימיות. אן הסבירה ששינה בכפיות מסמלת הגנה, אמון ושבני הזוג מרגישים בנוח במערכת היחסים שלהם.

עוד בוואלה!

די עם השקר הזה: 5 מיתוסים על סקס שאתם עדיין מאמינים להם

לכתבה המלאה
כפיות. ShutterStock
תנוחת הכפיות/ShutterStock

הישנים על הבטן

שינה על הבטן אינה סימן לאינטימיות מכיוון שאף אחד מאיברי הגוף אינו נוגע באלה של בן זוגך. אן אומרת כי שינה על הבטן היא גם סימן להגנה על החלק הקדמי של הגוף ולכן היא יכולה להעיד על פגיעות, חוסר שליטה, חרדה או חוסר אמון מיני בזוגיות.

לישון על הבטן. ShutterStock
שינה על הבטן - רע לזוגיות/ShutterStock

הצמודים גב אל גב

זו התנוחה בה זוגות נרדמים גב אל גב, כשעמוד השדרה והישבן נוגעים זה בזה. אן אמרה: "התנוחה הזו מעידה על חיבור אך באותה נשימה - על הצורך במרחב אישי. או שאתם זוג ותיק שמרגישים מאוד בנוח אחד עם השני או שאתם זוג טרי שעדיין אין לכם שום סיבה לחשוד אחד בשני".

תנוחת שינה גב אל גב. ShutterStock
ישנים גב לגב? אתם או זוג ותיק או מאוד טרי/ShutterStock

החופן

זו התנוחה בה אחד מבני הזוג נרדם על הגב והשני חופן אותו ומניח את ראשו על החזה שלו - סצינה אופיינית לסרטים. מומחית השינה הסבירה: "זה נפוץ במערכות יחסים שניצתו מחדש או מערכות יחסים חדשות. זה סימן למערכת יחסים מטופחת המבוססת על חברות ושיתוף. האדם שמניח את ראשו על החזה של בן זוגו הוא בדרך כלל עצמאי אך מעריך את אהבתו ותמיכתו של בן זוגו. בן הזוג הוא בדרך כלל המגונן יותר, זה שיותר בטוח בעצמו. בכלל, שינה על הגב מעידה בדרך כלל על ביטחון עצמי גבוה".

תנוחת שינה. ShutterStock
האדם שמניח את ראשו על החזה של בן זוגו הוא בדרך כלל עצמאי/ShutterStock

הפותחים את הקשר

בתנוחה זו הכוונה היא לזוגות שנרדמים כשהם נוגעים זה בזה, אך לאט לאט במשך הלילה משחררים ופונים כל אחד לצד שלו במיטה. אן טוענת שזה "הטוב משני העולמות". היא אומרת: "זה מעיד על אינטימיות ועצמאות. זה סימן לזוג שנמצא הרבה זמן ביחד ונוח להם מאוד האחד עם השני".

תנוחת שינה. ShutterStock
סימן לזוג שנמצא הרבה זמן ביחד/ShutterStock

אוהבי החירות

תנוחה זו מאפיינת בני זוג שישנים גב אל גב - אך לא נוגעים האחד בשני. בעוד שניתן להניח שמדובר בתנוחה המעידה על ריחוק, אן טוענת שלא בהכרח: "תנוחה זו דווקא מעידה על ביטחון וחיבור. כל אדם נהנה מהעצמאות שלו אבל אוהב להתאחד מחדש בבוקר כדי לחלוק את היום שלו עם האחר. זו תנוחה די נפוצה עבור זוגות מבוססים".

תנוחת שינה גב אל גב. ShutterStock
תנוחה זו דווקא מעידה על ביטחון וחיבור/ShutterStock

הפלונטר

זו התנוחה המבולגנת, כשאתם ישנים אחד על השני - היד שלה על הפרצוף שלו, היד שלו על הבטן שלה ורגליים על רגליים. פלונטר. אן מסבירה שהתנוחה הזו מעידה על כך שקשה לכם להיות בנפרד זה מזה. עד כדי כך שאפילו בשינה אתם לא נפרדים. זה מצביע על אינטימיות גבוהה אך גם על תלות. בדרך כלל ניתן לראות את זה אצל זוגות במערכות יחסים טריות.

זוג מקיים יחסי מין במיטה מתחת לסדינים. ShutterStock
אינטימיות גבוהה אך תלות/ShutterStock

השתלטן

זו תנוחת השינה בה האחד נמתח ומתפזר על כל המיטה והשני מתכנס לו בשאריות שנותרו לו שם. אן טוענת: "זה יכול להעיד על דומיננטיות במערכת היחסים ואולי גם על מעט זלזול באדם השני".

תנוחת שינה. ShutterStock
התנוחה שמעידה על דומיננטיות במערכת היחסים ואולי גם על זלזול/ShutterStock

כשמדובר ביחסי כוחות, אן מוסיפה גם פרט מעניין על מיקום הראש שלכם ביחד לראש המיטה: "שימו לב מי שוכב עם הראש שלו קרוב יותר לראש המיטה. ככל שהראש של הפרטנר שלכם קרוב יותר לראש המיטה, כך עולה שהוא בטוח ודומיננטי יותר במערכת היחסים שלכם. אם שני הראשים שלכם נמצאים באותו הגובה, אז היחס ביניכם שווה ויש לכם השקפה דומה על מערכת היחסים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully