וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים יותר אלכוהול מבעבר? אתם ממש לא לבד

אנחנו מוכרחות להודות שתוצאות המחקר האלה לא הפתיעו אותנו. ובכל זאת, לעליה בצריכת משקאות אלכוהוליים עלולה להיות השפעה מסוכנת מאוד על הבריאות

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס אומרת שיש סימנים ראשונים לשליטה במגיפה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

אם גם אצלכם זורקים לפח הרבה יותר בקבוקי יין מבעבר, אתם לא לבד. מחקר חדש שנערך בארה"ב מצא כי תדירות שתיית האלכוהול בארה"ב עלתה ב-14 אחוזים במהלך המגפה.

על פי המחקר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open, המספרים היו גבוהים עוד יותר בקרב נשים. המחקר מצא כי תדירות השתייה אצל הנשים עלתה ב-17 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. ובגילאי 30 עד 59 העלייה אף הייתה של 19 אחוזים. בנוסף, שתייה מרובה בקרב נשים, שתוארה כארבעה משקאות אלכוהוליים או יותר בתוך כמה שעות (מה שאנחנו מכנים בינג') - זינקה ב-41 אחוזים בתקופה הנוכחית.

המחקר, שסקר 1,540 מבוגרים בגילאי 30 עד 80, ביקש לבדוק את הרגלי השתייה שלהם במהלך המגיפה בהשוואה למה שהיה באביב 2019. בנוסף לשאלה לגבי מספר המשקאות הממוצע שהם צרכו במשך אותו חודש, בשנת 2019 ובשנת 2020, מספר הימים שהסתיימו או התחילו בשתיית אלכוהול, כולל בינג'ים, הסוקרים שאלו אותם על "השלכות שליליות" של שתייתם (למשל, אם היו לוקחים "סיכונים מטופשים"). גם במקרה הזה נשים הראו עלייה משמעותית של כמעט 40 אחוזים בתוצאות השליליות הללו.

גיף יין. Giphy
אתם ואתן לא לבד. גיף איימי שומר שותה יין מכוס עצומה/Giphy

על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) "ההבדלים המגדריים במבנה ובכימיית הגוף גורמים לנשים לספוג יותר אלכוהול, ולוקח זמן רב יותר לפרק אותו בקיבה ולסלק אותו מגופן. בגלל זה סביר יותר ששתייה תגרום לבעיות בריאות ארוכות טווח אצל נשים מאשר אצל גברים, והסיכון לשחמת ומחלות כבד אחרות גבוה יותר אצלן מאשר אצל גברים".

מחקר שפורסם בתחילת השנה בכתב העת Alcoholism: Clinical and Experimental Research, גילה כי היו כמעט מיליון מקרי מוות הקשורים לאלכוהול בארה"ב בין השנים 1999-2017, וכי העלייה השנתית הגדולה ביותר של מקרי המוות הקשורים לאלכוהול התרחשה בקרב נשים. בהקשר זה יש לציין כי גם מספר הנשים ששותות אלכוהול ומכורות אליו (כלומר מוגדרות כאלכוהוליסטיות) נמצא במגמת עלייה, על פי המכון האמריקאי הלאומי לאלכוהוליזם, ה-NIAAA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully