וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו השיטה הכי יעילה שתגרום לילדים שלכם לאכול ירקות

עודכן לאחרונה: 2.7.2021 / 7:37

גם הילדים שלכם מסרבים לאכול ירקות ולא משנה איך אתם מגישים להם אותם? מחקר חדש מצא דרך פשוטה יחסית להגדיל את צריכת הירקות של ילדים. ככה זה עובד

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

זו אחת ממשימות העל שנדרשים הורים לעשות - לגרום לילדים שלהם לאכול יותר ירקות. מחקר חדש מצא שיש דרך הרבה יותר טובה ונעימה מאשר לעבוד עליהם ולהחביא ירקות באוכל שלהם - פשוט צריך להגדיל את כמות הירקות בצלחת.

במחקר הנוכחי הראו חוקרים כי מנות גדולות יותר של ירקות הביאו לכך שילדים הגדילו את צריכת הירקות שלהם ב-68 אחוזים בממוצע (תוספת של 21 גרם), בניסוי בן 4 שבועות שכלל 67 ילדים בגילאי 3 עד 5. צוות המחקר השתמש בברוקולי ותירס כירקות הבדיקה שלהם, והכפיל את הכמות שהוגשה מ-60 גרם ל-120 גרם - כדי לראות האם וכיצד זה ישנה את הרגלי האכילה של הילדים.

"הגידול שראינו במחקר שווה לכשליש מנה או ל-12 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת לילדים צעירים", הסביר התזונאי הקליני האנים דיקטאס מאוניברסיטת פנסילבניה, "אסטרטגיה זו עשויה להיות שימושית להורים, למטפלים ולמורים שמנסים לעודד את הילדים לאכול את כמות הירקות המומלצת לאורך כל היום".

ילד אוכל צ'יקן נאגטס. ShutterStock
"אם אתה מציע ירקות לצד נאגטס עוף - אתה עלול להתאכזב". ילד אוכל נאגטס/ShutterStock

סוג הירקות שנבחר, המזון שלצידו הם הוגשו וגם הכמות - כולם היו משתנים שהשפיעו על צריכת הירקות. במקרה זה, החוקרים ניסו להוסיף חמאה ומלח לירקות בחלק מהבדיקות. עם זאת, זה לא השפיע באופן משמעותי על כמות הירקות שהילדים אכלו, ללא קשר לגודל המנה. גודל המנות לכשעצמו היה אסטרטגיה יעילה הרבה יותר לשיפור התזונה שלהם.

ייתכן שהסיבה לכך היא שהירקות בניסוי היו ירקות פופולרים למדי גם ללא חמאה ומלח: 76 אחוזים מהילדים דירגו את הירקות כ"סתם בסדר" או אפילו" טעימים", והחוקרים אומרים כי בחירת המזון חשובה. לצד הברוקולי והתירס הוגשו מקלות דגים, אורז, רסק תפוחים וחלב. "בחרנו במאכלים שבדרך כלל ילדים אוהבים, אך לא במאכלים האהובים ביותר על הילדים", אומרת מדענית התזונה ברברה רולס, גם היא מאוניברסיטת פנסילבניה, "אם אתה מציע ירקות לצד נאגטס עוף אתה עלול להתאכזב".

"שילובי מזון הם משהו שצריך להיות מודע אליו, כי עד כמה מוחשיים הירקות בהשוואה למאכלים האחרים בצלחת ישפיע על התגובה לגודל המנה. צריך לוודא שהירקות טעימים למדי בהשוואה למזונות אחרים". במילים אחרות, רוב הסיכויים שככל הנראה יהיו תוצאות שונות עם ירקות שונים, אולי כאלה שילדים פחות אוהבים.

החוקרים מעוניינים לערוך בדיקות נוספות על האופן בו גודל המנות ואפילו שילובי המזון עשויים לעבוד. "חשוב להגיש לילדים הרבה ירקות, אבל חשוב גם להגיש להם כאלה שהם אוהבים מכיוון שהם צריכים להתחרות במאכלים האחרים בצלחת", אומר רולס, "הורים יכולים לחשוף ילדים בהדרגה לירקות חדשים, בישולם באופן שילדם נהנה ממנו, והתנסות בטעמים ותבלינים שונים שהילדים יזהו וכך יאהבו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully