וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוג הזה יכול לעזור לילדים שלכם לווסת את הרגשות שלהם

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 7:52

לאיזה חוגים הילדים שלכם רשומים ולמה דווקא הם נבחרו? מחקר חדש שמגיע מבריטניה מסמן חוג אחד ספציפי שכדאי לכם לשקול אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם יתרון התפתחותי

לאילו חוגים הילדים שלכם רשומים? בשנים האחרונות המגוון של פעילויות הפנאי והחוגים שעומד בפני ילדים והורים התרחב מאוד - מקרמיקה ועד תכנות, מאילוף כלבים ועד פסנתר וכמובן הג'ודו והבלט האלמותיים, האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. יש הורים שמתעקשים על חוגים מסויימים לילדיהם כחלק מההשכלה הכללית שלהם (נגינה, למשל), אחרים זורמים עם הרצונות של הילדים ומאפשרים להם להתנסות בתחומים שונים. ויש חוגים שנבחרים בשל היתרונות שעשויים לצמוח מהם: כדורסל וכדורגל למשל הם סוגים של ספורט קבוצתי שמשפרים כישורים חברתיים, שחמט מפתח כישורי חשיבה, אמנויות לחימה לשיפור המשמעת והביטחון העצמי ועוד.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת סארי בבריטניה גילה שיש חוג מסויים שיכול לעזור לילדים שלכם לשלוט טוב יותר ברגשות שלהם ולשפר את ההתנהגות שלהם. שליטה ברגשות עשויה להיות אתגר בכל גיל, אבל בילדות ובשנות ההתבגרות הסוערות היא חמקמקה במיוחד. אמנויות לחימה, כך עולה מהמחקר - ובמיוחד טקוואנדו - יכולים לשפר את הוויסות הרגשי של ילדים. המשמעות הפרקטית של ויסות רגשי היא שליטה טובה יותר ברגשות, שיפור בקוגניציה והתנהגות טובה יותר באופן כללי.

אבישג סמברג עם מדליית הארד בטאקוונדו, אולימפיאדת טוקיו. רויטרס
סיפור הצלחה בטקוואנדו. אבישג סמברג, מדליסטית הארד באולימפיאדת טוקיו/רויטרס

יותר מכך, החוקרים גילו שלוויסות עצמי אצל ילדים יש קשר לבריאות נפשית טובה יותר ולציונים טובים יותר בלימודים. את מחקרם הם ביססו על 240 ילדים בני 7-11 מ-8 כיתות שונות שאחריהם עקבו למשך 11 שבועות. הילדים חולקו לשתי קבוצות אקראיות, קבוצת הניסוי נשלחה לחוג טקוואנדו פעמיים בשבוע (למשך 45 דקות בכל פעם, אורך ממוצע של חוג), וקבוצת הביקורת הלכה לחוג ספורט כללי באותה תדירות ולמשך אותו פרק זמן.

טרם תחילת הניסוי, אספו החוקרים נתוני בסיס שהיוו את נקודת הפתיחה למחקרים, ובתום התקופה הם ביצעו הערכה מחודשת של אותם נתונים עבור כל הילדים שהשתתפו בניסוי. כל אחד מהילדים ענה על סדרה של שאלונים שבדקו בין השאר מה דעתם על השיעורים שהם קיבלו, ועד כמה הם מייחסים חשיבות ל"שליטה עצמית". גם המורים של הילדים התבקשו לדרג את יכולת השליטה העצמית שלהם בזמן שהם בביה"ס. ובנוסף, הילדים התבקשו להשלים מבחן משימות ממוחשב שמטרתו להעריך את הקוגניציה ואת רמת הביצועים המוחית שלהם.

אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו ישראלית. רויטרס
לא רק בחוגים אחה"צ - להכניס לתוכנית הלימודים. אבישג סמברג בקרב טקוואנדו באולימפיאדת טוקיו/רויטרס

בתום 11 שבועות התלמידים בקבוצת הטקוואנדו הפגינו יכולות ריכוז ותשומת לב גבוהות משמעותית מאלה של עמיתיהם בקבוצת הביקורת. הם גם קיבלו ציונים גבוהים יותר במבחן פלאנקר - מבחן שנועד להעריך יכולות ריכוז ניהוליות.

"ישנו גוף מחקרים הולך וגדל שמצביע על כך שישנן תועלות אישיות וציבוריות משיפור יכולת השליטה העצמית של ילדים, אולם המחקרים פחות ברורים באשר לצעדים הפרקטיים שאפשר לנקוט כדי להשיג את המטרה הזאת. המחקר שלנו מראה ששילוב שיעורים של אומנויות לחימה מסורתיות בתוכנית הלימודים בבתי הספר יכולה ללמד ילדים את ערכה של שליטה עצמית וגם להגביר תרגול של וויסות עצמי. אמנויות לחימה מסורתיות נהנות מפופולריות כחוגים לאחר שעות הלימודים, אך מעט מאוד בתי ספר משלבים אותן כחלק מתוכנית הלימודים נכון להיום", כתבו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully