וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יוצא נגד "גורו הדיאטות" דור אקשטיין

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 15:13

דור אקשטיין הוא דמות מאוד ידועה בעולמות הדיאטות. הוא מציע ללקוחות שלו לאכול ג'אנק פוד אחרי אימון, לדלג על ארוחת בוקר ועוד שלל עצות. כעת, משרד הבריאות מזהיר כי "הייעוץ שלו עלול לפגוע בבריאות הציבור"

דור אקשטיין הפך בשנים האחרונות לשם די ידוע בעולם הדיאטות, וצבר המוני לקוחות ועוקבים שחיים לפי העצות שלו. הבעיה: עצות התזונה שלו שנויות במחלוקת, ובעיקר לא מבוססות על מדע, מחקרים או הכשרה פורמאלית בתחום התזונה. הבוקר (חמישי) משרד הבריאות פרסם אזהרה חריגה בה קרא לציבור להימנע משירותיו.

באזהרה, שפורסמה "בעקבות פניות למשרד הבריאות" נכתב כי "מהפרסומים המכוונים לציבור בכלל ובני נוער וילדים בפרט, שמהם עולים מסרים המתיימרים לייעץ בתחום התזונה, עולה הטעיה חמורה של הציבור המקבלת ביטוי בפרסום תפריטים ומנהגי תזונה הנוגדים את הנחיות ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות בכל הקשור לייעוץ תזונאי העלולים לפגוע בבריאות הציבור בכלל וילדים ונוער בפרט".

עבור מי שאינו מכיר את פרסומיו של אקשטיין נספר כי הוא ממליץ לשלב ג'אנק פוד בתפריט, לוותר על ארוחות חשובות ולצמצם בירקות. באתר של אקשטיין הוא כותב כי "אין אף אחד שיודע לעשות את זה כמוני, זה לא צנוע להגיד, אבל זאת האמת - אני מעז לדבר רק מניסיון, לא סתם החברה שלי הפכה לאט לאט להיות חברת יעוץ התזונה והאימונים הגדולה בישראל... 95% מהדברים שתתקלו בהם לא עובדים, ואני מבין את התסכול, שימו את עצמכם בידיים שלי וביחד נגיע ליעד שהצבנו".

"התפריט מונע ממך לאכול ארוחת בוקר שהוכחה במחקרים רבים בעבר כיעילה לאורח חיים בריא. מעבר לכך, בארוחת הצהריים יש להימנע לחלוטין מפחמימות ומירקות (מלבד ירוקים בלבד), דבר שאינו שגרתי ולא טריוויאלי כחלק מתהליך ירידה במשקל", סיפר לוואלה! בריאות אחד מלקוחותיו לשעבר, "ולסיום, הטרנד שמושך אליו אלפים - הג'אנק פוד פעם בשבוע לאחר אימון כוח. מותר לאכול פיצה, המבורגר וסושי ואף בכמויות גדולות. דור מתבסס עליהם בתור הבידול שלו בשוק".

עוד בוואלה!

הגזמנו? כשאכילה בריאה הופכת לאובססיה לא בריאה

לכתבה המלאה

במשרד הבריאות, כאמור, קיבלו דיווחים כאלה וביקשו להבהיר כי "דור אקשטיין אינו מוסמך לעסוק במקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות ואינו יכול לשמש כייעוץ תזונאי". במשרד אף הדגישו את מה שאנחנו מקוות שרוב האנשים כבר יודעים - לקבלת ייעוץ תזונה או דיאטה יש לפנות רק לדיאטנים מוסמכים עם רישיון.

"תפריט תזונתי הינו חלק מטיפול תזונתי כולל. חשוב שאדם שלא למד את הנושא ולא קיבל תעודת מקצוע בתזונה ממשרד הבריאות לא יציג מצג שווא כיוון שתפריט תזונתי שאיננו מותאם עלול לגרום לתחלואה קשה ופגיעה במצב הבריאותי וההתפתחותי של כל אדם", הדגישו באזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully