וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 סיבות בריאות לאכול שוקולד

מאת: מערכת וואלה! בשיתוף עם תנובה

26.1.2015 / 10:50

הוא עוזר לנו להרגיש שבעים, משפר את תחושת הערנות ויכול אפילו לשפר את עמידות העור לקרינת השמש - עשר סיבות טובות מאוד להמשיך לאכול שוקולד

שוקולד. ShutterStock
חלק חשוב בתפריט היומי/ShutterStock

אם גם אתם נאבקים במשקל הגוף שלכם והחלטתם שממחר אין יותר מתוקים, כדאי שתשקלו להוריד מרשימת האיסורים את השוקולד: הוא יכול לעזור לכם להרגיש שבעים ולמנוע מכם לנשנש עשרה דברים אחרים. עשר עובדות על שוקולד שיגרמו לכם להחזיר את השוקולד לתפריט היומי (וגם לחייך):

שוקולד עוזר בהגנה מפני השמש: לא, זה לא אומר שאפשר להפסיק להשתמש במסנני קרינה, אבל שוקולד מריר טוב לעור שלנו: יש בו אנטי?אוקסידנטים שמגנים עלינו מפני נזקי ה?UV.

שוקולד עושה מצב רוח טוב: בשוקולד מריר יש רכיבים טבעיים שתורמים לתחושת אופוריה. אוכלי שוקולד גם מדווחים כי הם מרגישים מתוחים פחות. בשוקולד יש רכיבים שמאזנים את הגוף ומעכבים את שחרור הורמוני המתח.

שוקולד עוזר בהפחתת תסמיני PMS: בשוקולד מריר יש מגנזיום, מינרל שעוזר בהפחתת תסמינים קדם וסתיים: התכווצויות, עייפות ודיכאון.

שוקולד תורם לתחושת השובע: שוקולד עשיר בסיבים תזונתיים שידועים בתרומתם לתחושת השובע, ומי שמרגיש שבע אוכל פחות. במקום לאכול עשרה דברים משמינים ולא בריאים, עדיף לנגוס בקוביית שוקולד ולתת לרעב לחלוף. שוקולד מריר יעיל הרבה יותר בתרומה לתחושת השובע משוקולד חלב והוא עשוי לתרום להפחתת החשק למתוקים, מלוחים ומאכלים שומניים למיניהם.

שוקולד בלגי. ShutterStock
מי צריך סירופ נגד שיעול כשיש שוקולד/ShutterStock

שוקולד מפחית את הסיכוי לשבץ: לפי מחקר שהתקיים בשוודיה סיכוייהן של נשים שאכלו יותר מ?45 גרם שוקולד בשבוע ללקות בשבץ היו נמוכים ב?20 אחוזים לעומת נשים שאכלו פחות מ?9 גרם שוקולד בשבוע.

שוקולד מאזן את פעילות הלב: הלב של אוכלי שוקולד מקבל יופי של שירות: לחץ דם נמוך יותר, ירידה בערכי הכולסטרול הרע (LDL) והסיכויים למחלות לב קטנים בהתאם. בשוקולד מריר יש אלמנט אנטי דלקתי שמסייע בהפחתת סיכונים קרדיווסקולריים.

שוקולד עשוי לעזור במלחמה בסוכרת: במחקר קטן שהתבצע באיטליה התגלה שאכילה קבועה של שוקולד משנה את הרגישות לאינסולין ומפחיתה את הסיכון להתפתחות סוכרת.

שוקולד עוזר בהפחתת השיעול: תאוברומין (אלקלואיד של צמח הקקאו) המצוי בשוקולד, מפחית את פעילות עצב הווגוס, החלק במוח שאחראי על הפעלת התקפות השיעול הבלתי נגמרות. לפני כמה שנים דיווחו ב?BBC על כך שמדענים מנסים לרקוח תרופה שמכילה תאוברומין ותשמש תחליף לסירופ נגד שיעול, שמלבד טעמו הלא סימפטי גם נושא תופעות לוואי שונות.

שוקולד משפר את הראייה והחשיבה: בשוקולד יש מרכיבים שפועלים כמו אספירין, ועוזרים בזרימת הדם ובסירקולציה שלו. שוקולד משפר את זרימת הדם גם לאזור העיניים ובשל כך ביכולתו לשפר גם את הראייה. זרימת הדם המשופרת מסייעת גם ביכולת הלמידה, כי היא תורמת לתחושת הערנות. יש בו את כמות הקפאין המדויקת הנדרשת לגוף כדי להתעורר, כך שאפשר לוותר על הקפה או התה.

  • עוד באותו נושא:
  • שוקולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully