האם אפשר לחזק את המערכת החיסונית בעזרת תזונה?

החורף הקרוב הולך להיות מאתגר במיוחד - מצד אחד, מגפת הקורונה מסרבת להיעלם מחיינו, ומצד שני, השפעת מחכה לנו ממש מעבר לפינה. המאכלים האלה עשויים לעזור למערכת החיסונית שלכם להתכונן לעונת השיא שלה

מערכת וואלה! בריאות
בווידאו: ממצאי דוח המבקר על רפואה בקהילה במשבר הקורונה (צילום: משרד מבקר המדינה)

בחורף הזה כולנו ננסה לחמוק מתחלואה - שפעת, קורונה או 'סתם' הצטננות, אף אחת מהאפשרויות הללו לא נעימה במיוחד. פרט לחיסון נגד שפעת - שהוא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון להידבק בה, ולהקפדה על הרגלי ההיגיינה והריחוק החברתי, שכבר הפכו לחלק מהשגרה שלנו והם האמצעים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לנקוט כדי להימנע מהידבקות בקורונה ובכל שאר הווירוסים הלא נעימים שמסתובבים, האם יש עוד משהו שאנחנו יכולים לעשות?

חשוב להגיד שאין כאן פתרונות קסם. המערכת החיסונית שלנו היא דבר מורכב מאוד ומושפעת מכל מיני גורמים, אך אחד הדברים שנחוצים לפעילות התקינה שלה זה אספקה שגרתית ושוטפת של רכיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. שילוב של מאכלים מגוונים בתזונה יכול לסייע לגוף לקבל את כל הנחוץ לו, ובמיוחד רכיבים שיש להם חלק פעיל בתמיכה במערכת החיסונית. עדינה בכר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת, מונה כמה מהמאכלים הללו:

עוד בוואלה! NEWS

זה רשמי: נמצאה השיטה הכי בריאה לבשל אורז

לכתבה המלאה

פטריות שמפיניון

הפטריות מכילות סלניום שמחסור בו עלול לגרום לתחלואה קשה יותר בשפעת, למשל. פטריות אלה מכילות גם ריבופלבין וניאצין - ויטמינים מקבוצת B שמסייעים לפעילות המערכת החיסונית

יכולות לעזור לכם להתחמק ממקרה קשה של שפעת. ניוקי עם פטריות שמפיניון (צילום: shutterstock)

נבט חיטה

הנבט הוא חלק הרבייה של זרעי החיטה, והוא עשיר בחומרים מזינים. שילובו בתזונה הוא דרך נהדרת להשיג אבץ, נוגדי חמצון וויטמינים מקבוצת .B בנוסף, נבט חיטה מספק תערובת טובה של סיבים, חלבונים ושומן בריא. במתכונים תוכלו להחליף חלק מהקמח הרגיל בנבט חיטה.

יוגורט דל שומן

יוגורט כמו מוצרים מותססים אחרים מכיל חיידקים פרוביוטיים שהם חיידקים מועילים שחיים בגוף האדם ותומכים בתפקוד התקין של מערכות שונות - בהן העיכול והחיסון. במידה ויש יוגורט בתוספת ויטמין D, הדבר מומלץ עוד יותר מכיוון שאנשים עם רמות ויטמין D נמוכות עשויים לחלות בהצטננות או בשפעת ומחקרים עדכניים מצביעים גם על קשר בין מחסור בוויטמין זה ובין הידבקות ותחלואה קשה יותר בקורונה.

יוגורט עם גרנולה ואגוזים (צילום: shutterstock)

תרד

תרד מכיל המון חומרים מזינים: אחד מהם הוא חומצה פולית, המסייעת לגוף ליצור תאים חדשים ולתקן פגמים בדנ"א. התרד עשיר בסיבים, בנוגדי חמצון כמו ויטמין C ועוד. ניתן לאכול תרד לא מבושל או להוסיף אותו לתבשילים ומאפים.

תה

תה (עם או בלי קפאין) מספק פוליפנולים ופלבנואידים הנלחמים במחלות. מדובר בנוגדי חמצון עוצמתיים שנקשרים לרדיקלים חופשיים המזיקים לתאים ומשמידים אותם.

מכיל נוגדי חמצון וויטמינים. ברוקולי בפשטידה (צילום: shutterstock)

ברוקולי

ברוקולי מגביר את פעילות מערכת החיסון. הוא מכיל את הוויטמינים A ו-C וכן, את נוגד החמצון גלוטתיון.

שום

שום לא מבושל יכול לעזור בסילוק זיהומים בעור בזכות יכולתו להילחם בחיידקים, נגיפים ופטריות. כדי להפיק ממנו את מירב היתרונות הבריאותיים, צריך להשתמש בדבר האמיתי - ולא באבקות שום למיניהן. ובנוסף, הוא עשוי לסייע גם בהפחתת רמת הכולסטרול.

מרק עוף

יש המון מיתוסים הקשורים במרק עוף כ"תרופת סבתא", אך מתברר שיש למיתוסים אלה בסיס. מרק עוף תוצרת בית באמת יכול להקל על הסימפטומים הפיזיים בזמן מחלה, ועשוי אף לקצר את משכה.

לתרופת הסבתא הזאת יש קבלות. מרק עוף של מסעדת סנדר (צילום: דרור עינב)

ג'ינג'ר

מלבד היתרון המשמעותי של ג'ינג'ר שיכול להקל על בחילות והקאות, שורש זה הוא גם מקור טוב לנוגדי חמצון. הוסיפו ג'ינג'ר למאכלים מטוגנים או מוקפצים, או חלטו אותו במים חמים להכנת תה. נוגדי חמצון עובדים בצורה הטובה ביותר בגוף כאשר צורכים אותם הישר מפירות וירקות ולא כתוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully