וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סוגי מאכלים שיכולים לעזור בעצירת הזדקנות העור

אלמוג גולד

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 9:44

אין אחד שלא היה רוצה לעצור את ההזדקנות העור ותאי הגוף, אבל במקום קרמים והרבה מאוד כסף שנשפך, יש פיתרון קל ופשוט (וגם לא יקר) והוא נמצא בצלחת שלכם

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

זה לא סוד שרבים מנסים למצוא את מעיין הנעורים ובדרך משקיעים הרבה אנרגיות וכסף בקרמים עם הבטחות פלא, מתיחות והזרקות פנים ועוד. כל זה נעשה כשבפועל יש לנו מקורות אנטי אייג'ינג רבי עוצמה שאנחנו יכולים לקבל מהירקן השכונתי והיישר לצלחת.

בשגרת היומיום אנו נחשפים לזיהום אוויר, נמצאים בסטרס וניזונים מסוכרים, שמנים מחומצנים ומטוגנים ומזון מהיר המייצרים רדיקאלים חופשיים הפוגעים בתאי הגוף ומשבשים את יכולתם להכניס חומרי הזנה ונוזלים לתוכם, ובמקביל להוציא את הרעלים. בנוסף, ככל שעוברים השנים, העור הופך פחות עשיר בנוזלים וכך נוצרות נפילות וקמטים - העור נראה יבש ולא חיוני והאמת היא שגם תאי המוח כבר לא מה שהיו.

חומרים מופלאים בשם אנטיאוקסידנטים המצויים במאכלים בסיסיים שאנו יכולים למצוא בסביבתנו הטבעית יכולים להגן ולהאט מפני הנזקים הללו וליצר חיות ורעננות, מבפנים ומבחוץ.

הנה כמה מהמאכלים שיעזרו למראה והרגשה רעננים ולהאטת תהליכי הזדקנות:

פירות יער ופירות סגולים אדומים

פירות יער ודובדבנים. ShutterStock
מדד האנטי אוקסידנטים הגבוה ביותר. פירות יער/ShutterStock

תותים, פטל, אוכמניות וגם רימון, שזיף אדום ואסאי הם מהפירות הכי עוצמתיים וכדאי לאכול אותם בצורתם הטריה או קפואים. בנוסף, מומלץ מאוד לצרוך אותם ללא סוכר שקושר חלבונים ופוגע בתפקוד התאים.

פירות סגולים נחשבים לאלה עם מדד האנטיאוקסידנטים הגבוה ביותר - הקרויות יחידות orac - מהן רצוי לצרוך מינימום 1,000-2,000 יחידות ביום. בפירות היער יש בכל 100 גרם אלפי אנטיאוקסידנטים כאלה. בנוסף, אלו פירות עם מדד גליקמי יחסית נמוך. המשמעות היא שהם מקפיצים פחות את רמות סוכר בדם ומגנים מפני נזקי הסוכר.

חסות, עלי תבלין ועלים ירוקים

ירקות ירוקים. ShutterStock
חשוב במיוחד לקנות אורגני. חסה/ShutterStock

בשל ספיחת הרעלים הגבוהה מריסוסים, מומלץ לקנות ירקות עליים אלה מגידולים אורגניים. לעלים ירוקים יש שני פיטוכימיקלים מיוחדים שנקראים לוטאין וכלורופיל. הלוטאין מכונה "משקפי השמש הפנימיים" וספציפית מגן על העין מהתנוונות ונזקי השמש (תופעה שנפוצה בעיקר בגיל השלישי). הליקופן הוא אנטיאוקסידנט עוצמתי בעל יכולת הגנה וסילוק רעלים מהגוף ואף זירוז ריפוי צלקות ופצעים.

קקאו

קקאו נא. ShutterStock
תאכלו אותו ככה. קקאו נא/ShutterStock

אז נכון, זה לא שוקולד החלב שאתם מכירים, אבל בשוקולד המבוסס על קקאו שלא עבר קלייה ומלא באנטיאוקסידנטים יש כמה יתרונות חשובים. הקקאו הוא אחד ממרכיבי המזון העשירים ביחידות ה-orac . אם רוצים שזה יעבוד כדאי להימנע מתוספות סוכר, חומרים משמרים ושמנים מזוככים. כאמור, לפחות השוקולד שאתם מכירים.

תבלינים

תבלינים. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
מוסיפים הרבה מעבר לטעם. תבלינים/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

אם נראה שתבלינים הם משהו שולי בערך התזונתי של הארוחה אז דעו כי קינמון, טרגון, פלפל שחור וצ'ילי, אורגנו ותיבול בשורש ג'ינג'ר או כורכום טרי מוסיפים הרבה מעבר לטעם. כדאי לצרוך אותם טריים ולאפסן במקפיא.

מזונות עם ויטמין C

פירות הדר. ShutterStock
הוויטמין נוטה להתפייד. תפוזים ואשכוליות/ShutterStock

אנחנו מכירים אותו מהחורף ומשתמשים בו למניעת מחלות, אך הוויטמין הזה שנמצא בברוקולי, גמבות, עגבניות, גויאבות, כרוב, תרד, קיווי ועוד - אחראי על למעלה מ-300 תהליכים ביולוגים בגוף, ומעבר להיותו מנטרל רדיקלים חופשיים הוא גם מאזן הורמונאלית. חשוב לדעת שהוויטמין נוטה להתפייד ולכן נקבל אותו בעיקר מצריכת ירקות ופירות טריים.

אגוזי מלך (לא קלויים)

אגוזי מלך. ShutterStock
מגנים על המוח, אבל לא רק. אגוזי מלך/ShutterStock

מלך האגוזים שדומה בצורתו למוח אכן מגן על התנוונות תאי איבר זה, ולא רק. הוא מכיל אומגה 3, חומצת שומן אנטילקטית, המלחלחת את תאי הגוף, משבחת את מראה העור ואפילו את מצב הרוח והריכוז.

משלבים את כל אלה בתפריט? כדאי להעשיר את הצלחת כל פעם בעוד משהו חדש. בנוסף חשוב לזכור לשתות מספיק נוזלים כדי ללחלח את העור, לאזן רמות סטרס ולנסות להמנע מצריכת סוכרים וחומרים משמרים, מיצבים ומחמרי טעם וריח המשבשים את חילוף החמרים בתאי הגוף .

אלמוג גולד היא נטורופטית ומטפלת בתזונה היא אחת מעשרות המרצים שישתתפו בכנס אוכלים בריא 12 שייתקיים בתאריכים 18-19 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים. הכנס יכלול הרצאות, סדנאות בישול בריא, סדנאות חווייתיות ומתחם דוכני בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully