היתרון המדהים של הוספת פטריות לתפריט היומי שלכם

הקורונה שמה רבים במצבים שהם לא היו מורגלים אליהם לפני, ולא מעט אנשים חוו דיכאון לאחרונה. מחקר חדש מצא כי תוספת קטנה של פטריות ביום יכולה למנוע חרדה ולהוריד תסמיני דיכאון

17/10/2021
כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים (מערכת וואלה!)

פטריות נחשבות לאחד מהירקות הכי דלים בקלוריות והכי מזינים. כעת מחקר חדש מצא כי הן יכולות להועיל לא רק פיזית אלא גם נפשית. חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט טוענים שצריכת פטריות יכולה להוריד את הסיכון לפתח דיכאון.

מחקרים קודמים חשפו יתרונות בריאותיים רבים בהוספת פטריות לתפריט, כולל שיפור ההגנה של הגוף מפני סרטן ומניעת אלצהיימר. הדוח החדש אסף נתוני בריאות נפש ותזונה של למעלה מ-24,000 מבוגרים בארה"ב בין השנים 2005 ל-2016. הממצאים שהופיעו בכתב העת Journal of Disorders מגלים כי פטריות מכילות ארגוטוניון, נוגד חמצון העשוי להגן על התאים והרקמות מפני נזקים.

עוד בוואלה!

קודם כל פטריות: 5 סיבות בריאות לאכול פטריות

לכתבה המלאה

"פטריות הן המקור התזונתי הגבוה ביותר של חומצת האמינו ארגוטוניון - נוגדת דלקת שאינה ניתנת לסינתוז על ידי בני אדם", אומר החוקר הראשי הדוקטורנט ג'יבריל בא בהודעה לאוניברסיטה, "רמות גבוהות של המרכיב הזה עשויות להפחית את הסיכון לעקה חמצונית, מה שיכול גם להפחית את תסמיני הדיכאון".

מחברי המחקר מוסיפים כי נוגדי חמצון יכולים גם למנוע מצבים נפשיים אחרים כגון סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית.

תוסיפו אותן לתפריט. פולנטה עם פטריות(צילום: ShutterStock)

החוקרים מצאו שפטריות כפתור (שמפיניון) הן מקור עשיר לאשלגן. הצוות מאמין כי חומר מזין זה יכול למלא תפקיד מרכזי בהורדת החרדה. זנים אחרים של פטריות, כגון Hericium erinaceus (רעמת האריה), עשויים גם לעורר גורמים היכולים למנוע הפרעות נוירופסיכיאטריות.

הצוות בחן קבוצת מבוגרים בגיל ממוצע של 45. רוב המשתתפים (66 אחוזים) היו אנשים לבנים, שכן על פי מחברי המחקר בדרך כלל נשים לבנות בעלות השכלה גבוהה, הן הקבוצה הסבירה ביותר לכלול פטריות בתזונה היומית שלהן.

התוצאות מראות קשר חזק בין אכילת פטריות לבין שיעורי דיכאון נמוכים יותר. קשר זה נשאר יציב לאחר שגורמי סיכון אחרים לבריאות הנפש כמו מחלות בדיווח עצמי, שימוש בתרופות והרגלי תזונה אחרים נלקחו בחשבון. "המחקר מוסיף לרשימה ההולכת וגדלה של היתרונות הבריאותיים האפשריים של אכילת פטריות", אומר פרופסור ג'ושוע מוסקט, חוקר מכון הסרטן של פן סטייט ומומחה למדעי הבריאות הציבורית.

האם כדאי להחליף בשר בפטריות?

צוות פן סטייט בדק גם החלפת מזונות אחרים בפטריות כדי לבדוק אם מזון העל הזה מספק יתרונות בריאותיים נוספים. הם מצאו כי החלפת מנה אחת של בשר אדום או מזון מעובד בכל יום לא גרמה לירידה נוספת בשיעורי הדיכאון.

חוקרים מציינים כי מעט מחקרים בדקו את הקשר בין אכילת פטריות רגילות לבין דיכאון. רוב המחקרים עד כה כללו פחות ממאה אנשים במסגרת קלינית. הצוות מוסיף כי ממצאיהם מדגישים את החשיבות של מזון העל הזה לרווחה הפיזית והנפשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully