וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לגעת! זה המקום עם הכי הרבה קורונה במשרד

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 7:24

דגימות שנלקחו ממשרד טיפוסי חושפות את 10 המקומות הכי מזוהמים בווירוסים וחיידקים במשרד ולצד הממצאים הצפויים (ידיות), יש גם כמה הפתעות בצמרת. כל הפרטים המלחיצים בכתבה

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

מקום העבודה הוא המקום שבו רובנו מבלים הכי הרבה מזמננו (חוץ מהבית) ואנחנו גם מרגישים שם די בנוח, אפשר לומר אפילו "מרגישים בבית". אלא שאת ה"בית" הזה אנחנו חולקים עם עוד לא מעט אנשים אחרים, חלקם זרים לגמרי, ואנחנו לא באמת יכולים לסמוך על ההיגיינה שלהם. בהלת האומיקרון - וריאנט הקורונה החדש - הזכירה לנו שוב שכמעט כל פריט או חפץ שאנחנו באים איתו במגע במשרד, בא במגע עם עוד עשרות אנשים אחרים. מה המשמעות של זה לבריאות שלנו, ומה הנקודות הכי מזוהמות במקום עבודה ממוצע?

מחקר חדש שנערך על ידי מעבדת Bio-Lab בדק מהם 10 הדברים שמכילים הכי הרבה חיידקים במקום העבודה. במקום הראשון, משהו שכנראה לא הייתם מנחשים: מתג האור בלובי. הממצאים גם מדגישים אזורים אחרים בעלי תנועה גבוהה, כמו ידיות של דלתות פנים וחוץ, המדפסת הקומתית ומכונת הקפה - שגם בהן אותרה נוכחות משמעותית של חיידקים שונים, עובשים ושמרים.

מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני כמעט שנתיים, משרדים רבים נסגרו ועבודה מהבית הפכה לדבר שבשגרה. כעת במקביל להתפרצות גרסת האומיקרון, מקומות עבודה רבים מחפשים את הדרך הבטוחה ביותר לחזור לשגרה, לשמור על בריאות העובדים ולקדם סביבת עבודה בטוחה והיגיינית. וזו אחת הסיבות שחשוב לדעת אילו "נקודות חמות" במשרד יכולות להוות מקור להדבקה. Bio-Lab ערכו את המחקר שלהם במשרד טיפוסי המשמש באופן קבוע כ-100 אנשים. עשרות משטחים נדגמו לאורך זמן, ונספרו מושבות חיידקים כמו אי קולי, ליסטריה וסלמונלה.

טבלת 10 המקומות הכי מזוהמים במקום העבודה על פי בדיקת של מעבדת Bio Lab. אינפוגרפיקה, מערכת וואלה!
טבלת 10 המקומות הכי מזוהמים במקומות עבודה, על פי בדיקת מעבדות Bio Lab/מערכת וואלה!, אינפוגרפיקה

בין הממצאים היו לבודקים כמה הפתעות: בעוד ידית הדלת הקדמית היא בדרך כלל חשודה מיידית, המחקר מדגים שהמקומות הנגועים ביותר הם אזורים שאנשים רבים נוגעים בהם, אך עוברים חיטוי לעתים רחוקות כמו מכונת הקפה, ידיות של כיסאות וכדומה. קורא טביעות אצבע - מקום נוסף שכולם נוגעים בו ומנקים אותו לעיתים רחוקות, נמצא במחקר במקום ה-16 והחמקמק, למשל. שאלה מעניינת נוספת היא כמה זמן יכולים לשרוד פתוגנים - אותם חיידקים, וירוסים ואורגניזמים מזיקים אחרים על משטחים? התשובה לשאלה זו מגיעה ממחקרים אחרים, שמהם עולה כי פתוגנים שונים יכולים לשרוד על משטחים למשך 48 שעות.

את הבדיקה ביצעו מעבדת Bio-Lab מטעם חברת Oosto, חברת AI (בינה מלאכותית) המספקת פתרונות בקרת גישה ללא מגע באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים. מהחברה נמסר כי "מספר גדל והולך של ארגונים פונים לטכנולוגיות ללא מגע כמו ביומטריה של הפנים כדי למזער סיכונים הקשורים לקורונה תוך שמירה על בריאות העובדים והמבקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully