וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האומיקרון דומה לשפעת ויש דרך אחת לגלות במה נדבקתם

חלק מההערכות טוענות כי אחד מכל שני אנשים מצוננים נדבק בווריאנט האומיקרון רק שהוא אינו יודע בשל התסמינים הזהים לשפעת. יש דבר אחד אחראי לעשות והוא חשוב במיוחד אם אתם פוגשים אנשים מבוגרים או הולכים לאירועים

בווידאו: תור לבדיקת קורונה בתל אביב/צילום: ראובן קסטרו

וריאנט האומיקרון עלול לגרום לבלבול רב בעונת החורף הזו מכיוון שמקרי הצטננות ושפעת נמצאים במגמת עלייה, כיוון שהזן החדש גורם לתסמינים דומים לאלו של שני המצבים האחרים.

אם לפני שאומיקרון הגיח לחיינו, אנשים יכלו להיות רגועים כאשר חוו תסמינים האופייניים לאלרגיות קלות או הצטננות קלה, כעת עם הגרסה החדשה בסביבה, יש חשש גובר שהתסמינים יכולים להעיד על הדבקה בקורונה. עד כה, חמשת התסמינים המובילים של זן האומיקרון הם: נזלת, כאב ראש, עייפות (קלה או חמורה), התעטשות וכאב גרון.

האפידמיולוגית הראשית למחלות זיהומיות מאוניברסיטת שיקגו, אמילי לנדון, אמרה לניו יורק פוסט שביצוע הערכות סיכונים על סמך תסמינים יהיה הרבה יותר קשה לביצוע מכיוון שהתסמינים של אומיקרון יכולים להיחשב בטעות כהצטננות או שפעת. לנדון אמרה עוד שאנשים רבים יכולים לקפוץ למסקנות שגויות מכיוון שהם יחשבו ש"התסמינים שלהם מתאימים רק לקטגוריה של הצטננות רגילה, לא לנגיף הקורונה".

אישה מצוננת. ראובן קסטרו
איך יודעים להבדיל בין שפעת לאומיקרון? אישה מצוננת/ראובן קסטרו

החורף הקרוב ישלט על ידי גרסת האומיקרון לאחר שמומחי בריאות אישרו כי הווריאנט השתלט על גרסת הדלתא בארה"ב וגם פה בישראל תוך שבועות ספורים מאז שזוהה לראשונה בדרום אפריקה. הסימפטומים של אומיקרון מסונכרנים עם הצטננות ושפעת למעט אובדן הטעם והריח, שעדיין ספציפי ל-COVID-19.

מומחים חוששים שהציבור, במיוחד המחוסנים, עלול לחשוב שהם פשוט סובלים מהצטננות בגלל תחושת ביטחון מזויפת מול האומיקרון, שעל פי מחקרים עדכניים גורם למחלה קלה. למרות שנחשבת למדבקת ביותר, הגרסה החדשה גורמת למחלה קלה יותר מאשר הזנים האחרים בהתבסס על מחקרים ראשוניים מדרום אפריקה ובריטניה.

במקביל, מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) הודיע כי לפי מחקר ראשוני, בדיקות אנטיגן מהירות עלולות להיות פחות רגישות בזיהוי וריאנט האומיקרון. ב-FDA לא הנחו לפי שעה להפסיק להשתמש בבדיקות האנטיגן, אך המליצו לאנשים שמקבלים תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן אך חשים תסמיני מחלה ללכת ולהיבדק גם בבדיקת PCR.

"הסיבה להיבדק עכשיו היא בשביל השקט הנפשי שלכם, אבל סיבה חשובה עוד יותר היא אם אתם הולכים למפגש ויש אנשים פגיעים. אם אתם מתכוונים להגיע לסוג כזה של התכנסות, זה לא קשור רק אליכם, אלא בהגנה על האנשים סביבכם", אמרו מומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully