פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הצלחת הזו תגרום לילדים שלכם לאכול יותר פירות וירקות

      אתם בטח חושבים שניסיתם כבר את כל השיטות לגרום לילד שלכם לאכול יותר פירות וירקות, אבל יש לנו הרגשה שאת השיטה הבאה טרם העמדתם למבחן. האמת היא נשמעת כל כך פשוטה ששווה לנסות

      ילדים אוכלים ירקות (ShutterStock)
      האם באמת יש דרך שתגרום להם לאכול יותר ירקות (צילום: shutterstock)

      אם אתם הורים לילדים בוודאי יצא לכם לקרוא לא מעט כתבות שכותרתן "כך תשכנעו את ילדכם לאכול יותר פירות וירקות". ובכן, המחקר הנוכחי שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מצא שיטה מאוד פשוטה, אבל על פי תוצאותיו גם יעילה. הכל תלוי בצלחת שעליה אתם מגישים את האוכל.

      החוקרים ערכו מחקר על 325 ילדים בגן חובה בקולורדו. בשעת ארוחת הצהריים הם נתנו לילדים שתי סוגי צלחות. הסוג הראשון היה צלחות לבנות פשוטות וחלקות ואילו הסוג השני היה צלחות עליהן הוטבעו ציורים של פירות וירקות. "התמונות על צלחות ארוחת הצהריים עשויות להצביע על נורמה חברתית של צריכת ירקות ופירות שתעודד התנהגות תזונתית נכונה יותר של הילדים בכיתה", אמרה מחברת המחקר אמילי מלניק מאוניברסיטת קולורדו דנוור לסוכנות הידיעות רויטרס .

      עוד בנושא:
      מה הילד שלכם אכל בגן היום?
      5 שאלות שחשוב לשאול לפני שבוחרים גן
      איך גורמים לילדים לאכול בריא גם בחופש הגדול?

      ילדים אוכלים נכון (ShutterStock)
      יעבוד גם בבית? ילדה אוכלת אבטיח (צילום: shutterstock)

      החוקרים ערכו השוואה בין הימים וגילו שבממוצע ילדים שאכלו עם הצלחות הלבנות לקחו לעצמם 30 גרם ירקות בהשוואה לפעמים שבהן אכלו עם הצלחות המעוטרות, בהן לקחו 44 גרם של ירקות. כאשר מדדו את כמות הירקות שנאכלה הם ראו שבעת אכילה בצלחות הלבנות הילדים אכלו 21 גרם של ירקות בהשוואה ל-28 גרם עם הצלחות המעוטרות. כאשר בדקו את כמות הפירות הם גילו הבדלים קטנים יותר, אך עדיין צריכת הפירות הייתה גבוהה יותר כאשר נאכלה בצלחות המעוטרות ירקות ופירות.

      "הילדים במחקר, כמו ילדים בגנים רבים, אכלו בסגנון הארוחות המשפחתיות שהם אוכלים בבית מפני שזה אמור לעודד אותם לווסת את צריכת המזון שלהם, להרגיש שליטה על בחירות המזון שלהם, לזהות את רמות הרעב וללמוד על מזון", אמרה מלניק. החוקרים ציינו כי הילדים אכלו 89 אחוזים ממגוון הפירות שניתנו להם ורק 65 אחוזים ממגוון הירקות.

      לא ברור אם הניסוי הזה יעבוד גם בבית או שיוביל לשינויים ארוכי טווח בתזונת הילדים, אבל אם התוצאות ישוכפלו בארוחת הערב זו יכולה להיות טכניקה פשוטה שתשמור על בריאות הילדים. "התנהגות תזונתית אצל ילדים קטנים משפיעה על הבחירות התזונתיות שלהם בבגרות ובעלות השפעה ארוכת טווח על בריאותם", סיכמו החוקרים. "אם משהו פשוט כמו צלחות מעוטרות בפירות וירקות יכולות לעזור, שווה לנסות את זה".