וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך כמה זמן חולה קורונה ידביק את כל בני הבית?

מחקר חדש של ה-CDC מראה שהדבקה בבית היא נפוצה וגם מתרחשת מאוד מהר. לאור הממצאים, הם ממליצים לכל מי שנחשף לקורונה או חשוד כחולה לבודד עצמו משאר בני הבית באופן מיידי, עוד לפני בדיקה

בווידאו: גמזו אומר שתוגבר האכיפה בחברה הערבית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

ההתפשטות של נגיף הקורונה בתוך בית שאחד מדייריו חלה היא עניין "נפוץ" והיא מתרחשת זמן קצר לאחר תחילת המחלה - כך קובע מחקר חדש שנערך בשיתוף עם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC).

בהתאם לממצאי המחקר ב-CDC מעדכנים את ההנחיות שלהם לציבור וממליצים למי שחשוד כחולה או מי שנחשף לחולה מאומת ב-covid-19 לבודד את עצמו משאר בני הבית עוד לפני שהוא נבדק ומקבל תוצאות. כך עולה מדוח התחלואה והתמותה השבועי שמפרסם ה-CDC מדי יום שישי.

"היות שבידוד מהיר של חולי covid-19 יכול להפחית הדבקה, מי שחושדים שיש סיכוי שהם חולים צריכים לבודד את עצמם בתוך הבית, ולהשתמש בחדר שינה וחדר רחצה נפרד משאר בני הבית - ככל שהדבר מתאפשר עבורם", כתבו החוקרים. בנוסף, המליצו החוקרים לכל בני הבית לעטות מסיכות לאורך כל זמן שהותם בחללי הבית המשותפים.

אישה יושבת מול לפטופ עם מסיכה ומחטאת ידיים. ShutterStock
ההמלצה היא להתבודד גם משאר בני הבית מוקדם ככל האפשר. אישה עובדת מהבית עם מסיכה ואלכוג'ל/ShutterStock

מדובר במחקר מתמשך בתמיכת ה-CDC שעקב אחרי 101 אנשים שנדבקו בקורונה בנאשוויל, טנסי ובמרשפילד, וויסקונסין במהלך החודשים אפריל-ספטמבר 2020, וגם אחר כל האנשים שהתגוררו עמם באותו בית - 191 במספר. החולים הוכשרו לאסוף בעצמם דגימות עצמיות מדי יום במשך שבועיים שכללו משטחי מטוש מהאף ולעתים גם דגימות רוק. ובנוסף, הם ניהלו רישום של תסמיניהם.

ההדבקה קרתה מאוד מהר: יותר ממחצית האנשים (53%) שהתגוררו באותו בית עם חולה מאומת נדבקו בתוך שבוע, רובם (75% מהנדבקים) ב-5 הימים הראשונים להופעת הסימפטומים של החולה המקורי בבית.

ילדה משחקת עם סבא וסבתא וכולם עוטים מסיכות כירורגיות. ShutterStock
שיעור הדבקה של 53% תוך שבוע, בין אם החולה המקורי היה מבוגר או ילד. ילדה משחקת עם סבא וסבתא, כשכולם עוטים מסיכות/ShutterStock

"ההדבקה היתה משמעותית והיא התרחשה בין אם החולה המקורי בבית היה מבוגר או ילד", ציינו החוקרים. שיעור הדבקה בתוך הבית של 53 אחוזים הוא שיעור גבוה יותר ממה שתועד במחקרים עד כה. מחקרים קודמים שהניבו ממצאים בתחום זה דיברו על שיעור הדבקה בבית שנע בין 20 ל-40 אחוזים.

"ממצא חשוב נוסף של המחקר הוא שפחות ממחצית בני הבית שנדבקו בקורונה דיווחו שהם סובלים מתסמינים בזמן שההדבקה שלהם אומתה לראשונה", כתבו החוקרים. "רבים מהם לא דיווחו על תסמינים כלל במהלך 7 הימים שבהם עקבו אחריהם החוקרים. עובדה זו מדגישה את היתכנותו הגבוהה של תרחיש הדבקה על ידי חולים א-סימפטומטיים משניים ויותר מכך את חשיבותו של הבידוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully