וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם הזה משפיע על איכות הסקס שלכם - ואפשר לשפר אותו בקלות

פעילות גופנית וחיי מין סדירים וטובים הם שני מרכיבים חשובים באיכות החיים שלנו, אבל האחד גם משפיע על השני. אז למה כדאי שתהיו בכושר כדי לשפר את הסקס שלכם? הנה התשובות

רבים יודעים שפעילות גופנית חשובה לבריאות כללית טובה, גם אם הם אישית לא מתאמנים על בסיס קבוע. אבל לכושר הגופני יש גם השפעה על מרכיב חשוב מאוד בחיים שלנו - יחסי מין.

על פי סטטיסטיקות שונות, קרוב למחצית מהנשים וכשליש מהגברים סובלים מצורה כלשהי של הפרעה בתפקוד המיני, כאשר השמנה וחוסר פעילות גופנית הם לרוב גורמים משפיעים. מחקר שפורסם ב-The Journal of Sexual Medicine מצא שגברים עם היקף מותניים גבוה או BMI גבוה היו בסיכון גבוה ב-50 אחוזים לסבול מהפרעות זיקפה, בעוד שכמחצית מהנשים שסובלות מעודף משקל דיווחו על בעיות בפעילות מינית, תשוקה וביצועים, אומנם לא כל הזמן, אבל בחלק ממנו לפחות.

במחקר אחר משנת 2021 שפורסם ב-The Journal of Sexual Medicine נמצא כי נשים שהתעמלו עד שש שעות בשבוע, לעומת זאת, הראו תשוקה והנאה מינית גבוהה יותר בהשוואה לנשים שלא התאמנו, וגם כלי הדם בדגדגן שלהן תפקדו בצורה טובה יותר. המתאמנות גם הראו רמות גבוהות משמעותית של חשק, עוררות, סיכוך ואורגזמה.

סקס. Giphy
חלק קריטי וחשוב בחיים. גיף של בני זוג אחרי סקס/Giphy

סקס הוא חלק קריטי מחיים של רבים, והוא לא רק מתקיים למטרות רביה, וטוב שכך. לפעילות מינית איכותית יש גדולה על הבריאות הנפשית והרגשית, איכות החיים הכוללת וחוזק מערכות היחסים האינטימיות שלנו.

עוד בוואלה!

7 דברים מדהימים שסקס עושה לגוף שלכם

לכתבה המלאה

אז איך זה עובד? לפעילות גופנית יש לא מעט השפעות פיזיות ונפשיות וככלל היא משפרת את הבריאות. ספורט שנעשה באופן קבוע יכול לחזק את תחושת הערך העצמי והביטחון, להוריד את רמות המתח ובגדול להרגיע - כל אלה הם פקטורים משמעותיים כשמדובר על הרווחה הנפשית שלנו, אבל גם כשמדובר על סקס ואינטימיות.

כך למשל מחקר משנת 2009 שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine מצא שנשים בגילאי 18-50 שדירגו את עצמן בשאלון כבעלות דימוי גוף חיובי, גם היו בעלות חיי מין יותר מספקים.

ברמה הפיזית לפעילות גופנית יש השפעה על רמות האנרגיה, היא משחררת דופמין למוח וגם עוזרת בהזרמה טובה יותר של דם לכל חלקי גוף - מה שמסייע לגברים להגיע לזקפה. בנוסף, סקס הוא למעשה פעילות גופנית בעצמו, כך שאם אתם מתאמנים כמה פעמים בשבוע יהיה לכם כוח לעשות עוד ועוד ממנו מבלי שהשרירים יתפסו או תתנשפו יותר מדי. מחקרים מעריכים שאומנם לא שורפים יותר מדי קלוריות במהלך סקס, אבל בני זוג שיעשו סקס בתנוחה מיסיונרית במשך 10 דקות ישרפו 90 קלוריות, שזה כמו רבע שעה של ריצה. 20 דקות של סקס בעמידה כבר ישרפו כ-200 קלוריות עבור כל אחד מהפרטנרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully