וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מ-10 חולי קורונה יסבול מתופעות לוואי 3 חודשים אחרי המחלה, ויותר

הנה עוד סיבה למה ממש כדאי לכם להתחסן. דוח מקיף מאנגליה גילה כי יותר מדי אנשים חווים תסמינים מטרידים שבועות וחודשים לאחר שחלו בקורונה. את ההשפעה העתידית על הבריאות הפרטנית והכללית של האוכלוסיה עדיין מוקדם לקבוע, אבל ברור שיהיה מחיר

מנכל משרד הבריאות: "נשים בהיריון יוכלו ככל הנראה להתחסן נגד נגיף הקורונה"/משרד הבריאות

אחד מכל חמישה אנשים סובל מתופעות לוואי מתמשכות של covid-19 עד חמישה שבועות מרגע תחילת המחלה, כך על פי ניתוח חדש וגדול שנערך בבריטניה, שחווה בימים אלה התפרצות מוטציה של נגיף הקורונה. בנוסף, על פי הדוח אחד מכל עשרה אנשים שחלו בקורונה חווה תסמינים שונים למשך 12 שבועות או יותר.

המשרד לסטטיסטיקה לאומית בבריטניה (ONS) פרסם מידע ראשוני מדוח שלו על שכיחותו של "קוביד מתמשך", ההשפעה המתמשכת של זיהום נגיף הקורונה שיכול לפעמים להימשך חודשים. מספר מחקרים אחרים ברחבי העולם ניסו להתמודד עם שאלה זו בעבר, אך דוח חדש זה הוא אחד הגדולים והמעמיקים שנעשו עד כה. ה-ONS אומר כי הדוח הוא "עבודה מתקדמת מאוד" ועדיין בחיתוליו, אך הוא גילה כמה תובנות חשובות לגבי התופעה המסתורית של ה"קוביד המתמשך".

על פי נתוני סקר שנערך על מאות אלפי אנשים בבריטניה, במהלך השבוע האחרון של נובמבר 2020 חיו כ-186 אלף בני אדם בבריטניה עם תסמיני קוביד ארוכים שנמשכו בין חמישה ל -12 שבועות. התסמין הנפוץ ביותר היה עייפות, ואחריו שיעול, כאב ראש, אובדן טעם, אובדן ריח, כאב גרון, חום, קוצר נשימה, בחילות, שלשולים וכאבי בטן.

"נתונים ראשוניים אלה מדאיגים מאוד", אמר ד"ר דייוויד סטרין, מרצה קליני בכיר בבית הספר לרפואה באוניברסיטת אקסטר, שלא היה מעורב ישירות בסקר. "הם מספקים תובנות לגבי מגוון הסיבוכים המתרחשים, למשל, הסיכון להתקף לב, שבץ מוחי או אי ספיקת לב גבוה כמעט פי 12 בחולי קורונה מאשר בחולים דומים המאושפזים עם זיהומים אחרים ושיעורי ההתפתחות. סוכרת או אי ספיקת כליות היו פי 9 ו-10 פעמים בהתאמה", הוסיף, "אלה מאשרים את מה שראינו בעבודה במחלקות הקורונה, כי הנגיף הזה הוא יותר מזיהום נשימתי פשוט, ומדובר במחלה רב מערכתית".

אישה במסיכה משתעלת. ShutterStock
סוחבים את המחלה חודשים. אישה עם מסיכה משתעלת/ShutterStock

דיווחים רבים אחרים הראו כי זיהומי Covid-19 יכולים לעורר הפרעות פסיכיאטריות, כמו חרדה או דיכאון, תוך שלושה חודשים ממועד התחלת המחלה, אם כי זה לא פורט בסקר ONS החדש. אחד הסימפטומים המדווחים ביותר הוא תחושה מתמשכת של "עירפול מוחי", שבו אנשים נאבקים להתרכז וחווים אובדן זיכרון.

החוקרים עדיין מתחבטים בכדי להבין את ה"קוביד המתמשך". בעוד שניתן לראות סימפטומים מתמשכים עם זיהומים נגיפיים אחרים, כמו עייפות או שיעול, תופעות לוואי מתמשכות נראות סימן ההיכר של covid-19. יש הרבה רעיונות מדוע SARS-Cov-2 גורם לסיבוכים ארוכי טווח אלה, אך אין תשובות סופיות. דוח של המכון הבריטי הלאומי לחקר הבריאות (NIHR) שנערך בחודש אוקטובר הציע כי "קוביד מתמשך" עשוי להיות לא תסמונת אחת, אלא אולי עד ארבע תסמונות שונות: נזק קבוע לאיברים, תסמונת פוסט אשפוז בטיפול נמרץ, תסמונת עייפות פוסט-ויראלית והמשך סימפטומים של covid-19.

לא משנה מה תהיה הסיבה, "קוביד מתמשך" הוא בעיה שעלולה לגרום סבל עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם. באופן מדאיג, זה גם פותח את האפשרות האמיתית מאוד של covid-19 לגרום לדאגות בריאותיות נוספות בשנים ובעשורים הבאים, מה שעלול להעיק על מערכות הבריאות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully