וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דיאטת צום לסירוגין באמת עובדת? בדקנו

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 23:32

בפרק הרביעי של "תזונה על הפרק" שלחנו את גיל אבידור אלוני לברר בעזרת התזונאית רותי פינק מהו המדע העומד מאחורי הטרנד, והאם מדובר בדיאטת פלא שתהפוך אותנו לבריאים ורזים יותר

בשנים האחרונות דיאטת צום לסירוגין - או 16:8 כפי שחלק מכנים אותה - הפכה ללהיט בקרב מפורסמים רבים (היי, ג'ניפר אניסטון) ובעקבות זה אצל כל מי שמחפש את "השיטה הקלה" לרדת במשקל. בפרק הרביעי של "תזונה על הפרק" שלחנו את גיל אבידור אלוני לברר בעזרת התזונאית רותי פינק מהו המדע העומד מאחורי הטרנד הזה, והאם באמת מדובר בדיאטת פלא שתהפוך אותנו לבריאים ורזים יותר.

צום לסירוגין היא שיטת אכילה בה בפרק זמן מסוים ביממה אוכלים, וביתר הזמן - צמים, בליווי שתיית נוזלים ללא פחמימות כמו מים, תה וקפה ללא חלב ו/או סוכר. קיים מגוון פרוטוקלים לשיטה, והפופולרי ביותר הוא 16-8. כלומר, אוכלים על פני חלון זמן של 8 שעות במהלך היום.

לשיטה מיוחסים יתרונות בריאותיים רבים כמו שיפור במדדי דלקת, שיפור תסמינים במערכת העיכול, והפחתת גורמי הסיכון לתחלואה במחלות לב. במחקרים שבוצעו בחיות מעבדה אף נמצא כי צום לסירוגין עשוי להוריד את הסיכון לתחלואה בסרטן.

עוד בוואלה!

הטריק שהופך את דיאטת הצום לסירוגין לקלה יותר ליישום

לכתבה המלאה

עם זאת, חשוב לדעת כי השיטה ממש לא מתאימה לכל אחד. ישנם אנשים להם לא מומלץ לשהות בצום עקב סיבות בריאותיות כמו מחלות כליה, נטילת תרופות, היריון, תת משקל, היסטוריה של הפרעות אכילה ועוד. מעבר לכך, לשיטה עלולים להיות גם חסרונות פסיכולוגיים - עבור חלק מהאנשים תקופת הצום עשויה לגרום לסטרס ואף להוביל לאכילת יתר.

האזינו לפרק המלא של "תזונה על הפרק" כדי ללמוד עוד על דיאטת צום לסירוגין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully