וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה ההרגלים היומיומיים שגורמים לשיער לנשור

עודכן לאחרונה: 7.1.2022 / 7:51

יש לא מעט סיבות להתקרחות ולנשירת שיער, ועם חלק גדול מהן אין מה לעשות, אבל יש גם כמה הרגלים שאתם לגמרי יכולים לשנות. ד"ר אמיר קורן התארח בפודקאסט "מרפאת מומחים" כדי להסביר מה בדיוק קורה לנו על הראש

שיער הוא חלק מאוד חשוב מהביטחון העצמי שלנו - וזו כנראה הסיבה שכולנו עסוקים בו כל הזמן. ד"ר אמיר קורן - מנהל מרפאת שיער במערך העור באיכילוב - התארח בפודקאסט "מרפאת מומחים" והסביר מה גורם לשיער לנשור, מתי זה צריך להדאיג אותנו, וכמובן - מה עושים עם זה.

ד"ר קורן סיפר כי אנשים שמגיעים אליו למרפאה "יכולים להיות מאוד מבוהלים". הוא הסביר כי נשירת שיער והידלדלות שיער "משפיעה דרמטית מאוד על הדימוי העצמי, איכות החיים וגורמת לחרדה מרובה, הרבה יותר מצבים שיכולים להיראות למישהו יותר חמורים".

מה גורם לנשירה מוגברת של השיער?

לפני שנגיע לסיבות להתקרחות כפי שאנחנו מכירים אותה, כדאי לדבר גם על נשירת שיער "רגילה", כזו שמעוררת דאגה קלה כשמביטים במברשת. לשאלה האם התכשירים שבהם אנחנו משתמשים גורמים לנשירה השיב ד"ר קורן כי "שמפו רגיל בדרך כלל לא גורם לנשירת שיער וקרחות". ובכל זאת, כמו בכל נושא שקשור לבריאות שלנו - התשובה מורכבת.

עוד בוואלה!

רבע מחולי הקורונה יסבלו מנשירת שיער הרבה אחרי ההחלמה

לכתבה המלאה

"שימוש בשמפואים מסוימים יכול בצורות שונות כימיות לשנות את מבנה השיערה, ואז כן יכולה להיות השפעה, אולי התייבשות של השיער", הסביר ד"ר קורן, "זה קשור גם לחפיפות מרובות - אנחנו לא ממליצים לחפוף הרבה מדי, אלא כל יומיים שלושה, מאותה סיבה בדיוק, כדי לא לשנות את מבנה השיערה, לא לייבש אותה, לא לשנות את המראה שלה". בנוסף לחפיפות, גם טיפולים בטמפרטורות גבוהות - כמו פן או החלקה - יכולים לשנות את מבנה השיערה ולפגוע בו.

אישה חופפת שיער. ShutterStock
המלצת הרופא: לא לחפוף כל יום. אישה חופפת את שיערה/ShutterStock

כאשר מדובר בנשירות שיער התקפיות, הסיבה יכולה להיות מתח, מחלות שונות, ניתוחים גדולים, בעקבות חסרים תזונתיים, כמו ברזל, לאחר לידה או הפרעות בבלוטת התריס. "אם הנשירה היא מאוד התקפית, כדאי לבדוק את זה", הבהיר ד"ר קורן, "כאשר הנשירה היא משנית למשהו ספציפי, הסיכוי שלה לפרוגנוזה מצויין".

למה אנחנו מקריחים?

יש לא מעט סיבות להתקרחות, כאשר הנפוצה ביותר היא נשירת שיער הורמונלית או גנטית, הקרויה נשירת שיער אנדרוגנטית כי היא קשורה להורמון האנדרוגני - ההורמון הזכרי. "אצל גברים זה מתחיל באזור המפרצים, הרקות, ויכול להתבטא גם באזור קודקוד השיער, ולאט לאט יש התקדמות עם השפעה על רוב רום הקרקפת", הסביר ד"ר קורן, "אצל נשים - שגם אצלן יכולה להיות נשירה מסוג זה - ברוב המקרים קו השיער הקדמי נשמר, וההידלדלות היא בעיקר בחלק שמאחורי קן השיער הקדמי, עם הרחבה של קן האמצע".

התקרחות כזו היא דבר מאוד שכיח, בעיקר בישראל, אבל בהחלט יש מה לעשות עם זה. "אני חושב שהזמן הנכון להגיע לבדיקת רופא עור היא כשזה מפריע, כשרואים שיש הידלדלות שמפריעה, כמובן אם נלווים לה תסמינים נוספים", אמר ד"ר קורן, "במהלך האבחון אם מתברר שמדובר באובדן שיער הורמונלי גנטי - יש מגוון טיפולים אפשריים". בין הטיפולים המקובלים: טיפול בכדורים ותמיסות למריחה על השיער.

איריס קול מראיינת את ד"ר אמיר קורן בנושא התקרחות ונשירת שיער/מערכת וואלה

כמובן שקיימת גם האופציה של השתלות שיער, שד"ר קורן אומר שהיא אפשרות מקובלת בהחלט, אבל חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות שלה. "השתלות שיער זו פרוצדורה שהיא בדרך כלל ממושכת, צריך שהבן אדם יהיה מוכן לעבור פעולה התערבותית, זה ניתוח, שאמנם היום הצלקות פחות משמעותיות ומוחבאות בשיער, אבל צריך לקחת את זה בחשבון, וצריך גם לדעת שלא כל המקרים מצליחים", הסביר, "אבל אם המצב מטריד ומפריע זו אפשרות טיפולית".

קיימים כיום גם טיפולים נוספים כמו הזרקות של PRP - הפקדת גורמי גדילה מדם המטופל, או של תאי גזע או תאים קדומים שמשפרים את התהליך, אולם עדיין לא ידוע ב-100 אחוזים אם הם יעילים או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully