וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להוריד את רמת האלכוהול בגוף שלכם בתוך שניות

לאכול לפני, לשתות מים אחרי, או אפילו פשוט לאכול בננה בבוקר למחרת - כל השיטות המוכרות האלה ככל הנראה לא ממש יעזרו לכם עם ההנגאובר. מה כן יעזור? אולי המכשיר המאוד פשוט הזה

אישה קונה אלכוהול בסופרמקרט. ShutterStock
מוכר לכם? אישה קונה אלכוהול בחנות/ShutterStock

יש לא מעט תרופות סבתא להנגאובר, אך למרבה הצער הן לרוב לא ממש עובדות. כעת, מחקר חדש מראה שקיימת שיטה שיכולה להשיג תוצאות מפתיעות באמצעות נשימה כבדה ומבוקרת. השיטה הזו יכולה, כך על פי ההערכות, להציל את חייהם של מיליונים, שכן כ-3 מיליון איש מתים מדי שנה מסיבות הקשורות לאלכוהול. במקרים רבים זה קשור לצריכת יתר של אלכוהול לאורך זמן, אך במקרים רבים אנשים פשוט לא מקבלים עזרה בזמן.

ברגע שהאתנול (הכוהל הנפוץ והמוכר ביותר) מגיע לזרם הדם, 90 אחוזים מנוקים על ידי חילוף חומרים בכבד, איבר שאי אפשר לזרז את הפעילות שלו. מלבד דיאליזה, כל מה שניתן לעשות עבור אנשים עם רמת אלכוהול גבוהה ומסוכנת בדם הוא לטפל בתסמינים, למשל, להבטיח שהם מקבלים חמצן מספיק למוח.

10 האחוזים האחרים של ניקוי האלכוהול מתרחשים דרך הכליות והריאות. זו הסיבה שבדיקות נשימה מגלות ריכוזי אלכוהול בדם, ואנחנו יכולים לומר אם מישהו שתה רק מהריח שהוא פולט החוצה מפיו. ד"ר ג'וזף פישר, רופא מרדים ממכון המחקר של בית החולים הכללי בטורונטו בקנדה ועמיתיו תהו אם נשימה עמוקה ומהירה יותר עשויה לעבד את האלכוהול במהירות רבה יותר.

במחקר שפורסם בכתב העת Scientific Reports, הצוות גילה שהרעיון יכול לעבוד, אך יש צורך בעזרה מסוימת. "אתה לא יכול פשוט להגיע למצב של היפרוונטלציה בעצמך, כי תוך דקה-שתיים אתה תתעלף", ציין פישר בהצהרה. אוורור יתר (היפרוונטילציה) היא נשימה מהירה מאוד ועמוקה המביאה לסילוק של פחמן דו-חמצני. למרות כל הנזקים שגורם הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה, הוא ממלא תפקיד חיוני בזרם הדם, ונשימה מהירה מוציאה אותו יחד עם האתנול.

אישה עושה אינהלציה. ShutterStock
לנשום את האלכוהול מחוץ לגוף. אישה נושמת בעזרת מכשיר/ShutterStock

ד"ר פישר וצוותו יצרו מכשיר הנקרא ClearMate הלוכד חלק מהחמצן והפחמן הדו-חמצני שיוצא ומחזיר אותו לגוף בשאיפה, או במילים אחרות - מגביר את הכניסה והיציאה של החמצן, ובכך שומר על רמות אופטימליות של הגז בזרם הדם בעוד האלכוהול מסולק ממנו. המכשיר, הדומה למכשיר אינהלציה, הוא "מכשיר לואו-טק בסיסי מאוד שניתן לייצר בכל מקום בעולם: אין צורך באלקטרוניקה, בלי מחשבים או פילטרים", הסביר ד"ר פישר, "זה כמעט בלתי מובן מדוע לא ניסינו זאת לפני עשרות שנים".

מינהל המזון והתרופות האמריקני התיר לשווק את ClearMate כדרך לטיפול בהרעלת פחמן חד חמצני בחדרי המיון בשנת 2019, ובשינויים האחרונים נראה כי יש לו הבטחה כדרך להתמודד גם עם הרעלת אלכוהול. עד כה נבדקה המערכת רק עם חמישה נבדקים גברים, עם וללא אלכוהול בדמם (משקה יחיד מבוסס וודקה שימש כאלכוהול). בניסוי במכשיר ClearMate של עד שלוש שעות, נמצא כי שיעורי חיסול האלכוהול בדם עלו בפקטור של יותר משלוש.

זו תוצאה מרשימה, למרות גודל המדגם הקטן. השלבים הבאים הם לבדוק את התהליך עובד באופן נרחב יותר ולוודא שהוא יכול לעבוד עם אנשים עם כמויות רציניות של אלכוהול בדם. וכמובן, לשאלה האם המכשיר יעבוד גם מחוץ למסגרת המחקר אין עדיין תשובה, מכיוון שספק אם אנשים שיכורים יוכלו למלא אחרי ההוראות, לואו טק או לא לואו טק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully