וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלכוהול וקנאביס הורסים לנו את חיי המין?

ד"ר שלומית שדמון

8.12.2020 / 7:20

הרבה מאוד אנשים צורכים באופן קבוע אלכוהול וקנאביס, ומאמינים שזה הופך אותם למשוחררים ושמחים יותר. אבל האמת מורכבת יותר, ותלויה (איך לא) בכמויות

בווידאו: שר המשפטים מצהיר שיקדם לגליזציה של קנאביס בתוך 9 חודשים/צילום: לע"מ

השימוש באלכוהול וקנאביס הוא חלק מהחיים בישראל 2020. 70 אחוזי מבני הנוער צורכים אלכוהול לפחות פעם בשבוע, וישנה עליה בשימוש באלכוהול במצבי סטרס כמו מגיפת קורונה, אבטלה, חרדה ודיכאון. גם קנאביס הוא אורח קבוע אצל 27 אחוזים מהבגירים בישראל. מחציתם משתמשים בקנאביס יום יום.

לשימוש באלכוהול וקנאביס השלכות שונות על הבריאות (וכתבנו עליהן כאן וכאן), אבל מה קורה למיניות שלנו בהשפעתם?

אלכוהול

קצת אלכוהול זה כיף. אלכוהול משפיע על המוח כמרגיע. הוא מפחית עכבות, עושה מצב רוח טוב, נותן אומץ להתחיל עם פרטנר.ית ומגביר חשק מיני. גם הזקפה לא נפגעת ואף משתפרת, כל זה כשאנחנו שותים כוסית ליום. אלכוהול טוב לבריאות הלב וגם לסקס.

עוד בוואלה!

מעשנים ג'וינט בסוף היום כדי להירגע? אתם צריכים לקרוא את זה

לכתבה המלאה

מנגד, בשתייה התקפית (הידועה יותר בשם BINGE DRINKING) של 5 מנות אלכוהול לגבר או 4 מנות לאישה תוך שעתיים, בתחילה שמח ונחמד, אבל בהמשך יהיו קשיים בזקפה, ירידה בחשק המיני, רדימות, והכי גרוע - פגיעה בשיפוט. תחת אלכוהול אנחנו מאבדים את היכולת להגיד "לא" ויש חשש שנמצא את עצמנו למחרת נזכרים בסקס ללא הסכמה, חשש מהדבקה במחלת מין או היריון. חשוב להזכיר בהקשר זה כי נשים משתכרות מהר יותר מגברים, ויותר בסיכון לניצול מיני.

גיף ויסקי עם קרח. ShutterStock
אחרי המשקה השלישי, דברים מתחילים להסתבך. כוס וויסקי/ShutterStock

72 אחוזים מהאלכוהוליסטים הכרוניים יסבלו מבעיות בסקס: שפיכה מהירה, קושי להשיג זקפה וירידה בחשק המיני.

קנאביס

קנאביס אף הוא משפיע על פעילות המוח, גורם לרגיעה, לשיפור במצב הרוח, לעליה בתיאבון לאוכל ולסקס והופך ביישנים לאמיצים. בדומה לאלכוהול, צריכת קנאביס בכמות קטנה, 6 פעמים בשבוע, נמצאה כמגבירה חשק מיני , עוררות ואורגזמה בקרב נשים. גם גברים מדווחים על חיי מין טובים ושביעות רצון ממין בשימוש קבוע בקנאביס.

במינון גבוה, יותר מ-2 ג'וינטים ליום, הוא עלול לגרום לירידה ברמת הטסטוסטרון ובחשק המיני, לרדימות ואדישות מינית, פגיעה בזקפה, בעוצמת ואיכות האורגזמה הגברית והנשית, ליובש בנרתיק האישה ולירידה בספירת הזרע בגברים. בעיה נוספת היא שמינון החומרים הפעילים בתכשירי קנאביס אינו קבוע וההשפעות הן שונות בקרב א.נשים שונות.ים. בנוסף, קנאביס עלול לגרום תגובת חרדה קשה, בעיקר בצעירות.ים.

ד"ר שלומית שדמון היא מנהלת המרפאה לטיפול ושיקום מיני, המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully