וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הטרנד הזה באמת תורם לירידה משמעותית במשקל?

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 17:00

בפרק השני של "תזונה על הפרק", שלחנו את גיל אבידור אלוני לברר בעזרת התזונאית מירי חדד מה הסיפור עם תזונה קטוגנית. האם השם שיצא לה כפיתרון קסם להשמנה וכמרפאת מחלות אכן מבוסס? למי היא מתאימה - ולמי ממש לא?

הדיאטה הקטוגנית הגיעה לעולם בשנות העשרים של המאה הקודמת במטרה לסייע לילדים חולי אפליפסיה שאינם מגיבים לתרופות. בשנים האחרונות, צברה הדיאטה פופולריות בקרב אנשים רבים, וביניהם גם שלל ידוענים, ואין ספק שמדובר באחד הטרנדים הבולטים בעולם התזונה.

תזונה קטוגנית היא תזונה דלה מאוד בפחמימות בה אוכלים בעיקר שומן וכמות מוגבלת של חלבונים. העיקרון שעומד מאחורי הדיאטה הוא שבהיעדר מקור האנרגיה העיקרי של הגוף - הגלוקוז שמגיע מהפחמימות שאנו אוכלים (כמו למשל דגנים, פירות וקטניות), יעבור הגוף להשתמש בגופי קטון - מולקולות הנוצרות מפירוק של שומן.

מייחסים לדיאטה הקטוגנית יתרונות רבים. לדוגמא, היא עשויה לסייע באיזון רמות הסוכר עבור חולים בסוכרת מסוג 2. עם זאת, מדובר בדיאטה עם מגוון מצומצם מאוד של מאכלים שקשה להתמיד בה לאורך זמן, וכשהיא נעשית בצורה לא אחראית וללא פיקוח של איש או אשת מקצוע היא אף עלולה להוביל לחוסרים תזונתיים.

בפרק השני של תזונה על הפרק, שלחנו את גיל אבידור אלוני לברר בעזרת התזונאית מירי חדד מה הסיפור עם תזונה קטוגנית. האם השם שיצא לה כפיתרון קסם להשמנה וכמרפאת מחלות אכן מבוסס? למי היא מתאימה? למי ממש לא? והאם מדובר בעוד טרנד שעתיד לחלוף מן העולם? האזינו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully