פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      יש 18 תנוחות שינה ואם אתם ישנים כמו הבחור במספר 13 - כנראה שאתם בבעיה

      תמונה שמציגה את (כמעט) כל תנוחות השינה האפשריות עוררה ויכוח ברשת, כשרבים מצביעים על תנוחת השינה שלהם ועל תנוחות השינה ש"רק פסיכים" ישנים בהן. מומחי שינה ניצלו את הויראליות של הפוסט כדי להזכיר לנו איך הכי כדאי לישון - ואיזו תנוחת שינה מסוכנת לבריאותנו

      יש 18 תנוחות שינה ואם אתם ישנים כמו הבחור במספר 13 - כנראה שאתם בבעיה
      מערכת "אסור לפספס"

      בסרטון - דברים שלא ידעתם על חלומות

      מהי תנוחת השינה שלכם? אתם ישנים על הגב, על הבטן או על הצד? בתמונה שפורסמה בטוויטר מוצגות לא פחות מ-18 תנוחות שינה שונות המכסות כמעט כל אופציה אפשרית. התמונה הפכה לויראלית ואלפים כבר צייצו אותה מחדש כשהם בוחרים את מספר תנוחת השינה שהכי מייצגת אותם. את הפוסט המקורי שפורסם בשני שעבר שיתף בחור בשם אלן בל שציין כי תנוחה מספר 9 היא תנוחת השינה שלו. לצד בחירתו הוא כתב: "ומה שלכם? ואם מישהו אומר שהוא מספר 13, תסביר לי מה אתה עושה? חחח".

      מלבד הכיף שבבחירת התנוחה המייצגת, רבים דאגו להביע את דעתם על התנוחות המוזרות יותר שמופיעות בתמונה. אחד כתב: "מי שישן בתנוחה מספר 15 כנראה רוצח אנשים למחייתו". אחר הוסיף: "מתחיל ב-6 וממשיך הלאה, חוץ מ-12 ו-13. ברצינות, מי ישן ככה?". אדם נוסף כתב: "אני קרוב ל-17, אבל אצלי זה יותר כמו לעשות את תנוחת העץ ביוגה. אני מתחיל לחשוב שזה אולי קצת מוזר". עוד אחד כתב: "ברור ש-18. אני לא יכול לישון בלי כרית על האוזניים והעיניים שלי... מוזר, אני יודע".

      מי שישן בתנוחה מספר 15 כנראה רוצח אנשים למחייתו

      האישה מ-11 מתה?

      אני 2 בטוח. אם אתה 13 או 16 תסביר את עצמך מיד

      עד כה לא נרשמה תנוחה ספציפית שזכתה לרוב קולות (למרות שנשמח שתענו על הסקר בהמשך ותעזרו לנו להגיע למסקנה הזאת), אבל למקרה שתהיתם, ניל סטנלי, מחבר הספר "איך לישון טוב", חשף כי התנוחה השכיחה ביותר בקרב מבוגרים היא תנוחת העובר - על הצד עם ברכיים מקופלות, כש-41 אחוזים מהמבוגרים העידו כי ככה הם ישנים.

      עם זאת, שינה על הגב היא למעשה "התנוחה האידאלית" מכיוון שהיא מפחיתה לחץ על השרירים והמפרקים - כל עוד אינכם סובלים מדום נשימה בשינה או מנחירות. תנוחת השינה שפחות מומלצת, לפי סטנלי, היא על הבטן.

      יועץ השינה סמי מרגו הסכים עם סטנלי והוסיף: "נסו לא לישון על הבטן. זו התנוחה הגרועה ביותר לשינה עמוקה. אם אתם ישנים על הצד, שימו כרית בין הרגליים, מכיוון שזה מיישר את המותניים ומסייע למנוע כאבי גב. אני מעודד מטופלים ללמוד לישון על הגב, עם כרית מתחת לברכיים. זה מפעיל פחות מאמץ על הגוף, פחות משפיע על התקמטות העור ומסייע לקרמי הלילה שלכם להיספג ולעבוד ביעילות רבה יותר".