וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה פירות באמת צריך לאכול ביום?

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 14:45

תזונה היא אחר הנושאים הכי מסקרנים שיש, אבל יש כל כך הרבה מידע שם בחוץ, שלפעמים זה כבר ממש מבלבל. בפרק הראשון של "תזונה על הפרק", שלחנו את גיל אבידור אלוני לבדוק בעזרת התזונאית קרן אן גיימן מה הסיפור עם פירות - כמה, מתי, ועם מה כדאי לאכול אותם? האזינו

תזונה הוא תחום חשוב מאין כמוהו, בכל זאת - כולנו צריכים לאכול. אבל יש כל כך הרבה מידע שם בחוץ, שלפעמים זה כבר ממש מבלבל. בפודקסאט החדש של וואלה! בריאות "תזונה על הפרק", יועצת התזונה גיל אבידור אלוני תעזור לנו לעשות סדר בבלאגן, להפריך מיתוסים, ולעורר את המחשבה בעזרת אנשי מקצוע ומומחים בתחומם, בכל פרק בנושא אחר. בפרק הראשון, שלחנו את גיל לבדוק בעזרת התזונאית קרן אן גיימן מה הסיפור עם פירות - כמה, מתי ועם מה הכי כדאי לאכול אותם?

כל ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לשלב פירות כחלק מהתפריט היומי. לפי ארגון הבריאות העולמי, אם נשלב פירות וירקות בתפריט השבועי, נפחית את הסיכון שלנו לחלות במחלות לב ובסוגים מסוימים של סרטן, ובהמלצות התזונתיות החדשות שפורסמו על ידי משרד הבריאות, ישנה ההמלצה לצרוך לפחות 5 מנות פירות וירקות ביום, ורצוי במגוון צבעים.

והנה חלק מהיתרונות שלהם:

מקור לויטמינים ומינרלים
פירות הם לא רק הממתק של הטבע אלא מהווים מקור נפלא לוויטמינים כשלכל פרי התרכובת הייחודית לו. למשל, תפוזים וקיווי עשירים במיוחד בוויטמין C, מנגו ומלון בוויטמין A, פירות הדר בחומצה פולית ובננות באשלגן, בקיצור - מגוון הוא המפתח.

עוד בוואלה!

7 מזונות שעתירים בסיבים ודלים בפחמימות

לכתבה המלאה
גיף פירות יער אוכמניות. Giphy
מגנים מפני מחלות. פירות יער/Giphy

עשירים בסיבים תזונתיים
אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים עשויה לסייע באיזון רמות הסוכר, לקדם תחושת שובע ובכך לסייע בתהליכי ירידה במשקל, להוריד את הכולסטרול הרע ולתרום לתפקוד מיטבי של מערכת העיכול. סיבים תזונתיים נמצאים במזונות מן הצומח כמו דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וכמובן - פירות. ואל תוותרו על הקליפה.

מקור לנוגדי חימצון
נוגדי חימצון הינם רכיבים המנטרלים רדיקליים חופשיים - מולקולות שעלולות לגרום נזק לתאי הגוף. ולכן, תזונה עשירה בנוגדי חימצון עשויה לסייע בהגנה מפני מחלות. תותים ופירות ייער נוספים הם מקור לאנתוציאנין, נוגד חמצון שבין היתר גם מעניק להם את צבעם האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully