וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה הרפואית שבגללה אתם חייבים לעשות יותר סקס

20.4.2021 / 23:53

הד"ר המרקדת של טיקטוק ממליצה לקיים יחסי מין פעם או פעמיים בשבוע - וההמלצה שלה מגובה על ידי רופאים ומחקרים. זה מה שסקס תדיר יעשה לבריאות שלכם - ומה יקרה אם תעשו אותו יותר מדי

הרופאה המרקדת ממליצה - סקס משפר את המערכת החיסונית/מתוך הטיקטוק של faithfuldoc

ד"ר פיית' קוסט, נטורופתית שהפכה לכוכבת רשת בזכות הסרטונים שלה בהם היא מדברת על מיתוסים הקשורים לסקס - תוך כדי ריקוד, המליצה לאחרונה לקיים יחסי מין פעם או פעמיים בשבוע מכיוון שזה עשוי לחזק את המערכת החיסונית שלכם ב-30 אחוזים ולמנוע מכם לחטוף מחלות. היא הוסיפה: "יותר רופאים צריכים להמליץ על זה".

הכל התחיל כשד"ר קוסט ביקשה מ-618 אלף עוקבי הטיקטוק שלה לשלוח לה שאלות לגבי התפקיד שיש לאורגזמות עבור הבריאות שלנו. משתמש טיקטוק כתב לה: "נכון או לא נכון: עוררות מינית ואורגזמה עוזרים לך לא לחלות במחלות?". היא השיבה לו בסרטון: "נכון! ''לעשות את זה' 1-2 פעמים בשבוע משפר את המערכת החיסונית שלכם ב-30%. תגידו להם שזו הנחיה של רופאה". הסרטון שלה צבר 130 אלף לייקים ובתגובות הבטיחו הצופים שיראו את זה לפרטנרים שלהם.

"תגידו להם שהרופאה אמרה לכם"

למרות שהעצה שלה בהחלט נשמעת כמו סוג של ייעוץ רפואי שרבים מכם לפחות מקווים שהיא נכונה, כדאי לזכור שסרטוני טיקטוק קצרים בדרך כלל לא יכולים להוות מקור רפואי אמין ולא מסוגלים להציע את אותה רמות פירוט ודיוק כמו, למשל, מאמר מדעי מעמיק.

למזלנו - האמירה שלה נכונה ואפילו מגובה מחקרית. במירור הבריטי פורסם שעל פי ה-NHS (שירות הבריאות הלאומי): "קיום חיי מין פעילים יכול להוביל ליתרונות בריאותיים כמו שיפור מצב הלב, הפחתת לחץ ושיפור בריאות הנפש. להיות חלק ממערכת יחסים מאושרת ובריאה יכול גם לעזור להפחית דיכאון וחרדה. אפילו רק חיבוק יכול להפחית את לחץ הדם שלך ולשפר את תחושתך".

מחקר שנערך בשנת 2015 ופורסם בעיתון האמריקאי לקרדיולוגיה מצא כי גברים שעסקו בפעילות מינית פעמיים בשבוע ויותר היו בסיכון נמוך יותר לחלות במחלות לב וכלי דם מאשר אלו שלא. בנוסף, במאמר שפורסם ב- NewScientist בשנת 1999 תואר מחקר של פסיכולוגים בפנסילבניה שהראה כי אנשים שקיימו יחסי מין פעם או פעמיים בשבוע השיגו שיפור רציני במערכת החיסונית שלהם.

עוד סרטון שלה רוקדת ומפריכה מיתוסים על סקס:

איך זה עובד?

מומחים הצליחו להעריך את כוחן של מערכות החיסון על ידי מדידת רמות אימונוגלובולין A (IgA) - אנטיגן שנמצא בריריות ובקרום הרירית - שקרל צ'רנסקי, מאוניברסיטת וילקס בוילקס-בארה, אמר שהוא "קו ההגנה הראשון נגד הצטננות ושפעת". צ'רנסקי ועמיתו פרנק ברנן שאלו 111 סטודנטים בגילאי 16 עד 23 באיזו תדירות הם קיימו יחסי מין בחודש הקודם. הם מדדו את רמות ה- IgA ברוק של המתנדבים והתוצאות הראו כי אצל אלו שקיימו יחסי מין פחות מפעם בשבוע נרשמה עלייה זעירה ב- IgA בהשוואה לאלו שנמנעו ממין לחלוטין. אלו שקיימו מפגשים מיניים פעם או פעמיים בשבוע, עלו בינתיים בכ-30 אחוזים ברמות האנטיגן.

קליפורד לואל, אימונולוג מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו, אמר כי קל להבין את הרמה הגבוהה של IgA בקרב מתנדבים שקיימו יחסי מין תכופים. "אנשים פעילים מינית עלולים להיחשף לגורמים מדבקים רבים יותר מאשר אנשים שאינם פעילים מינית", אמר לואל, "מערכת החיסון מגיבה לאנטיגנים זרים אלו על ידי ייצור ושחרור של יותר IgA." עם זאת, המחקר מצא כי אנשים שקיימו יחסי מין תכופים - שלוש פעמים בשבוע ומעלה - היו בעלי רמות IgA נמוכות יותר מאשר הנמנעים, כך שנראה שזה הכל עניין של איזון. צ'רנסקי אמר: "התחושה שלי היא שהאנשים בקבוצת הסקס התדיר ביותר עשויים להיות במערכות יחסים אובססיביות או גרועות שגורמות להם לחרדה רבה. אנו יודעים שלחץ וחרדה גורמים ל- IgA לרדת".

הדוקטורית המרקדת כבר עלתה אצלנו לכותרות מוקדם יותר השנה כשחשפה כמה קלוריות אנחנו שורפים בסקס. היא כתבה בסרטון שלה: "אתם שורפים 100 קלוריות ב-30 דקות (של סקס). צאו לשרוף קצת קלוריות... באופן בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully