וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדות מחוסנות מעבירות פי 3 יותר נוגדנים לתינוק מיולדות שהחלימו

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 12:24

מחקר חדש של ביה"ח אסותא באשדוד גילה שאימהות שהתחסנו העבירו יותר נוגדנים לתינוקות שלהן מאימהות שחלו בקורונה והחלימו. החוקרים: "נשים - אל תחששו, תתחסנו"

פרופ ערן ברזילי מנהל יחידת אולטרסאונד נשים ויולדות ביה"ח הציבורי אסותא, קורא לנשים הרות להתחסן נגד קורונה/דוברות ביה"ח אסותא אשדוד

כמות הנוגדנים בתינוקות שנולדו לנשים לאחר שהתחסנו נגד קורונה גבוהה משמעותית (פי 3) לעומת תינוקות שנולדו לנשים שחלו ב-covid-19 והחלימו - כך עולה מממצאיו המעודדים של מחקר חדש שמפרסם היום בית החולים הציבורי אסותא באשדוד. עוד עולה מהמחקר, כי בשני המקרים רמת הנוגדים אצל התינוקות הייתה גבוהה יותר מאשר אצל האם.

"במחקר מצאנו שבנשים מחוסנות לקורונה יש העברה יעילה יותר של נוגדנים מדם האם אל העובר במהלך ההיריון לעומת נשים לאחר החלמה. כך שחיסון לקורונה מקנה הגנה גם לתינוק בחודשי חייו הראשונים. נשים - אל תחששו, תתחסנו", אמר פרופסור ערן ברזילי, מוביל המחקר ומנהל יחידת אולטרסאונד נשים ויולדות בבית החולים הציבורי אסותא.

המחקר שערכו שם ביקש לבדוק האם חיסון האם ההרה עוד בשלבים מוקדמים של ההיריון יכול להקנות הגנה גם לילוד על ידי העברת נוגדנים דרך השלייה. החוקרים בדקו נוכחות נוגדנים ל covid-19 בדם טבורי של ילודים בהשוואה לדם האם וכן בדגימות חלב האם.

אישה בהריון עם מסיכה על הפנים. ShutterStock
רמת הנוגדנים ביילודים הייתה גבוהה בכ-50 אחוזים מרמתם בדמה של האם. אישה בהיריון עם מסיכה/ShutterStock

במחקר השתתפו 40 נשים, 28 מהן מחוסנות ו-12 מחלימות מקורונה, הזמן הממוצע בין החיסון ללידה היה כשלושה חודשים. בבדיקת נוגדנים ל- anti-N המעידים על הדבקה בווירוס נמצא שכל המחלימות אכן חלו בווירוס הקורונה. ואילו בקבוצת המחוסנות נמצאו שתי נשים (7.1 אחוזים) שחלו בווירוס ללא ידיעתן. בבדיקת נוגדנים לחלבון ה-SPIKE של הווירוס - שמהווים את הנוגדנים המגנים מפני הדבקה, נמצאו ערכי נוגדנים גבוהים יותר בקבוצת המחוסנות בהשוואה לקבוצת המחלימות.

בבדיקת דם טבורי בלידה (דם של היילוד שנלקח מחבל הטבור לאחר הפרדתו) נמצא כי יש העברה משמעותית של נוגדנים דרך השלייה אל העובר. רמת הנוגדנים ביילודים הייתה גבוהה בכ-50 אחוזים מרמתם בדמה של האם וממצא זה היה עקבי הן בקרב האימהות המחוסנות והן בקרב המחלימות.
מאחר שמראש רמת הנוגדנים אצל האימהות המחוסנות היתה גבוהה יותר, גם בקרב היילודים נשמר היחס הזה ואצל התינוקות שנולדו למחוסנות נמצאה רמת נוגדנים גבוהה פי שלושה מזו שנמדדה אצל תינוקות שנולדו למחלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully