וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שהילדים שלכם צריכים לאכול כדי להיות שמחים יותר

התזונה של הילדים שלנו חשובה מאוד עבור הבריאות הפיזית שלהם, אבל גם עבור זו הנפשית. מחקר חדש מצא קשר בין כמות הפירות והירקות שהילד אוכל ובין רווחתו הנפשית

יודע כל הורה כמעט כי לגרום לילד לאכול פירות וירקות זה לא עניין פשוט. ולמרות זאת, כולנו יודעים שאכילה של פירות וירקות (חמישה ביום ליתר דיוק) יכולה לעשות פלאים לבריאותנו הגופנית. עם זאת, הקשר בין תזונה לרווחה נפשית, במיוחד אצל ילדים, אינו מובן כל כך. מחקר חדש מאוניברסיטת מזרח אנגליה גילה שילדי בית ספר תיכון שאוכלים מספר גדול יותר של פירות וירקות נוטים לקבל ציונים טובים יותר במבחני בריאות הנפש.

המחקר שפורסם בכתב העת BMJ Nutrition Prevention & Health, מצא גם כי אכילת ארוחת בוקר וארוחת צהריים מזינה קשורה לשיפור הרווחה הרגשית בקרב ילדים בגיל בית הספר היסודי והתיכון, וכי לתזונה לקויה יש השפעה ניכרת על מידת האלימות והוויכוחים של הילד.

נתוני סקר נאספו מכמעט 9,000 ילדים ב 50 בתי ספר ברחבי נורפולק, בריטניה. מתוך התלמידים שנבחרו, 7,570 למדו בבית הספר התיכון ו-1,253 בבית הספר היסודי. כל אחד התבקש לדווח בעצמו על בחירותיו התזונתיות, כאשר לאחר מכן התלמידים עברו בדיקות מתאימות לגיל של רווחה נפשית.

הממצאים הראו כי רווחתם הנפשית גדלה עם צריכת פירות וירקות, אכילת מנה אחת או שתיים מדי יום הובילה לציון גבוה ב-1.42 נקודות מאלו שאכלו אף אחת, ואילו אכילת כל חמש המנות המומלצות הייתה קשורה לציון גבוה של 3.73 נקודות.

ילדים אוכלים נכון. ShutterStock
טוב לבריאות הפיזית והנפשית. ילדה אוכלת אבטיח/ShutterStock

"גילינו שאכילה בריאה קשורה לרווחה נפשית טובה יותר בקרב ילדים. וכי בקרב ילדי תיכון בפרט, היה קשר ממש חזק בין אכילת תזונה מזינה, עשירה בפירות וירקות, לבין רווחה נפשית טובה יותר", אמר ד"ר ריצ'רד הייהו, מבית הספר לרפואה בנוריץ' בהודעה לעיתונות. עוד נמצא כי רק כרבע מתלמידי בית הספר התיכון ו-28.5 אחוז מתלמידי בית הספר היסודי דיווחו על אכילת חמש מנות פירות וירקות ביום, בעוד 10 אחוזים ו-9 אחוזים בהתאמה אמרו שהם לא אוכלים כלל.

לסוג ארוחת הבוקר נמצאה גם השפעה בולטת במיוחד על בריאות הנפש: "ילדים שאכלו ארוחת בוקר מסורתית חוו רווחה טובה יותר מאלו שאכלו רק חטיף או משקה", המשיך ד"ר הייאו. "אך לילדי בית ספר תיכון ששתו משקאות אנרגיה לארוחת הבוקר היו ציוני רווחה נפשיים נמוכים במיוחד, אפילו נמוכים יותר מאשר עבור אותם ילדים שלא צורכים ארוחת בוקר כלל".

"על פי הנתונים שלנו, בכיתה של 30 תלמידי תיכון, בסביבות 21 היו אוכלים ארוחת בוקר רגילה, ולפחות מארבעה לא היה מה לאכול או לשתות לפני תחילת השיעורים בבוקר". מספר דומה של תלמידים השתתפו בשיעורי אחר הצהריים מבלי שאכלו ארוחת צהריים, שלדברי החוקרים יכולה להשפיע על הביצועים האקדמיים כמו גם על הצמיחה וההתפתחות הפיזית.

עוד בוואלה!

בלי לריב: הכללים שיעזרו לכם לגדל ילדים שאוכלים הכל

לכתבה המלאה

זהו כמובן לא המחקר הראשון שנעשה בנושא. במחקר שערכו מדענים מאוניברסיטת גטבורג שבשבדיה למשל, ופורסם ב-2018 בכתב העת BMC Public Health נמצא כי ילדים עם הרגלי אכילה טובים נוטים להרגיש טוב יותר עם עצמם.

החוקרים הצליחו לבודד מספר עקרונות שחזרו על עצמם בקרב הילדים השמחים יותר. אכילת דגים פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, הגבלת צריכת סוכר ושומן, אכילת מוצרי מזון מלאים ולא מעובדים וצריכת פירות וירקות הובילו באופן ברור לתחושת הערכה עצמית טובה יותר של הילדים, הפחיתו את הבעיות הרגשיות עליהן דיווחו הילדים ואפילו שיפרו את יחסיהם עם הוריהם ועם ילדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully