וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מחולי הקורונה יסבלו מנשירת שיער הרבה אחרי ההחלמה

באוגוסט האחרון אליסה מילאנו פרסמה סרטון מדאיג מאוד של השיער שלה אחרי שהחלימה מקורונה, והובילה גל דיווחים על נשירת שיער מאסיבית אצל מחלימים. כעת מחקר חדש מראה שהמצב חמור משחשבנו

נשירה. ShutterStock
זה אולי לא מסוכן, אבל זה מאוד מבאס. אישה מחזיקה שיער נושר/ShutterStock

לפני חודשים מספר הציפו את הרשת דיווחים על תופעת לוואי חדשה ומטרידה לקורונה - נשירת שיער מאסיבית. נשים מודאגות דיווחו בקבוצות פייסבוק על גושי שיער שנושרים מראשיהן במקלחת, חודשים אחרי שהחלימו מ-COVID-19. גם השחקנית ומחלימת הקורונה אליסה מילאנו הצטרפה לגל הדיווחים האלה, ובסרטון שפרסמה באינסטגרם הראתה לקהל עוקביה איך קבוצות שיער פשוט נושרות מראשה.

כעת, חודשים אחרי שהדיווחים האלה נפוצו ברשתות, מתפרסם מחקר שמוכיח שאכן מדובר בתופעה נפוצה מאוד. לפי המחקר, שפורסם בכתב העת The Lancet, כרבע מחולי הקורונה (22 אחוזים) סובלים מנשירת שיער בחצי השנה שלאחר ההידבקות, ונשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול מהתופעה.

החוקרים, שבחנו מגוון תסמינים ארוכי טווח של קורונה, מצאו כי 359 מתוך 1,655 חולים שאושפזו בעיר ווהאן שבסין סבלו מנשירת שיער. לפי הממצאים, נשירת שיער היא תסמין ראשוני לקוביד ארוך טווח, לצד עייפות, קוצר נשימה, סחרחורת וכאבי מפרקים. מחברי המחקר ציינו עם זאת כי ההשפעות ארוכות הטווח של הנגיף עדיין לא מספיק ברורות.

"מטרת המחקר הייתה לתאר את ההשלכות הבריאותיות ארוכות הטווח של חולי קורונה ששוחררו מבית החולים", אמרו מחברי המחקר, מהאקדמיה הסינית למדעי הרפואה, "למיטב ידיעתנו, זהו מחקר העוקבה הגדול ביותר עם משך המעקב הארוך ביותר המעריך את ההשלכות הבריאותיות של חולים מבוגרים המשתחררים מבית החולים כשהם מחלימים מ-COVID-19".

1,655 החולים שנבדקו במחקר זה שוחררו מבית החולים ג'ין יין-טאן בווהאן בין ה-7 בינואר ל-29 במאי. חצי שנה לאחר השחרור שלהם, הם רואיינו ונתבקשו לספר על הסימפטומים שמהם הם עדיין סובלים ועל איכות חייהם. במקביל הם עברו בדיקות מקיפות, בהן בדיקת מאמץ ובדיקות דם.

חלק מהתסמינים מהם סבלו מחלימי הקורונה כבר תוארו במחקרים אחרים. כך לדוגמא, 63 אחוזים מהם סבלו מעייפות או חולשת שרירים, 26 אחוזים סבלו מקשיי שינה ו-23 אחוזים סבלו מחרדה או דיכאון. יש לציין כי לפי מחקרים קודמים, 1 מ-10 חולי קורונה יסבול מתופעות לוואי 3 חודשים אחרי המחלה, ויותר. עם זאת במחקרים הרבים שפורסמו עד כה על הנזקים המתמשכים של קורונה ועל התסמינים של קוביד ארוך, לא היתה עד כה התייחסות לנשירת שיער.

אישה נוגעת בשיער שלה. ShutterStock
עד כה לא התייחסו לנשירת שיער כאל אחד התסמינים של קוביד מתמשך. אישה נוגעת בשיערה/ShutterStock

על פי האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה (AAD), נשירת שיער לאחר קורונה נובעת מטלוגן אפלוביום (telogen effluvium) - מצב נשירה הנגרם כתוצאה מהפרעה במחזור צמיחת השיער. מדובר במצב רפואי שגורם להפסקה בצמיחת השיער ולנשירתו בעקבות טראומה או מתח נפשי. לרוב, התופעה הזאת באה לידי ביטוי כשלושה חודשים בממוצע לאחר החשיפה הטראומטית, והיא נמשכת בין ששה לתשעה חודשים לפני שהשיער חוזר לעובי ולמראה הרגיל שלו. נשירה של עד 100 שיערות ביום נחשבת לנורמלית ותקינה, אולם אנשים שסובלים מטלוגן אפלוביום עלולים לאבד כמות גדולה פי 3 של שיערות מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully