וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מה קרה למשפחה שהחליפה את המזון שלה לאורגני?

25.6.2015 / 7:00

משפחה השבדית שמונה 5 נפשות השתתפה בניסוי שבחן את ההשפעות של אכילת מזון אורגני. אחרי שבועיים שבהם אכלו רק מוצרים אורגניים, נעלמו מגופם כמעט כל חומרי ההדברה

יוטיוב

אוכל אורגני נמצא במרכז דיון בריאותי כבר כמה שנים. אלה שמצדדים בו טוענים כי הוא טוב לבריאות שלנו מכיוון שאינו מכיל רעלנים וחומרי ריסוס שעלולים לפגוע בבריאות ולהוביל למחלות שונות. מנגד, יש את אלה שטוענים כי היתרונות שלו מוערכים יתר על המידה, והעלות הגבוהה שלו ביחס לאוכל שאינו אורגני לא שווה את זה. רשת סופרמרקטים אורגנית משבדיה ערכה ניסוי בשיתוף המכון השבדי לסביבה וביקשה ממספר משפחות לשנות את התזונה שלהם לתזונה אורגנית. התוצאות היו מפתיעות.

משפחה אחת שלקחה חלק בניסוי היא משפחת פאמבוק - ההורים אנט (39) ומאטס (40), צ'ארלי (3) ושתי אחיותיו, ונדלה (12) ואוולינה (10). המשפחה בת חמש הנפשות לא ניזונה מאוכל אורגני לפני הניסוי שכן לדברי האם אנט "הוא עולה הרבה יותר מ'אוכל רגיל'".

אילוסטרציה. ShutterStock
פחות חומרי הדברה/ShutterStock

בשבועיים של הניסוי שנערך על ידי הרשת האורגנית COOP, אכלה המשפחה רק מזון אורגני, כאשר בתחילתו נלקחו מכולם דגימות שתן בהן נמצאו עקבות של חומרי הדברה לחרקים, ביניהם היגרו כלוריד, כלורופירופנס, דיינון - קוטל פטריות, סיפרמטרין ועוד. בסוף הניסוי, כשנלקחו בדיקות השתן בשנית, מצאו החוקרים כי כמעט כל עקבות המדבירים נעלמו מגופם.

בדו"ח שפירסמו החוקרים הם אמרו כי בשבועיים בלבד כמות חומרי ההדברה המזיקים ירדה בכ-10 אחוזים. לדבריהם, במונחים יחסיים, הילדים חוו ירידה משמעותית יותר מהוריהם, אותה ניתן ככל הנראה ליחס למשקל הגוף הנמוך שלהם ולכמות האוכל שאכלו. לסיכום הם כתבו "כי בחירה במזון אורגני לא רק מורידה את כמות הכימיקלים שאנחנו נחשפים אליהם דרך מה שאנחנו אוכלים, אלא גם מורידה את הסיכונים הבריאותיים לטווח הארוך".

"כשאת שומעת את זה, את יש חושבת על הילדים שלך", אמרה האם אנט, "המון כימיקלים הוצאו מגופם ואני ממש לא רוצה שהם יחזרו לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully